Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5 6 7 8167 168 169 170 171
Wahi
07.05.2005 21:02:32 (muokattu 08.05.2005 20:22:54)
Taitaa olla vaan jäävuoren huippu:

Black Night
Smoke On The Water
Highway Star
Speed King
Perfect Strangers
Woman From Tokyo
Child In Time
Burn
Fireball
Strange Kind Of Woman
When A Blind Man Cries
Space Truckin'

Näihin paras biisi ja paras levy kysymyksiin on mahdotonta vastata...
rheinone
09.05.2005 19:48:37
Kuten näköjään monelle muullekin, kyllä se ykköpiisi taitaa olla Child In Time.

Ja tiukin line-up on Mark II, vaikka diggailen kovasti niin Coverdalea, Morsea kuin Boliniakin. Näin siis siitä huolimatta, että Blackmorea ei voi oikein reiluna kaverina pitää. Muutenkin mun mielestä se heilutti keikalla liikaa persettä. Juuri sellainen tyyppi, jota en haluaisi omaan bändiini. Mutta kyllä Purplen tuotanto on parhaimmillaan just InRock-Fireball-MachineHead-aikoihin.

On tullut viimeisen viiden vuoden aikana nähtyä Purple niin monta kertaa, että viimeksi jo kavereiden kanssa funtsittiin, että seuraava kerta jäis väliin.

Ja niinkuin muuallakin olen todennut, Gillanilta meni ääni kun se leikkas perkele lettinsä lyhyeks ;+).
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
biibob
09.05.2005 20:44:45
Kuten näköjään monelle muullekin, kyllä se ykköpiisi taitaa olla Child In Time.

Ja tiukin line-up on Mark II, vaikka diggailen kovasti niin Coverdalea, Morsea kuin Boliniakin. Näin siis siitä huolimatta, että Blackmorea ei voi oikein reiluna kaverina pitää. Muutenkin mun mielestä se heilutti keikalla liikaa persettä. Juuri sellainen tyyppi, jota en haluaisi omaan bändiini. Mutta kyllä Purplen tuotanto on parhaimmillaan just InRock-Fireball-MachineHead-aikoihin.

On tullut viimeisen viiden vuoden aikana nähtyä Purple niin monta kertaa, että viimeksi jo kavereiden kanssa funtsittiin, että seuraava kerta jäis väliin.

Ja niinkuin muuallakin olen todennut, Gillanilta meni ääni kun se leikkas perkele lettinsä lyhyeks ;+).

Oli muuten maailman kovin heviletti. Ei joka jätkältä niin paljon hiusta päästä löydy.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Karipiirto
10.05.2005 09:29:22

mua korpee. löysin kirjastosta kokoelmalevyn jossa oli PÄTKITTY versio Child in timesta. Se loppuu justiinsa siinä Blackmoren nopean soolon kohdalla.
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
Eqi
10.05.2005 09:34:25

Child In Time on kyllä parhautta.
Ei se tee sinusta muusikkoa että omistat soittimia !
SuperJeesus
10.05.2005 12:44:05
mua korpee. löysin kirjastosta kokoelmalevyn jossa oli PÄTKITTY versio Child in timesta. Se loppuu justiinsa siinä Blackmoren nopean soolon kohdalla.

Joo, ja Speedkingistä on jätetty ne alkurevittelyt pois. Jos siis kysessä on se kokoelma mikä luulen sen olevan. Suomalainen Purple Hits on mielestäni hyvä läpileikkaus Deep Purplen tuotantoon.
Yllä oleva kirjoitus on kärjistetty, sisältää kirjoitusvirheitä ja pitää tuskin paikkaansa.
biibob
10.05.2005 14:08:00
Joo, ja Speedkingistä on jätetty ne alkurevittelyt pois. Jos siis kysessä on se kokoelma mikä luulen sen olevan. Suomalainen Purple Hits on mielestäni hyvä läpileikkaus Deep Purplen tuotantoon.

Näin on, mutta mukaan olisi pitänyt vielä laittaa space truckin. Toivottavasti puhun samasta levystä.
Jäärä
10.05.2005 14:11:08 (muokattu 10.05.2005 14:12:09)
Mulla on joku Purplen halpiskokoelma, jossa on muutamia radiosoittoon tarkoitettuja pätkittyjä biisejä, mm. Smoke on the waterin soolo on pätkäisty kylmästi puoliksi (se jälkimmäinen osa säilytetty), Woman from tokyon alkua on typistetty ja jätetty pianosoolo pois ym. ym. Taisipa Highway staristakin kiipparisoolo ollut editoitu nevadaan, se meni jo raiskauksen puolelle.

Sitten siinä on toinen versio speed kingistä, jossa hammondien tilalla on piano. Se on ihan hauska veto.

Sitten mulla on joku Remasteroitu Machine head, jossa on vaihtoehtoisia sooloja, lopetukset ilman feidausta ja vokaaleja. Täytyy sanoa, että ne versiot, jotka löytyvät alkuperäiseltä Machine Headilta on hyvin valittu.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
biibob
10.05.2005 14:16:16
Mulla on joku Purplen halpiskokoelma, jossa on muutamia radiosoittoon tarkoitettuja pätkittyjä biisejä, mm. Smoke on the waterin soolo on pätkäisty kylmästi puoliksi (se jälkimmäinen osa säilytetty), Woman from tokyon alkua on typistetty ja jätetty pianosoolo pois ym. ym. Taisipa Highway staristakin kiipparisoolo ollut editoitu nevadaan, se meni jo raiskauksen puolelle.

Sitten siinä on toinen versio speed kingistä, jossa hammondien tilalla on piano. Se on ihan hauska veto.

Sitten mulla on joku Remasteroitu Machine head, jossa on vaihtoehtoisia sooloja, lopetukset ilman feidausta ja vokaaleja. Täytyy sanoa, että ne versiot, jotka löytyvät alkuperäiseltä Machine Headilta on hyvin valittu.

Mitä mitä? ei kiippari sooloa haiwei staarissa. Se on todellakin raiskaus. Mitä minä olen kuullut, niin kyseinen soolo olisi lajiaan ensimmäinen, eli tilutusta. Joka tapauksessa yksi hienoimpia hammond sooloja minun mielestäni. John Lord on kuningas.
heikkiha
10.05.2005 16:25:00

John Lord on kuningas. huom Jon Lord...!!

Itse omistan bändin melkein koko tuotannon (lukuunottamatta paria live levyä, ja kahta ensimmäisen Markin levyistä) ja on kyllä aivan loistava bändi...
Aina ei voi voittaa
biibob
10.05.2005 16:35:54
huom Jon Lord...!!

Itse omistan bändin melkein koko tuotannon (lukuunottamatta paria live levyä, ja kahta ensimmäisen Markin levyistä) ja on kyllä aivan loistava bändi...

haha! Aloin nauraa itselleni. Hyvä kun korjasit, nimittäin tuo oli jo paha moka. Luulin vielä aamulla, että olisin osannut kirjoittaa purplen jäsenten nimet oikein.
heikkiha
10.05.2005 16:54:52

haha! Aloin nauraa itselleni. Hyvä kun korjasit, nimittäin tuo oli jo paha moka. Luulin vielä aamulla, että olisin osannut kirjoittaa purplen jäsenten nimet oikein.

no eipä tuo maailmaa kaada. luulin todella pitkään että Gillan kirjotetaan Gillian... heh
Aina ei voi voittaa
Velli
11.05.2005 13:23:45
Mitä mitä? ei kiippari sooloa haiwei staarissa. Se on todellakin raiskaus. Mitä minä olen kuullut, niin kyseinen soolo olisi lajiaan ensimmäinen, eli tilutusta. Joka tapauksessa yksi hienoimpia hammond sooloja minun mielestäni. John Lord on kuningas.

Burnistakin on sellainen versio, jossa on kiipparisoolo unohdettu. Ylipäätään se sinikantinen Very Best Of-levy on aivan järkyttävän paska! Joka toinen biisi on editoitu pilalle.
rheinone
24.09.2005 18:21:53
Jee jee, nostanpa!

Mitä mieltä olette Deep Purple Mark IV kokoonpanon tuotannosta, siis siitä jossa oli mukana Tommy Bolin kitarassa?

Bolin oli ymmärtääkseni jonkinlainen Blackmoren suositus hänen seuraajakseen? Ainakin Blackmore oli kommentoinut Bolinin kitarointitaitoja positiiviseen sävyyn jo ennen kuin omat sukset menivät muun bändin kanssa lopullisesti ristiin.

Mielestäni Come Taste The Band on erinomainen albumi, vaikka sitä harvoin mainitaan samassa lauseessa esimerkiksi In Rockin, Machine Headin, Burnin tai Stormbringerin kanssa. Mitä mieltä olette Bolinin kanssa tehdystä livematskusta?
Mika Antero
24.09.2005 19:52:42 (muokattu 24.09.2005 19:53:37)
Mitä mieltä olette Bolinin kanssa tehdystä livematskusta?

Tästä on puhuttu monesti ennenkin, mutta ei se mitn. Live in California 1976, eli On the wings of a russian Foxbat on todella hyvä livelevy (Hughesista huolimatta...). Paljon on kehuttu myös Last concert in Japanin laajennettua versiota This time around. Itse en ole sitä kuullut, mutta arvostelut ovat olleet tyyliä "miten näin hyvästä materiaalista saatiin aikanaan koottua niin huono levy kuin Last concert..."

Come taste the band on myös ihan ookoo levy, vaikka aika vähälle kuuntelulle ovat kyllä nuo Coverdale/Hughes -aikojen levyt itselläni jääneet. Silloin harvoin kun enää jaksan Purplen levyjä hyllystä kaivaa, niin melkein se In rock näppeihin jää.
HaloOfFlies
24.09.2005 21:06:54

Mitä mieltä olette Joe Lynn Turnerin kanssa tehdystä Slaves & Masters-levystä? Omasta mielestäni King Of Dreams on aivan kuningasbiisi tuolta levyltä.
First they steal your mind and then they steal your soul
biibob
25.09.2005 00:35:47
Mitä mieltä olette Joe Lynn Turnerin kanssa tehdystä Slaves & Masters-levystä? Omasta mielestäni King Of Dreams on aivan kuningasbiisi tuolta levyltä.

Fire in the basement on omasta mielestäni ihan hyvä veto, ja kitarasoolo toimii todella hyvin.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
rheinone
25.09.2005 10:56:28
Live in California 1976, eli On the wings of a russian Foxbat on todella hyvä livelevy

Jaahas tämä menee sitten munkin hankintalistalle.

Entäs Bolinin soolotuotanto, ootteko kuulleet Teaser:ia tai Private Eyes:iä?
Nick Leeson
25.09.2005 13:08:15
Ylivoimaisesti :
Made in Japan live-kiekolta :
HIGHWAY STAR
Uskomaton suoritus.
Koko jengi äärettömässä tikissä.
Adrenaliini huokuu ämyreistä.
Ian Paicen kovin suoritus urallaan.
Enemmän kuin suoritus. Paljon enemmän...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)