Aihe: Iggy Popin bändi?
1
Umpihullu
21.09.2005 21:11:52 (muokattu 21.09.2005 21:13:17)
Muistaako kukaan ketä oli soittamassa Iggy Popin bändissä muutama vuosi sitten. Tuli ruotsin telkkarista sellanen keikka, missä oli kaksi kitaristia siinä matkassa. Se oli jotenkin kitararokimman kuuloista menoa kuin Stoogesilla, eli lienee joku soolonimellä oleva bändi siinä takana. Onko kenelläkään tietoa onko tuota keikkaa esim. myytävänä DVD:nä ja millä nimellä se keikka yleensäkin kulkee?
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
Käyttäjätunnus
21.09.2005 21:32:58 (muokattu 21.09.2005 21:40:03)
Muistaako kukaan ketä oli soittamassa Iggy Popin bändissä muutama vuosi sitten. Tuli ruotsin telkkarista sellanen keikka, missä oli kaksi kitaristia siinä matkassa. Se oli jotenkin kitararokimman kuuloista menoa kuin Stoogesilla, eli lienee joku soolonimellä oleva bändi siinä takana. Onko kenelläkään tietoa onko tuota keikkaa esim. myytävänä DVD:nä ja millä nimellä se keikka yleensäkin kulkee?

Mun mielestä toi ilmesty ihan just DVD:eelle. Joku Live at Avenue B tai jotain. Ite otin nauhalle telkkarista. Hyvä keikka tosiaan. Bändistä en nimiä tiedä mut ihan mukavasti ne soitti. Vaikka ei kitarasta nyt ihan yhtä raakaa soundia lähteny ku Ron Ashetonilta tai James Williamsonilta Stooges biiseissä ja rumpalikin jotenkin välillä vähän tökki mun makuun mutta ihan jees.

EDIT: niin tai siis olettaen että jos olisi sama joka tuli tossa pari vuotta sit Yleltä.99 vuodelta Belgiasta oli tämä keikka. muuten en kyllä tiedä
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
Artist
21.09.2005 21:33:42 (muokattu 21.09.2005 21:41:54)
Trolls taisi olla taustabändin nimi.

Jos nyt siis viitataan tuohon Live At A Venue B -keikkaan (kirjoitusasu on tuo, ainakin siinä keikan aluksi, johtunee siitä, että keikka oli Belgiassa. DVD:n nimi tosin ihan Live At Avenue B).

IMO aika köyhä poppoo. Tai ei nyt köyhä, mutta ei lähelläkään parhaimpia Iggy Popin taustabändejä.

Edit: Ei kyllä nyt tähän mennessä selvinnyt keitä tuohon bändiin kuuluu, mutta Iggyn "Avenue B:llä" oli tämmöistä jengiä mukana:
Personell: Iggy Pop, Larry Mullins, Hal Craigen, Whitey Kirst, Pete Marshall, John Medeski, Billy Martin, Chris Wood, David Mansfield, Michael Chaves, Lenny Castro, Andrew Scheps, Don Was, Chris Wood

Eli tuohon on varmaan sen varsinaisen taustabändin heebotkin listattuna. :)
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
Jemo
21.09.2005 21:47:40

Eikös Hulukon Ana vetänyt taannoin Jewel Osterburgin kanssa?

-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Feggy
21.09.2005 22:03:04

IMO aika köyhä poppoo. Tai ei nyt köyhä, mutta ei lähelläkään parhaimpia Iggy Popin taustabändejä.

Komp. Se on sama kuin Iggyn vakkari taustaryhmä eli Trolls. Aika persoonatonta hardrockia. Uusimmalla Iggy-studiolevyllä Skull ring soittaa taustalla Trollsien ohella Green Day ja Stooges ja kyllä Trolls on tosi heikko esitys noihin kahteen muuhun verrattuna.
riffi-rotta
21.09.2005 22:21:29
Eikös Hulukon Ana vetänyt taannoin Jewel Osterburgin kanssa?

-Kamikaze Kettunen

Vetihän se juu... joskus 80luvun lopulla tai 90luvun alulla en muista ku en ollu sillon viä syntynykkään :) Mut kyllä oli ainakin andyn itsensä mukaan kova kaksikko. (sheriffi mccoy kirjassa tosin on vähän itserakkauta ilmassa=D)
RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak, Dimebag Darrel, Randy Rhoads
sirdickyj
21.09.2005 23:13:17
Vetihän se juu... joskus 80luvun lopulla tai 90luvun alulla en muista ku en ollu sillon viä syntynykkään :) Mut kyllä oli ainakin andyn itsensä mukaan kova kaksikko. (sheriffi mccoy kirjassa tosin on vähän itserakkauta ilmassa=D)

Siitähän on ihan kirjakin siitä rundista, kun soitti siinä. Mikäs se nyt on, sen Alvin Gibbsin kirjottama, pirun hauskaa luettavaa.

Siinäkin vaan ihmetyttää pari asiaa; aika åitkä pinna siinä on Iggyllä ja kiertueorganisaatiolla Antin sekoilujen kanssa.

Ja toinen, mikä ihmetyttää on, että miten se Iggy itse on mukamas niin tarkka siitä miten siellä soitetaan, kun sehän on ite ihan kuutamolla sen laulunsa kanssa, ja sit jos ottaa jonkun Andyn tapasen muusikon bändiinsä, niin mitä siltä nyt voi odottaa?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Dull Finn
22.09.2005 09:36:21

Siitähän on ihan kirjakin siitä rundista, kun soitti siinä. Mikäs se nyt on, sen Alvin Gibbsin kirjottama, pirun hauskaa luettavaa.

Siinäkin vaan ihmetyttää pari asiaa; aika åitkä pinna siinä on Iggyllä ja kiertueorganisaatiolla Antin sekoilujen kanssa.

Ja toinen, mikä ihmetyttää on, että miten se Iggy itse on mukamas niin tarkka siitä miten siellä soitetaan, kun sehän on ite ihan kuutamolla sen laulunsa kanssa, ja sit jos ottaa jonkun Andyn tapasen muusikon bändiinsä, niin mitä siltä nyt voi odottaa?

kirjan nimi on Neighborhood Threat, ja sitä voi vahvasti suositella. Se kertoo oikeastaan melkein enemmän Andysta kuin Iggysta, ja on hyvin kirjoitettu.
Andy sai itse valita soittajat ja biisit sekä sovittaa ne tuota Iggyn kiertuetta varten. Vaan eipä saaneet Alvin eikä Andykaan jatkaa Igsterin kanssa. Alvin arvelee syyksi työehtosopimuskiistat joita kiertueen aikana esiintyi.
Toinen asia on sitten Andyn touhut, esim. "liskoille" soittaminen New Yorkissa on mahtanut olla kokemus... (Alvin oli mennyt johonkin epämääräiseen kämppään bileisiin, ja kukapa muu kuin Andy siellä nurkassa oli poltellut opiumia. Johnny Thunders taas oli löytynyt vessasta paneskelemasta.)
sirdickyj
22.09.2005 09:50:15
Toinen asia on sitten Andyn touhut, esim. "liskoille" soittaminen New Yorkissa on mahtanut olla kokemus...

...puhumattakaan Andyn omaperäisestä (joskin hahmon tuntien ennalta-arvattavasta) tavasta lääkitä juurikin Gibbsin flunssaa!
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Artist
22.09.2005 12:31:22

Mun mielestä tuon kiertueen soitto toimi kuitenkin hyvin. Soittivat ihan riittävän tiukasti, mutta sopivaa "eloa" tuo kokoonpano sai noihin biiseihin myös. Toki mielipiteitähän nämä, se mikä on toisen mielestä hyvää, ei välttämättä toisen mielestä sitä ole. Eihän se nyt mikään Stooges ollut, mutta huomattavasti pirteämpää meininkiä kuin tuo Trolls.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
Jemo
22.09.2005 23:57:02

Onkos tuosta Pop-McCoy -kiertueesta olemassa muuten taltiointeja?

-Kamikaze Kettunen
zorro
23.09.2005 00:22:01

-Kamikaze Kettunen

itseänikin kiinnostaisi.. kai siitä on kuon nuo kirjoitteliat niin hyvin mielipiteitään soitosta päästelevät ilmoille.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
Boyakasha
23.09.2005 00:26:09 (muokattu 23.09.2005 00:26:49)

-Kamikaze Kettunen

On. Live At The Channel Bostonista. Löytyy täältä.

Diskyn julkaisemaa koostetta tuolta keikalta on löytynyt mm. Anttilasta n. 5 egen hintaan, mutta mystisesti tuon levyn biisijärjestystä on ru(n)kattu. Nimi saattaa olla Search And Destroy - tai sitten ei. Etsivä löytää.

Kuunnelkaapa High On You tuolta keikalta. Klassikkokamaa.
"On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19
Artist
23.09.2005 13:02:59
On. Live At The Channel Bostonista. Löytyy täältä.

Diskyn julkaisemaa koostetta tuolta keikalta on löytynyt mm. Anttilasta n. 5 egen hintaan, mutta mystisesti tuon levyn biisijärjestystä on ru(n)kattu. Nimi saattaa olla Search And Destroy - tai sitten ei. Etsivä löytää.

Kuunnelkaapa High On You tuolta keikalta. Klassikkokamaa.

Diskyn julkaisu on nimeltään Power & Freedom, löytyy multa hyllystä.

Tämän lisäksi Iggyn "Best of...live" kokoelmalla on vuodelta '88 muutama livebiisi (Raw Power, The Passenger, I got A Right sekä Search 'n Destroy), jotka on äänitetty Detroitissa, noissakin siis Hulkko kitarassa. Ovat mun mielestä kovempia vetoja kuin tuolta Bostonin keikalta taltioidut.

Bootleggejakin on, ja videomateriaalia. Mutta niistä ei varmaan sen enempää, eihän tämä ole mikään piraattien.net. Vaikka pakko sanoa, että New Yorkin Ritzin keikka, jolla Andy oli siis vetänyt PCP:tä ennen keikkaa on aika kova.
mikko1
23.09.2005 20:04:00
Mites, onko tollanen älppy, ku Rough Power, ostamisen arvoinen?

Kansi on tällainen.
http://jack.mauveweb.co.uk/artists/stooges/roughpower.html

Vissiin jotain raakamiksauksia lähinnä?
DirtyFingers
23.09.2005 21:15:28
Mitä vikaa andyssä on muka on. Edelleen ok kunnossa vaikka kaiken käynyt läpi...
"Don't talk to the eyes of a stranger"
Jemo
24.09.2005 13:07:22

Bootleggejakin on, ja videomateriaalia. Mutta niistä ei varmaan sen enempää, eihän tämä ole mikään piraattien.net. Vaikka pakko sanoa, että New Yorkin Ritzin keikka, jolla Andy oli siis vetänyt PCP:tä ennen keikkaa on aika kova.

Joitain asioita minä vain en ymmärrä. Kuten se, että miksi jokin bootlegeistä puhuminen voisi olla tabu? Keneltä se on mitään pois? Anna palaa nyt vaan, Dorothy :)

-Kamikaze Kettunen
Sliv
24.09.2005 13:39:30
Joitain asioita minä vain en ymmärrä. Kuten se, että miksi jokin bootlegeistä puhuminen voisi olla tabu? Keneltä se on mitään pois? Anna palaa nyt vaan, Dorothy :)

-Kamikaze Kettunen

samoilla linjoilla... laitakaa nyt edes jotain tietoa yksärillä jos ei muuten voi :) Olisihan se kiva nähdä Andykin Iggyn kanssa jammaamassa.
Artist
25.09.2005 16:01:17

-Kamikaze Kettunen

Ei mikään tabu, pelkkää huonoa sarkasmia tuo vaan oli. :)

Lähinnä tarkoitin, että bootlegeistä tuolta kiertueelta mulla ei henk. koht ole mitenkään hirveästi tietoa. Mutta siis sekä video- että audiomateriaalia on jonkin verran tuoltakin kiertueelta. Itse olen nähnyt livepätkän muistaakseni Lontoosta, ja kuullut tuon NY Ritz keikan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)