Aihe: Hihat + Tuplapedaali
1
gh n
25.09.2005 14:51:55
Miten tämmöinen http://www.thomann.de/mapex_mxjs980 … sn=7a1d1f4f85894a29afc246b259fe155f
Käytännössä toimii? Ei oikein avautunut kun katselin kuvia. Mielenkiinnosta vaan kun joskus tupliksen ostaa, ja jos siinä vierellä haikan telineen. Eli onko kokemuksia?
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
Youni
25.09.2005 15:31:30 (muokattu 25.09.2005 15:32:59)
Tuhannes kerta täällä: Mapex Janus.

Vasemmanpuoleista pedaalia oikealle liu-uttaessa se ohjaa slavenuijaa. Vasemmalle liu-uttaessa se ohjaa hi-hattia. Moni sanoo, että ei toimi hyvin, helpompi vaihtaa vain jalka pedaalilta toiselle. Epäilen myös tuon tuplaosan laatua verrattuna esim. Eliminaattoreihin, Cobriin, Axiksiin ym. Itse en ole kokeillut.

E:Aika turha viesti tämäkin, kun ei ole kokemusta, nämä ylläolevat kommentit ovat foorumilta luettua asiaa. Monessa topikssa Janus on toettu turhaksi vempaimeksi. Pitäisi joskus päästä itsekin kokeilemaan.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Triskal
25.09.2005 16:11:36

Miten tämmöinen http://www.thomann.de/mapex_mxjs980 … sn=7a1d1f4f85894a29afc246b259fe155f
Käytännössä toimii? Ei oikein avautunut kun katselin kuvia. Mielenkiinnosta vaan kun joskus tupliksen ostaa, ja jos siinä vierellä haikan telineen. Eli onko kokemuksia?

Olen testannut tuota ja havainnut ihan pellevekottimeksi. Tuo toimii siten, että poljin osa liikkuu sivuttain ja se loksautetaan haikka-asennosta pedaaliasentoon ja takaisin, silloin kun mieli tekee. Homma on hankala hallita ja Mapexilla nyt on muutenkin vaikka mitä eriskummallisuuksia ja typeryyksiä rautapuolella, joten Janus ei ole poikkeus. Ihan pöhkö vempula.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Legatus
26.09.2005 16:10:10
Ihan pöhkö vempula.

Minäkin olen kokeillut tuota "vempulaa" ja ei ollut hyvä, liian vaikeaa vaihtaa pedaalin asentoa haitsusta tupliin.
gh n
26.09.2005 18:32:24
Onkos muita tuommoisia vempuloita jotka ovat hyviä. Eli ei Mapexia..?
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
Shitmanek
26.09.2005 18:33:47
Onkos muita tuommoisia vempuloita jotka ovat hyviä. Eli ei Mapexia..?

Luultavasti ihan perinteiset keinot ovat parhaita. Eli tuplat ja haikka erikseen.
Koplinki
27.09.2005 08:21:22
Noi alkaa menee kyl jo siihen, että rumpu pitää vetää käyntii, että sit voi soittaa.. Ainakii (no en oo koittan ikinä, enkä uskallakkaa) mun mielest näyttäis olevan aika turha vehje kans.
Kirjoitan vähän, mutta paskaa
lkx
27.09.2005 12:47:21

Oon sitä ensimmäistä Janus-mallia joskus kokeillut ja sen hallitseminen vastaavalla tavalla kuin hallitsee normaalit erilliset haitsun ja tupliksen vaatisi ihan mielettömästi aikaa. Kummallinen tuntuma - ei.

Kuoppis veti Hämeenlinnassa muutama vuosi sitten klinikan paikallisen musaliikkeen Zildjian-päivillä. Setissä oli Janus-haitsu. Eipä se niitä tuplia käyttäny, mutta kommentoi vaan että onpas kumma laite ja tuntuu oudolta. Zildjianin edustajakin sano, että hän kokeili vähän ja haitsujalka kun vatkaa niin paljon, niin hyppäs spedu heti väärälle puolelle.

Suosittelen (niinkun muutkin) ostamaan erilliset pedaalit. Niistä on helpompi päästä eroonkin, jos tarvii, eikä tarvi opetella kummallisen laitteen ehdoilla.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)