Aihe: Freerecordissa musa-DVD:itä halvalla
1 2
Dr. Muff
26.09.2005 16:34:14
Kotona sitten levyä katsoessa meinasi itku päästä. Laatu oli kuin pahimmalta Bootlegiltä. Tämän lisäksi ko. Floydin keikka oli vieläpä kuvattu jollain käsivaravehkeellä päin helvettiä. Mieluumin olisin seitsemän euroa käyttänyt vaikka pariin tuoppiin. Miettikää siis hetki, ennen kuin investoitte noihin levyihin.

Mikäs DVD se on? Eihän se Live Anthology ole?
Tuumasta toiseen.
saturnzreturn
26.09.2005 17:02:14
riippuu, riippuu. esim. toi gunnareitten tokio on ihan sama peli kuin orkkiskin, tosin ntsc. eli siis laatu on sama.

tuo saksalainen firmahan omistaa vhs-aikaiset lisenssioikeudet kyseisiin nauhoihin ja ovat päättäneet laittaa dvd:lle ja myydä halavalla.
my wallet's fat and so is my head
carnation
26.09.2005 17:21:28
Itse hypistelin samaisen sarjan Genesis-live-dvd:tä mutta en uskaltanut seitsemää euroa tuhlata kun laatua ei voi tietää.
"Ilman viinaa alkaa imago hajota!" (Perttu, Big Brother)
ozz3
26.09.2005 17:29:51
Älkää unohtako Village Peoplen Live In Japania.
Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
e.c
26.09.2005 18:04:45
riippuu, riippuu. esim. toi gunnareitten tokio on ihan sama peli kuin orkkiskin, tosin ntsc. eli siis laatu on sama

Ei todellakaan ole. Mun kaveri osti ton halvan version ja se on ihan kauheeta katsottavaa. Mä tilasin cdon:lta virallisen use your illusion I-dvd:n ja on huimasti paljon parempi laatu..
saturnzreturn
26.09.2005 19:25:05
Ei todellakaan ole. Mun kaveri osti ton halvan version ja se on ihan kauheeta katsottavaa. Mä tilasin cdon:lta virallisen use your illusion I-dvd:n ja on huimasti paljon parempi laatu..

se riippuu kun se riippuu, kato eihän se ntsc näytä samalta pal-telkkarissa kun on eri virkistystaajuudet...vai? näin minä sen ainakin olen ymmärtänyt. tietokoneella katteltaessa näkee sen todellisen laadun.
Dr. Muff
27.09.2005 02:36:00
se riippuu kun se riippuu, kato eihän se ntsc näytä samalta pal-telkkarissa kun on eri virkistystaajuudet...vai? näin minä sen ainakin olen ymmärtänyt. tietokoneella katteltaessa näkee sen todellisen laadun.

Ei ole juurikaan eroa onko värijärjestelmä PAL vai ntsc jos soitin vaan toistaa ja telkku tajuaa ottaa vastaan eri värijärjestelmää. PALlissa isompi resoluutio mutta vähemmän kuvia sekunnissa. Näin ainakin omissa platoissani.
Tuumasta toiseen.
Feggy
27.09.2005 09:38:18

Kotona sitten levyä katsoessa meinasi itku päästä. Laatu oli kuin pahimmalta Bootlegiltä. Tämän lisäksi ko. Floydin keikka oli vieläpä kuvattu jollain käsivaravehkeellä päin helvettiä. Mieluumin olisin seitsemän euroa käyttänyt vaikka pariin tuoppiin. Miettikää siis hetki, ennen kuin investoitte noihin levyihin.

Onko nuo pätkät mahdollisesti jostain vuoden 1967 psykedeliaklubilta kasimillisella kaitafilmikameralla lsd-päisen hipin taltioimia? Sen parempia nauhoituksia esim. UFO-klubilta ei yksinkertaisesti ole olemassa.
ydinaukio
27.09.2005 09:57:31
Onko kenelläkään kokemusta tuosta 7 euron Zappa-DVD:stä?
Jormaz
27.09.2005 10:09:27
Ostin Metallican Live at San Diegon 7 eurolla.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Wk
27.09.2005 10:31:38 (muokattu 27.09.2005 10:39:48)
PALlissa isompi resoluutio mutta vähemmän kuvia sekunnissa. Näin ainakin omissa platoissani.

Juuri näin.

PAL 720 x 576 25 kuvaa sekunnissa
NTSC 720 x 480 29,97 kuvaa sekunnissa

Videokasetin resoluutiot on tietääkseni puolet noista molemmissa tapauksissa, PAL & NTSC...tai sitten se oli 320 x 240...emt.. mutta kuiteskin että kyllä sen eron huomaa jos on VHS:ltä DVD:lle lyöty ilman mitään sen kummempaa videon remasterointia.

Kyllä kaikki uudemmat TV:t varmaankin osaa ottaa molempia signaaleja. DVD-soittimestakin pystyy ainakin meikäläisen omassa valitsemaan kumpaa tyyppiä toistetaan, joskin sillä ei kyllä oo vaikutusta lopputulokseen, PAL-asetuksilla NTSC näyttää ihan samalta kuin omilla asetuksillaan :)

EDIT: Pieniä tössejä...
...koska kiviäkin kiinnostaa
Jubi
27.09.2005 11:44:44
Joo, mietin vähän tätä asiaa ja onhan totta, että ei kuus- ja seitkytluvuilta varmasti kovin laadukasta matskua ylipäätään ole. Mielenkiintoista tietää, mikä sitten on laatu näissä uudemmissa. Esim. just Gn´R:ssä (-92) ja Eaglesissa (-94). Vaikka taisi se ainakin Gunnareiden kohdalta tulla selväksi..
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
stickyfinger
27.09.2005 13:06:50
Ostin Metallican Live at San Diegon 7 eurolla.

Minkälainen on?
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
Ronnie James
27.09.2005 13:08:34 (muokattu 27.09.2005 16:17:23)

Joo, mietin vähän tätä asiaa ja onhan totta, että ei kuus- ja seitkytluvuilta varmasti kovin laadukasta matskua ylipäätään ole.

Sanoisin, että tuossa Pink Floydin Live Anthologyssä on teknisesti sen verran heikkolaatuista kamaa, ettei vähemmän kyseistä bändiä fanittavien kannata välttämättä vaivautua - mm. joissain 60-luvun live-pätkissä kuva ja ääni ovat epäsynkronissa jne. DVD:n loppupäässä on tosin jo hieman parempitasoista, 70-luvun alussa kuvattua kamaa - mm. Cymbaline, Saucerful of Secrets ja Careful with That Axe, Eugene ovat jo ihan ok. Levyllä on myös mukavana yllätyksenä Atom Heart Motherin livetaltiointi (tosin ilman taltiointiin liittyvää videota), mitä ei kansitekstissä mainita.

EDIT: Lyhensin lainausta.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
saturnzreturn
27.09.2005 13:32:24
Juuri näin.

mun mielestä se menee niin, ettei eurotelkkarit periaatteessa näyttää ntsc-värikoodausta, mutta osaavat kääntää sen lennossa palliks, jos eivät osaa niin tulos on mustavalkoinen.

eli mun käsittääkseni ntsc-telkkareita ei saa muuta kun jenkeistä hakemalla.

en ole kyllä varmaa tietoa.
kivi
27.09.2005 13:49:38 (muokattu 27.09.2005 13:50:25)
mun mielestä se menee niin, ettei eurotelkkarit periaatteessa näyttää ntsc-värikoodausta, mutta osaavat kääntää sen lennossa palliks, jos eivät osaa niin tulos on mustavalkoinen.

eli mun käsittääkseni ntsc-telkkareita ei saa muuta kun jenkeistä hakemalla.

en ole kyllä varmaa tietoa.

Elokuvayhtiössä työskennellessä niitä kyllä näkyi, eivätkä ne kaikki voineet olla työtovereitten muuttokonteissa Ameriikasta tulleita.

Mutta hei, tässähän ei sinänsä oo ongelmaa, koska NTSC-DVD:t näkyy mun kokemuksen mukaan ihan mainiosti Scart-liittimen kautta televisioon vedettynä kutakuinkin millä tahansa niin uudella telkulla, että siinä muita kuin antenniliitin on.

Jos taas ei muita liittimiä ole, saattaa tulla ongelmia.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Tampio
27.09.2005 15:06:25
Takaisin aiheeseen->

Ite ostin kyseisen sarjan Bruce Springsteen live in Toronto DVD:n jokunen kuukausi sitten. Noh... Onhan se VHS-laatua, mutta 7€:n DVD:ksi ihan ok. Jos Brucen Barcelona DVD on katteltu jo puhki, eikä oo hifistelijä, toi on ihan kelpo ostos.
Mikään ei voita kunnon viskiä. Paitsi kunnon tuplaviski. -Eddy
carnation
27.09.2005 15:09:59
Heittäkääs jotain kommentteja tuosta Genesis-dvd:stä.

http://www.notape-store.com/carrello/product_info.php?products_id=102
"Ilman viinaa alkaa imago hajota!" (Perttu, Big Brother)
Blue Moon
27.09.2005 15:23:38 (muokattu 27.09.2005 15:25:21)

kivi: Mutta hei, tässähän ei sinänsä oo ongelmaa, koska NTSC-DVD:t näkyy mun kokemuksen mukaan ihan mainiosti Scart-liittimen kautta televisioon vedettynä kutakuinkin millä tahansa niin uudella telkulla, että siinä muita kuin antenniliitin on.

Jos taas ei muita liittimiä ole, saattaa tulla ongelmia.

Vaan eipä tuolla mun Nokialla näy. :-( 90-luvun loppupuolelta muistaakseni, scart-liitännät löytyy.
- Blues ain't nothin' but a lowdown shakin' chill -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)