-K- 13.09.2005 15:08:54 | |
---|
Saahan niitä mikkejä laskettua. Ja joops, aikas lakatut kaulat tuntuu olevan noissa mutta siihen tottuu äkkiä. MH-1000 ollu reilun vuoden joten on tullu kokeiltua :) Ootkos livenä noita EMG:n 7kielisen mikkejän nähnyt ? jos meinaa kunnolla laskea niin saa vetää bodystä melkein läpi. No pirun kärijistettyä mutta nuo on oikeasti isot ja korkealla, ei viitsi lähteä jyrsimään lisää tilaa. Ei suotta elämys. |
Ze Kink 13.09.2005 16:41:05 (muokattu 13.09.2005 16:41:40) | |
---|
Onko kukaan kokeillut tuota ESP LTD SC-607:aa? En, mutta siitä Sc-607B:stä kyllä pidin. Pidempi skaala niin oli vähän jämäkämpi tatsi. Sehän on niin että tuossa natural -värisessä body on mahonkia ja mustassa vaahteraa, testasin siis tuota mustaa vaahterarunkoista (mahonkimalliakin testasin joskus, mutta siitä on kauan enkä muista enää miltä saundasi). Mahonki voi tietenkin olla muhkeampisoundinen, mutta en tiedä mistä itse diggaat. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Itse olen soitellut 7-kielisellä jo reilu vuoden päivät. Tottuminen ekstra kieleen tapahtuu mielestäni nopeasti ja vaivattomasti. Suosittelen kuitenkin lämpimästi pitämään myös yhden 6-kielisen siinä rinnalla. Nyt kun itsellä ei sellaista ole, niin on kyllä pikkuisen ikävä.Tällä hetkellä on myös hyvin vaikeaa orientoitua soittamaan kuusikielisillä kavereiden kitaroilla. Sormet iskeytyvät kielien väliin ja plektralla huitoo vallan kielien ohi. Seiskat kysyvät hiukan enemmän tarkkuutta soitossa, mutta ovat palkitsevia instrumentteja. Kaikki eivät niistä pidä, enkä povaa niille mitään massamenestystä. Eka seiska oli Ibanezin halpispaska GRX 720, joka on niin huono, ettei taida löytyä edes Ibanezin sivuilta. Kun sillä soitteli esim. Dream Theateria, joka olikin päälimmäinen syy seiskan ostoon, oli pakko vaihtaa sooloissa Jacksoniin. Innostus oli kuitenkin syttynyt ja aloin tosissani nauttia siitä ylimääräisestä kielestä. Kun paikalliseen ostikseen ilmestyi mintti kuntoinen Universe 777BK -99 ei olltu pienintäkään epäröintiä. Molemmat vanhat kitarat ja pari efektiboksia yms. sälää vaihtoon ja säästötili tyhjäksi. Sillä olen nyt muutaman viikon soitellut ja täytyy sanoa, että kyseessä on upea kitara. Monipuolinen soitin joka taipuu miltei mihin vaan. Ainoa ongelma tuntuu olevan kaikille Super Strat harrastajille tuttu paukkuva Clean soundi. Säätöjä haeskelen vielä, jotta pääsisi siitä eroon. Aion kuitenkin tulevaisuudessa hankkia tuohon rinnalle jonkun kuusikielisenkin kitaran. Ehkä jonkun Strato tyyppisen tms. J. Ståhle
Turun Seudun Ninjat Ry |
McNulty 25.09.2005 17:24:46 | |
---|
Onko täällä muita jotka ovat todenneet Ibanezin XL-sarjasen 1077 tms. parhaaksi 7-kieliseksi Ibanezin valikoimasta? Eihän sitä tietysti enää valmisteta mutta kuitenkin... se on ollut ainoa Ibanezin seiska missä tämä lisäkieli B/H on ollut napakka ja soitettava. Kaikissa muissa se tuppaa olemaan löysä pashee joka itseasiassa pilaa koko saundin. Tämän huomaa etenkin nauhoitustilanteessa. Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla se LTD:n Stephen Carpenter baritoni-seiska. Eipä jää B/H-kieli lerpattamaan mutta muuten tuon LTD:n tuottamat soundit on vähän niin ja näin. Lähinnä se on niiden mikkien syytä se. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
-K- 25.09.2005 17:53:03 (muokattu 25.09.2005 17:53:20) | |
---|
Onhan täällä myös noita 27" scalen ystäviä. Itse omistan juuri kyseisen 1077XL:n ..saisihan noita 27" seiskoja toki J-customeina ja LACSD-malleina. Hinta/harvinaisuus vaan vähän esteenä. Ei suotta elämys. |
Incarnation 26.09.2005 19:51:19 | |
---|
Ei kellään olisi tarvetta floikalliselle Ibanezin seiskalle? Olisin kovin kiinnostunut vaihdosta johonkin kiinteätallaiseen seiskaan nimittäin. "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
Billsner 26.09.2005 20:29:40 | |
---|
Eka seiska oli Ibanezin halpispaska GRX 720, joka on niin huono, ettei taida löytyä edes Ibanezin sivuilta. 1) se ei ole huono, ei ainakaan minun mielestä 2) syy siihen miksi sitä ei löydy ibanezin sivuilta on se että niitä ei enää valmisteta Chainsaw Surgery |
oiva tumpeloinen 26.09.2005 20:34:15 | |
---|
Eka seiska oli Ibanezin halpispaska GRX 720, joka on niin huono, ettei taida löytyä edes Ibanezin sivuilta. Eikös tämä ole se malli, mikä tunnetaan nykyään nimellä RG 7321? |
Super-Jari 26.09.2005 20:59:09 | |
---|
Eikös tämä ole se malli, mikä tunnetaan nykyään nimellä RG 7321? Ei ole. Täysin eri kitara. Dont shoot, let them burn! |
esp-emakko 26.09.2005 21:19:00 | |
---|
Elämässä pitää olla säröä ,,/ |
Incarnation 26.09.2005 21:24:30 | |
---|
Entäpä ESP M-II SL 7? http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/160/mii_sl_7.phtml Kokemuksia? Kokemuksia ei ole, mutta hinta pelottaa. Ilmeisesti tahdot kiinteätallaisen? Oli miten oli, suosittelisin ensin katsastamaan KAIKKI Schecterin ja Ibanezin seiskat sekä ne ESP/LTD:n Stephen Carpenter signatureseiskat ennenkuin rupeat tuollaista miettimään. "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
elbowski 26.09.2005 21:37:52 | |
---|
Kokemuksia ei ole, mutta hinta pelottaa. Ilmeisesti tahdot kiinteätallaisen? Oli miten oli, suosittelisin ensin katsastamaan KAIKKI Schecterin ja Ibanezin seiskat sekä ne ESP/LTD:n Stephen Carpenter signatureseiskat ennenkuin rupeat tuollaista miettimään. Tsekkaa myös LTD Viper-407. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
Incarnation 27.09.2005 20:43:59 | |
---|
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
Mrezzye 27.09.2005 20:50:14 | |
---|
Lähtee varmaan äskettäin hankkimani Universe eteenpäin. Ei sillä ettäkö en tykkäisi, mutta bändimme toisen kitaristin piti myös hankkia seiska, mutta rahat loppuivat ja niinpä tuolle minunkaan lankulle ei tunnu oikein käyttöä löytyvän. Ehkäpä vaihdan johonkin kunnon kutoseen ja hankin sitten taas UV:n, kun tarvetta ilmenee. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
esp-emakko 27.09.2005 21:37:04 (muokattu 27.09.2005 21:44:40) | |
---|
Kokemuksia ei ole, mutta hinta pelottaa. Ilmeisesti tahdot kiinteätallaisen? Oli miten oli, suosittelisin ensin katsastamaan KAIKKI Schecterin ja Ibanezin seiskat sekä ne ESP/LTD:n Stephen Carpenter signatureseiskat ennenkuin rupeat tuollaista miettimään. Juu. Kiinteää kiitos. Kyllä mää ekaks kattelin sitä SC- 607:aa mutta kuten joku muu tossa myöskin asian ilmaisi niin meininki "made in Korea+ 1000e hintalappuun" pelottaa. Olen kylläkin aikalailla vannoutunut ESP (LTD)aaja kuuskielisissä mut tulevan seiskani tohtis sitä tehdä, vaikka EC 400 onkin meikäläisen tarpeisiin bueno kapistus. Että sikäli en ihan täysin tyrmäis vaipperiakaan.. Sanokaas nyt sitten, mikä olis loistopeli. Puhuvat niin kovasti justiinsa Ibanezeista. Kai sitä vois emakkokin nahastaan ulos kasvaa.. *ollako vai eikö olla* En mä tiedä. Mitämäteenmitämäteenmitämäteen!! Hintaero on kuitenkin aika merkittävä. Äkimmin sen LTD:n sais kouraan varmaan.. Eääh! Pakko saada seiska, se on ainoa varma asia. Kertokaa please. Hintahaitari kaks tonnia plus miinua viissataa (tai miinus enemmän, jos ON HYVÄ) Elämässä pitää olla säröä ,,/ |
Incarnation 28.09.2005 17:32:16 | |
---|
Katsos nyt esp-emakko (kiva nimi muuten) ensiksi aivan rauhassa nämä kitarat läpi ja ennenkaikkea testaat kaikkia: ESP/LTD Viper-407 ESP/LTD SC-607 ja SC-607B Schecter C-7 Blackjack Schecter 007 Blackjack Schecter C-7 Hellraiser Uskoisin, että jokin noista pääsee ainakin lähelle hamuamaasi ESP M-II SL 7:ää ja jokaisessa olisi reilu tonni vähemmän hintaa. Oletko ennen soitellut seiskoilla kuinka paljon? "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
S.Jokela 28.09.2005 19:08:31 | |
---|
ESP/LTD Viper-407 ESP/LTD SC-607 ja SC-607B Schecter C-7 Blackjack Schecter 007 Blackjack Schecter C-7 Hellraiser Uskoisin, että jokin noista pääsee ainakin lähelle hamuamaasi ESP M-II SL 7:ää ja jokaisessa olisi reilu tonni vähemmän hintaa. Nuo Stephenit ja Schecterit on aika turvallisia vaihtoehtoja, onhan ne periaatteessa strato-johdannaisia. Tosin Schectereitä en oo kauheesti kokeillu. Tuo Vaipperi (tyly!) on sitten vähän erilaisempaan makuun. Kannattaa kokeilla. Ei kellään olisi tarvetta floikalliselle Ibanezin seiskalle? Olisin kovin kiinnostunut vaihdosta johonkin kiinteätallaiseen seiskaan nimittäin. Haluatko vaihtaa Jacksoniin mallia DX-7? Heh. Let's born to rock! |
Incarnation 28.09.2005 20:45:19 | |
---|
Haluatko vaihtaa Jacksoniin mallia DX-7? Heh. Enpä taida kuitenkaan ihan tuollaiseen vaihtaa. Kiitos tarjouksesta anyway. "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
esp-emakko 02.10.2005 17:44:27 (muokattu 02.10.2005 18:01:20) | |
---|
Oletko ennen soitellut seiskoilla kuinka paljon? Röh. En ole. Vaan samapa tuo, tämä farmieläin menee läpi seinistä kun kitaroinnista on kyse- pahemmanasteinen himopakkomielle, heh. Ei pelota ollenkaan, eiköhän siihen alaBeehen totu melko pian. Seiskan soundi on niin sydäntä raastavan oikea meininki mulle että ellen muuten opi ni mä kasvatan kuudennen sormen. Nuo ESPit olis kyllä sydäntä lähellä mutta ei ollut kun viper kiinteellä tallalla, ja nyt on sanottava että mä haluan SC -607:n malliset "laihan" seiskan. Kuinka turhamainen sitä voi ollakaan. Taidan kurkkia niitä muita ja Ibanezeja, saalistan Sen Oman. Kasselen tässä ja sitte ootetaan jos hevipukki tois itse maksaman paketin jouluna. Kiitti neuvoista veikot :) Elämässä pitää olla säröä ,,/ |
Incarnation 02.10.2005 20:50:09 | |
---|
Koittakaa nyt joku ostaa multa tämä RG1527 pois! Tartten rahaa! ;) (Ibanez RG1527 seiska myynnissä!)
- - - - -
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |