El Condor 23.09.2005 13:29:21 | |
---|
Ne ovat stanan hyviä humpukaisia lajissaan.Iloisia. Olen ennenkin sanonut, että P.-P. Peteliuksen "Muistan sua Elaine" on yksi parhaita humppalevyjä, ja sanon sen taas. Siinä on mm. juuri tuo Tahiti ja muuta vastaavaa: Bulu-bulu, Saharan lilja ja monta muuta. Jopa biiseissä joissa on karmea tarina (esim. Siperia) on muuten reipas ja mukaansatempaava meininki. Reipasta, hyvinsovitettua ja -soitettua humppaa kaikkine herkkuineen eikä mitään tunkkaista Am-Dm-E7 -synkistelyä. Vanhat Dallape-vihothan ovat täynnä tuota osastoa. Soisin kuulevani noita keikoilla paljon enemmän niiden muutaman iänikuisen sijaan (Tulipunaruusut, Heili, Jätkän humppa, 2 kolpakkoa... kyllähän te tiijätte). "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Tankero 23.09.2005 14:34:24 | |
---|
Huomenta! Jotenkin minä tykkäsin tästä provosoivasta kommentista plussan verran ainakin. :) No ei ihme, että tykkäsit. Saamieni tietojen mukaan muuan mies on joskus vetänyt humppaa haitarilla, selällään maaten. Jossain Tyrnävän maastossa, tai siellä päin. |
Sertzo S 23.09.2005 14:35:43 | |
---|
Olen ennenkin sanonut, että P.-P. Peteliuksen "Muistan sua Elaine" on yksi parhaita humppalevyjä, ja sanon sen taas. Siinä on mm. juuri tuo Tahiti ja muuta vastaavaa: Bulu-bulu, Saharan lilja ja monta muuta. Jopa biiseissä joissa on karmea tarina (esim. Siperia) on muuten reipas ja mukaansatempaava meininki. Reipasta, hyvinsovitettua ja -soitettua humppaa kaikkine herkkuineen eikä mitään tunkkaista Am-Dm-E7 -synkistelyä. Vanhat Dallape-vihothan ovat täynnä tuota osastoa. Soisin kuulevani noita keikoilla paljon enemmän niiden muutaman iänikuisen sijaan (Tulipunaruusut, Heili, Jätkän humppa, 2 kolpakkoa... kyllähän te tiijätte). Sussahan on jotain minua, kun noin ajattelet Kontoori. |
Jäärä 23.09.2005 15:07:34 | |
---|
Olen ennenkin sanonut, että P.-P. Peteliuksen "Muistan sua Elaine" on yksi parhaita humppalevyjä, ja sanon sen taas. Siinä on mm. juuri tuo Tahiti ja muuta vastaavaa: Bulu-bulu, Saharan lilja ja monta muuta. Jopa biiseissä joissa on karmea tarina (esim. Siperia) on muuten reipas ja mukaansatempaava meininki. Reipasta, hyvinsovitettua ja -soitettua humppaa kaikkine herkkuineen eikä mitään tunkkaista Am-Dm-E7 -synkistelyä. Ostettuani taannoin "Velipuolikuu"-dvd:n on pakko yhtyä mielipiteeseesi. Kaamea meno päällänsä ja sulkiessa silmät voi vieläkin aistia musasta ja laulusta Peteliuksen virnuilevan pärstävärkin. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
vanhami 23.09.2005 15:10:42 | |
---|
No ei ihme, että tykkäsit. Saamieni tietojen mukaan muuan mies on joskus vetänyt humppaa haitarilla, selällään maaten. Jossain Tyrnävän maastossa, tai siellä päin. Ahh, se en ollut kyllä sitte ainakaan mä. Mun bravuuri on vetää säkkijärven polkkaa päällään, testattu juttu. Useita kertoja mm gts. Finnjetillä, sillon kun oli vielä nuori ja jakso. Saattas taittuu vieläkin (niska) |
Sertzo S 23.09.2005 15:37:26 (muokattu 23.09.2005 15:37:50) | |
---|
Ahh, se en ollut kyllä sitte ainakaan mä. Mun bravuuri on vetää säkkijärven polkkaa päällään, testattu juttu. Useita kertoja mm gts. Finnjetillä, sillon kun oli vielä nuori ja jakso. Saattas taittuu vieläkin (niska) Mä oon niin huono haitarinrepijä, ettei Säkkis taitu edes jaloilla seisten saati selällään tai päällään seisten. |
baron 24.09.2005 01:20:01 | |
---|
Mä oon niin huono haitarinrepijä, ettei Säkkis taitu edes jaloilla seisten saati selällään tai päällään seisten. Älä vähättele! Savonlinnan miitissä taittui miten tahansa! The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
turisija 24.09.2005 01:45:52 | |
---|
Tapahtuu. Alkoholisteilla ja amatööreillä. ..mutta rockkarilla EI IKINÄ, vaikka makais lavalla omassa oksennuksessa ja vaa örisi koko setin, niin koskaan ei oo yli , siitä tuntee aidon rockarin , ei oo muute mikää hunppapelle !!! |
Sertzo S 24.09.2005 09:39:11 | |
---|
Älä vähättele! Savonlinnan miitissä taittui miten tahansa! Turha imarrella, ei taittunut ainakkan Säkkis. |
Tankero 24.09.2005 14:21:09 | |
---|
Mä oon niin huono haitarinrepijä, ettei Säkkis taitu edes jaloilla seisten saati selällään tai päällään seisten. Ja huono muistikin tuntuu olevan ;) |
M.i.k.key 26.09.2005 17:02:23 | |
---|
Sunnuntaina tuli Radio Suomesta Jani Wickholmin live. Mikkelistä tuli lähetys, jotain sauvakävelypäivää juhlistivat. Mutta hyvältä kuulosti, samassa ohjelmassa kuultiin myös Paula Koivuniemeä ja hyvältä sekin kuulosti, ainakin bändi Mä lopetan nää hommat! |
AnnaH 26.09.2005 19:19:48 | |
---|
Sunnuntaina tuli Radio Suomesta Jani Wickholmin live. Mikkelistä tuli lähetys, jotain sauvakävelypäivää juhlistivat. Mutta hyvältä kuulosti, samassa ohjelmassa kuultiin myös Paula Koivuniemeä ja hyvältä sekin kuulosti, ainakin bändi Kuulosti Paulakin, tosi mahtava! |
Martso 26.09.2005 19:45:00 | |
---|
Sunnuntaina tuli Radio Suomesta Jani Wickholmin live. Mikkelistä tuli lähetys, jotain sauvakävelypäivää juhlistivat. Mutta hyvältä kuulosti, samassa ohjelmassa kuultiin myös Paula Koivuniemeä ja hyvältä sekin kuulosti, ainakin bändi Koivuniemen bändin köörit oli treenattu viimeisen päälle! Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
Sunnuntaina tuli Radio Suomesta Jani Wickholmin live. Mikkelistä tuli lähetys, jotain sauvakävelypäivää juhlistivat. Mutta hyvältä kuulosti, samassa ohjelmassa kuultiin myös Paula Koivuniemeä ja hyvältä sekin kuulosti, ainakin bändi Kuulostelinpa samaa ohjelmaa ja eppäilen jota tais olla samat studiopaavot kummankin taustalla. |
M.i.k.key 26.09.2005 20:32:51 | |
---|
Kuulostelinpa samaa ohjelmaa ja eppäilen jota tais olla samat studiopaavot kummankin taustalla. Kyllä siinä bändivaihdosta puhuttiin Mä lopetan nää hommat! |
baron 26.09.2005 21:26:08 | |
---|
Sunnuntaina tuli Radio Suomesta Jani Wickholmin live. Mikkelistä tuli lähetys, jotain sauvakävelypäivää juhlistivat. Mutta hyvältä kuulosti, samassa ohjelmassa kuultiin myös Paula Koivuniemeä ja hyvältä sekin kuulosti, ainakin bändi Joo, oon samaa mieltä, muuten oikein hyvä, mutta kummassakin bändissä kiipparit vähän tökkivät, eikö hyviä kiipparisteja todella ole saatavissa? The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
mr.muzak 27.09.2005 00:05:57 | |
---|
Joo, oon samaa mieltä, muuten oikein hyvä, mutta kummassakin bändissä kiipparit vähän tökkivät, eikö hyviä kiipparisteja todella ole saatavissa? Joo, mäkin kuuntelin että siellä vedeltiin Hammond-soundilla vaan kaikki biisit, eikö kiipparisteilla ole mitään tyyli/sounditajua? Eikö ne kuule että se urkusoundi pilaa järjestäin kaikki biisit? |
Musiikkia korville 27.09.2005 10:02:33 | |
---|
Tuli mieleen yks juttu hieman aihetta sivuten... Oltiin samalla keikalla Yö -yhtyeen kanssa ja Lindholmin Olli kyseli, että miksei me juoda mitään (eipä tuo muuten itekkään juonu, muu bändi kylläkin). Sanoin, että jos me juodaan niin meiltä loppuu työt, jos te juotte ni se on hyvä meininki. Näin se homma etenee... Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
jjussila 27.09.2005 10:58:04 | |
---|
Tuli mieleen yks juttu hieman aihetta sivuten... Oltiin samalla keikalla Yö -yhtyeen kanssa ja Lindholmin Olli kyseli, että miksei me juoda mitään (eipä tuo muuten itekkään juonu, muu bändi kylläkin). Sanoin, että jos me juodaan niin meiltä loppuu työt, jos te juotte ni se on hyvä meininki. Näin se homma etenee... Topin ja Agentsien kulta-aikana olimme se pakollinen toinen orkesteri ja taukohuonekuvio oli seuraava: tavan huttumuusikko joi ne pari keppanaa koko ajan varoen, ettei vain järkkäri tule taukotiloihin ja yllätä ; kun taas Agenttipojat joivat Libistä julkisesti (pöytä notkui pulloja) ja roudarit kantoivat kyseistä limsaa isoissa kokismukeissa lavalle. Topi kiskoi pullon kossua raakana alta aikayksikön ihan julkisesti (sen jälkeen vokaaleissa piisasi).. tämä siis jo 80- luvulla, jolloin soppareissa tuskin oli kohtaa soittajan virvokkeista...joo Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
Capu 27.09.2005 11:16:47 | |
---|
Ai tuon takia se Jani potki pändin pasistin vidduun.. |