Aihe: Opeth-diggareille
1 2 3 4 529 30 31 32 33122 123 124 125 126
Akiman
25.09.2005 16:55:49

Mä en vaan käsitä tuota. Veikkaisin ettei Lopezkaan soita aivan jokaista kilkettä ihan kuten levyllä. omaan korvaan ei tullut paljoakaan "metsään menneitä rumpsu-koukkuja" vaan unohdin nopeasti koko Lopezin poissaolon. Ei muuta.

*Soittaa komppikitaraa*

Lopezin poissaoloa tuli dramatisoitua etukäteen paljon enemmän suhteessa siihen, minkä verran se oikeasti keikan aikana häiritsi. Keikat olivat huumaavaa orgastista fantastisuutta.
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIMMAT HAASTATTELUT: HYPOCRISY, SCORCHED EARTH TACTICS, LULLACRY ::
Shitmanek
26.09.2005 16:05:09
Mä en vaan käsitä tuota. Veikkaisin ettei Lopezkaan soita aivan jokaista kilkettä ihan kuten levyllä. omaan korvaan ei tullut paljoakaan "metsään menneitä rumpsu-koukkuja" vaan unohdin nopeasti koko Lopezin poissaolon. Ei muuta.

Juu, pari juttua taisi vetää yksinkertaisemmin kuin levyllä mutta menköön tulkinnan piikkiin, kyllä ne hiljaisemmatkin kohdat luonnistuivat mainiosti. Sitä paitsi, kyllähän vaihtelua on mukava kuulla. Loistava keikka kyllä oli.
petrutsi
26.09.2005 16:13:12
Kyllä tuo sunnuntain keikka oli jotain sanoinkuvaamattoman upeata. Valittamista silti löytyy! Ostin Ghost Reveries paidan, pitkähihaisen, sen hiha oli rikki, kävin vaihtamassa, tänään huomasin että tämä vaihtokappale on paljon karheampaa kuin sen toisen kangas ja nuo hihojen päät ovat tuomoista yksinkertaista kangasta kun toisessa oli kaksinkertaista! KAIKKEA SITÄ! No, täytynee jaksella..sympatioita saa tuoda ilmi.
Hey baby scratch your number on my electric cucumber!
Herra Rapu
26.09.2005 16:22:43 (muokattu 26.09.2005 16:22:58)

Kova oli ja yllättävän tasapainoiset soundit metallikeikaksi. Välillä tuntu että oli ihan jossain muualla kun Nosturissa kattomassa hevibändiä. Hyvä fiiwis jäi.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
Tranquility
26.09.2005 16:36:22 (muokattu 26.09.2005 16:36:45)
Opeth oli ainakin sunnuntaina rautaa - soundit hyvät, välispiikit hupaisia, Åkerfeldtin ääni tappavan tehokas ja päntin soitanta hienoa. Vaan olipas perkeleellisen paljon väkeä, meinasi jo melkein alkaa välillä ahistamaan.
SuvantoJ-
26.09.2005 16:38:42
Täytyy kyllä sanoa että oli pirun kova keikka, ite pääsin ihan Lindgrenin eteen toiseen riviin. Ainoat miinukset ei bändistä johtuvia: bussin lähtemisen takia piti lähteä kesken Demonin ja huuli meni vähän rikki moshatessa. Orgastinen keikka ja Åkerfeldt jutteli kivoja. Eikä se Axenrotkaan ollut musta olleenkaan huono, päinvastoin, hyvin se veti. Uudestaan ensi kerralla vaikkeivat kyllä enää loppuvuodesta taida Suomeen tulla vaikka se Mikael sellaista juttelikin.
Blessed are the cheesemakers
Closure
26.09.2005 16:47:51
Dodiin... Taitaapi olla minun vuoroni päästä sönköttämään. Itse kävin sekä lauantain, että sunnuntain keikalla.

Molempina vähän erilainen fiilis. Lauantaina nosturissa vaikutti, että porukka oli paljolti mukana ja ainakin Åkerfeldt vaikutti paljon leppoisammalta kun sunnuntaina, jolloin (ainakin itsellä) oli haikeampi fiilis sekä opethin puolelta "kaikki peliin" meininki kun kerran olikin viimeinen keikka tältä kiertueelta.

Axenrot (aka. devastator) veti mielestäni sangen mainiosti ja Lopezin puuttuminen ei suuremmin häirinnyt. Axenrot ei kuitenkaan vaikuttanut niin svengaavalta yksilöltä kuin lopez, mutta se siitä. Hienosti paikattu.

Settilistat olivat minun mielestäni aivan hiton loistavat. "Kaikki mitä tarvitsee" monipuolinen setti vaikka jäikin pari henk. koht. lempparia pois, mutta eihän kaikkia voi miellyttää.

Parhaita keikkakokemuksia tähän mennessä tuo sunnuntai, ehdottomasti. Ei tämä bändi suotta ole lempibändini.
"Mulla on norjametalli ja 1970s funk CDt vierekkäin levykokoelmassa. Se on vain totuttelukysymys. Ei kuitenkaan pidä lähteä millekkään "kaikki kelpaa" -linjalle, vaan pitää osata tunnistaa musiikista myös dekadenssi-ilmiöt kuten rap." -sub zero
Akiman
26.09.2005 17:17:46

Perjantaina tuli matkattua Tavastialle hieman ennen keikkojen alkua ja tehtyä haastattelua Opethista sekä Extolista, joista ensimmäiseksi mainitusta on nyt juttu luettavissa. Haastattelussa tuli puhuttua lyhyessä ajassa lähinnä Opethin tämän hetken tilanteista, Ghost Reveriesista, tällä hetkellä meneillään olevista ja tulevista kiertueista, sekä Martin Lopezin tilanteesta. Leppoisia ja jalat maassa olevia kavereita Opethin äijät vaikuttivat kyllä olevan, mistä ihan täydet pisteet heille kotiinpäin vietäväksi.

Haastattelua -> http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=81
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIMMAT HAASTATTELUT: HYPOCRISY, SCORCHED EARTH TACTICS, LULLACRY ::
Late_
26.09.2005 17:47:29
Täytyy kyllä sanoa että oli pirun kova keikka, ite pääsin ihan Lindgrenin eteen toiseen riviin.

Taisimmepa olla hyvinkin lähekkäin koko keikan ajan. :)
Jeps, loistavaa. Eipä voi oikeen muuta sanoo. Yleisöä ainakin tuli niskaan ihan kiitettävästi, että siinä eturivissä olo kävi ihan punttireenistä. Opeth heitti kyllä aivan loistavan setin! Parhautta! Loistavaa! IhQua! mitä vielä! Kaikkea! kiitos!
-We dreamed of a world in peace, but killed for a life of ease-
kalamies#28 >-)))>
Paradigma
26.09.2005 18:07:41

Olin siinä suurinpiirten Lindgrenin edessä eturivissä (Musta huppari ei viel sano varmaa kenelläkkään mitään, mut lyhyet hiukset ehkä :)) Joku tyyppi siellä mun takana ei ilmeisesti huomannu mua sen ja kaiteen välissä, että olo oli välillä ku anaaliyhdynnässä.
Hullu jano oli, mut muuten kyllä mahtavaa, ei ees tajunnu et viis tuntia siinä seisottiin :)
http://www.mikseri.net/artists/?id=21846
Late_
26.09.2005 18:16:08
Joku tyyppi siellä mun takana ei ilmeisesti huomannu mua sen ja kaiteen välissä, että olo oli välillä ku anaaliyhdynnässä.

Heh! Toivottavasti et puhu musta :D
No tuskin, ite olin siinä Åkerfeldtin edessä, ja kyllä oli aivan samanlainen fiilis. Eihän se mitään haitannu, mutta se vähän jo kummastutti kun tuli nyrkkiä kun vähän työnsin takasin.

Hullu jano oli, mut muuten kyllä mahtavaa, ei ees tajunnu et viis tuntia siinä seisottiin :)

Joo, jano tuli kyllä mullekin. Suuta kuivas aivan älyttömästi :P
-We dreamed of a world in peace, but killed for a life of ease-
kalamies#28 >-)))>
Oxyn
26.09.2005 18:37:23
Oli kyllä uskomattoman hyvä keikka, tippa meinas tulla linssiin kun The Drapery Fallsin alkusoinnut lähti menemään :)

Keikan alussa olin siellä salin keskiosissa, mutta kun porukat alkoivat moshpittiä kyhäilemään, niin minua sitten tyrkittiin sinne eteenpäin. Hämmästys oli suuri kun huomasin tokan biisin loppuvaiheilla olevani neljännessä rivissä Åkerfeldtin edessä :D
Siitä sitten keplottelin pari riviä eteenpäin, ja suurimman osan keikkaa olin toisessa rivissä :)

Åkerfeldtin ja yleisön välisiä vitsailuja oli hauska kuunnella.
Aman
26.09.2005 19:25:50

Axenrot (aka. devastator) veti mielestäni sangen mainiosti ja Lopezin puuttuminen ei suuremmin häirinnyt. Axenrot ei kuitenkaan vaikuttanut niin svengaavalta yksilöltä kuin lopez, mutta se siitä. Hienosti paikattu.

Aah, juuri tätä hain :) Svengaavuus ja lattarimeininki ei ollut samaa luokkaa, siitä pisteitä pois, mutta suurimmaksi osaksi aikaa en tosiaan edes muistanut Lopezin puuttuvan :)

-Ari
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
Bacchus
26.09.2005 19:31:05 (muokattu 26.09.2005 19:34:22)
Hieno keikka oli. Ainoa asia mikä ärsytti (taas) oli staattiset statistit eturivissä. Jos eturiviin mennään, niin siellä riehutaan. Jos ei kiinnosta, niin sopii mennä vaikka miksauspöydän viereen kuuntelemaan. Onpa paremmat sounditkin.

En ymmärrä miksi kukaan menee keikalle vahtaamaan soittajien virheitä, ja tulee sitten m.netin kaltaiseen paikkaan uhoa täynnä jakamaan näkemyksiään. Harmillista jos ei pysty musiikkia käsittämään millään muulla kuin matematiikan keinoilla. Säästäkää rahat ja jääkää vaikka kotiin kuuntelemaan sitä täydellistä vetoa cd:ltä.

EDIT:

Niin, pitää vielä lisätä, että oli Åkerfeldt hyvin oppinut showmiehen-elkeitä. Hyviä heittoja...;)

Joku puhu jotain moshpitistä, ei siellä kyllä ollut moisesta tietoakaan. Menkääpä joskus jollekin rässi-tai hc-keikalle, sieltä niitä löytyy.
Jag är en hund
Kanjonit
26.09.2005 19:40:33

En ymmärrä miksi kukaan menee keikalle vahtaamaan soittajien virheitä, ja tulee sitten m.netin kaltaiseen paikkaan uhoa täynnä jakamaan näkemyksiään. Harmillista jos ei pysty musiikkia käsittämään millään muulla kuin matematiikan keinoilla. Säästäkää rahat ja jääkää vaikka kotiin kuuntelemaan sitä täydellistä vetoa cd:ltä.

Kuka näin on tehnyt?
Silhuetti
Röytäen olisit jo perillä.
Demostuodio: Silhuetti - Peili ja minä
Bacchus
26.09.2005 19:41:24
Kuka näin on tehnyt?

Keke.
Jag är en hund
Cocktus
26.09.2005 19:48:15

Oli kyllä hurja keikka sunnuntaina. Åkerfeldtin näppärät spiikit olivat loistavia ja -mikä parasta- biisit toimivat ihan kympillä.

Itseäni harmitti ennen keikkaa, että Lopez ei ollut kannujen takana, mutta ei sitä keikan aikana huomannut.

Oli muuten varmaan ensimmäinen keikka jossa keskityin pelkästään musiikkiin enkä riehumiseen.
mikko1
26.09.2005 20:07:25
Mikä se juttu oli siitä, että Mike Portnoy olisi ollut kattomassa Nosturin keikkaa. Tällaista huhua kuulin. Keikka itsessään oli aivan mahtava. Meinasi pää räjähtää kun Blackwater Park lähti soimaan.
rc
26.09.2005 21:47:53
Pemalauta jurkele... plussat ja miinukset Nosturin keikasta.

+ Åkerfeldtin laulut, ihan kaikki niistä, jätkä mörisee yksin koko Floridan suohon
+ Åkerfeldtin välispiikit
+ Deliverance & Grand Conjuration (järki lähti)
+ Pitti
+ Bändi soitti kun viimeistä päivää

- Axenrot oli hyvä mutta ei silti lähellekään Lopezia, tempoa olisi saanut olla enemmän muutamissa biiseissä
- keskinkertaisen metalcoren tuuttaaminen kajareista ennen keikkaa ei tehnyt fiilikselle (ainakaan omalle) kovin hyvää

Oli kyllä parhautta... Ne spiikit. Bleakia huudeltiin aika monta kertaa, Åkerfeldt sanoi ensin "do I look bleak?" ja lopuksi matki erästä biisiä toivonutta. Muistaisi vaan miten meni se juttu... "you can come to the stage, receive a free guitar and have sex with Martin Mendez" ...vai mitä ikinä sanoikaan.
"Älä sitten koske tuohon silitysrautaan." Tsshh! "ÄÄÄäääää!!!" -85423321-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)