Aihe: Äänikortti Cubase sx kaveriksi
1
Villek
26.09.2005 19:19:03
Mikä olis riittävän hyvä ja toimiva äänikortti kaveriksi cubase
sx ohjelmalle. Tarkoitus saada basso+ kitara ja jotain midi sälää
nauhoitettua. Käytössä myös pikkumikseri. Integroitu kortti ei
tunnu riittävän/pelitä. Ja vielä kohtuu hintaan.
-septimisti-
27.09.2005 00:12:51
Taas vaihteeksi hemmo joka on ostanut ensin cubase sx:n ja huomannut että integroitu kortti ei ole riittävä?
cubasisti
27.09.2005 08:48:51
Kannattaa myydä se SX pois ja ostaa rahoilla kunnon äänikortti ja halvempi ohjelma.
Tinppa
27.09.2005 10:51:07
Taas vaihteeksi hemmo joka on ostanut ensin cubase sx:n...
Miten niin ostanut...?
-septimisti-
27.09.2005 11:47:39
Miten niin ostanut...?

No, toivottavasti kaikilta ei mennyt ohi mitä ajoin takaa. Sitäpaitsi eihän se ole fiksua vakavankaan epäilyksen tapauksessa luukuttaa suoraan 6-0.

"Yleiset pelisäänöt" ihan oikeasti pätee ainakin mun tapauksessa. En neuvo, en sitten millään.
lostsoul
27.09.2005 13:51:45
Aluksi hieman nurinkurista tarinaa...
Ostin itse taannoin Creativen Audigy 4 Pro:n ja sen mukana tuli Cubase LE, muun muassa. Kyseiseen ohjelmaan (versioon) tuo kortti on ollut ihan hyvä. Olen käyttänyt myös Acid Pro 5.0:aa yhteistyössä Sound Forge 8.0:n kanssa, hyvin pyyhkii.
En oo ottanut selvää mitä kaikkea tuosta Cubase LE:stä puuttuu verrattuna SX -versioon, mutta päädyin lopulta kuitenkin käyttämään Acid/Sound Forge -yhdistelmää koska tuntuivat 'kivuttomammilta'.

Olen sitä mieltä, että jos äänittely on ns.'kotona puuhastelua' niin en ainakaan itse menisis syytämään 300€ enempää korttiin (itse maksoin 265€ Aunarista, joten enhän voi sanoa muuta ;). Ja useimmat erilliset nykyäänikortit hakkaavat integroidun äänikortin mennen tullen, pitävät 2min taukoa ja viimeistelevät homman alasimella.

Kuten aiemmin mainittiin, homma taitais olla kivuttomampaa jos ensin hommais vaatimuksiasi vastaavan äänikortin ja sitten katselis siihen wörkkiwää proggista.
Mutta vinkkinä kantsii tsekata Creativen uus äänikortti(sarja)...mikäs se nyt olikaan...niinjoo, Sound Blaster X-Fi Elite Pro.
"Joskus on vaan pakko foulata"
JLM
28.09.2005 19:20:06

Mikä olis riittävän hyvä ja toimiva äänikortti kaveriksi cubase
sx ohjelmalle. Tarkoitus saada basso+ kitara ja jotain midi sälää
nauhoitettua. Käytössä myös pikkumikseri. Integroitu kortti ei
tunnu riittävän/pelitä. Ja vielä kohtuu hintaan.

Edellisistä länkytyksistä poiketen heitän pitemmittä puheitta pari ehdotusta:

- M-Audio 2496
- Emu 0404
- Esi Juli@

Halvimmasta kalleimpaan. Googlella löytyy lisää speksejä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)