Aihe: plektra osuu suoraan straton keskimikkiin..
1 2
J.Hollström
25.09.2005 10:35:33
Liekkö tämä joku ammattilaistason ongelma? Itse en ole vielä törmännyt ko. ilmiöön, lienee odotettavissa joskus tulevaisuudessa kun pääsen soitossani hieman pidemmälle?
Puavali
26.09.2005 16:37:51
Vähän outo neuvo, jos on esimerkiksi soittanut niin kauan, että se käsi vain automaattisesti hakeutuu omalle kohdalleen.

Siirtää sitten kitaraa eri kohtaan.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Meisseli
28.09.2005 12:42:34

Hommaa Tele, siinä ei oo keskimikkiä..
Päivän biisi: Hollies: Bus stop www.must.fi
TheWickerMan
28.09.2005 18:02:37 (muokattu 28.09.2005 18:04:13)
tiedustelisinkin niiltä jotka soittelette strato-mallisilla skeboilla, että soitatteko plekun kanssa keskimikin vasemmalla vai oikealla puolella.

oma ongelmani on - varsinkin alternate pickingiä harrasteessani käteni hakeutuu luonnollisestikin keskustaan ja hakkaa keskimikkiin. olen yrittänyt pakottaa sitä jommallekummalle puolelle (huom. tässä viestissä ei ole kyse piilevästä poliittisesta suuntautumisesta) mutta en saa ongelmaa korjattua.

kellään mitään kikkaa?
¨

öö niin.. Eihän sitä tarvii pikata ku plektran kärjellä vaan. Yritin oikein osua siihen mikkiin mut ei onnistu. Millasella plekulla soittelet?
Drink, Drank, Punk
Kasperi Tervonen
29.09.2005 11:26:23
Mulla on sama ongelma kaverin ibanezin kanssa, vaikka mikkiä on laskettu ja pleku on jazz 3. Saahan sitä käden asentoa vapaita kieliä soitettaessa muutettua, mutta varsinkin dempatessa hakkaan koko ajan keskimikkiä.
Märkyys on kosteuden sielu.
insight
29.09.2005 12:34:47 (muokattu 29.09.2005 12:37:01)
Mä käytän vain ja ainoastaan 2mm plekuja. Niillä ei tarvitse pikata niin syvältä, koska ne ei taivu. Eli koklaa vaikka paksummalla plekulla.

Noista joistain kommenteista saa kuvan, että moni soittaa vain siitä yhdestä kohdasta. Mä ainakin voin mielin määrin vaihdella oikean käden paikkaa soittaessani ellei ole jotain demppausjuttuja. Soundikin on erilainen eri kohdista pikatessa.
askomiko
29.09.2005 16:10:46
Ratkaisin itse laskemalla mikkiä. 3 vuoden päästä vaihdoin mikit, ja huomasin ettei käsi enää ota kiinni keskimikkiin, vaikka se olisi ylhäälläkin. Nerokasta!
"Don't worry, we can fix it in the mix"
"Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays we have to fix stuff in the marketing"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)