bareman 21.09.2005 08:58:34 | |
---|
milloin saa/pitää tehdä teostoilmoitus uusista biiseistä.. nim.ajoitus kohdalleen |
kivi 21.09.2005 09:58:16 | |
---|
milloin saa/pitää tehdä teostoilmoitus uusista biiseistä.. nim.ajoitus kohdalleen Välittömästi, suosittelee Teosto. Käytännössä silloin, kun biisi on valmis ja sovitettu, ja sitä aletaan esittää. Aikaisemmin voi olla vaikea laittaa sovitusosuuksia kohdalleen ;-) |
bareman 22.09.2005 09:59:45 | |
---|
Käytännössä silloin, kun biisi on valmis ja sovitettu, ja sitä aletaan esittää. Aikaisemmin voi olla vaikea laittaa sovitusosuuksia kohdalleen ;-) thanks. jotain tämmöistä ajattelinkin, mut pitääkö esitys olla julkinen vai riittääkö jos se on levytetty.? |
kivi 22.09.2005 10:09:12 | |
---|
thanks. jotain tämmöistä ajattelinkin, mut pitääkö esitys olla julkinen vai riittääkö jos se on levytetty.? Ilmoituksen pitää olla Teostossa mielellään ennen kuin biisi levytetään, esitetään tai muuten saatetaan yleisön kuultavaksi. Teosto on kyllä aika joustava, mutta homma käy helpommin kun toimii ajoissa. (Niin, voihan biisin levyttää ennen kuin sitä soittaa keikoilla, tosiaan...) :-D |
bareman 22.09.2005 21:53:50 | |
---|
Erittäin iso KIITOS.... |
Teostosta tuli vaan mieleen että ehdotin niille ideana pari vuotta sitten sellaista toimintoa nettiin jossa voisi tarkistaa mitä teoksia on jo ilmoittanut ja vastaus oli silloin ettei ainakaan näillä näkymin mutta nyt kun pitkästä aikaa kävin sivuilla niin TADAA!!! siellä oli just tuo toiminto!!!. I don't belive anything, if i don't see it first |
eza666 28.09.2005 09:43:28 | |
---|
Tilityskauden 1.1. - 30.6. teosilmoitukset Teostoon viimeistään 31.8. kyseisenä vuonna Tilityskauden 1.7. - 31.12. teosilmoitukset Teostoon viimeistään 31.1. seuraavana vuonna |
kivi 28.09.2005 09:44:48 | |
---|
Teostosta tuli vaan mieleen että ehdotin niille ideana pari vuotta sitten sellaista toimintoa nettiin jossa voisi tarkistaa mitä teoksia on jo ilmoittanut ja vastaus oli silloin ettei ainakaan näillä näkymin mutta nyt kun pitkästä aikaa kävin sivuilla niin TADAA!!! siellä oli just tuo toiminto!!!. Kyl kyl. :-) Aikaisemmin tuli joka vuosi (muistaakseni) hirveän paksu (kenellä on, kenellä ei) printtinippu, josta saattoi laskea montako rallia oli siihen mennessä tullut julkaisukuntoon saatettua: "Ovatko tässä kaikki tekemäsi biisit?" "Voi kuulkaa, en minä vain tiedä. Kuka niistä kaikista muistaa?" :-D |
Epik 28.09.2005 17:43:28 | |
---|
Entä jos tekisikin vanhasta, jo ilmoitetusta biisistä uudelleensovituksen jota alkaa soittamaan ja vaikka levyttäisikin sen? Itse en tosin kuulu vielä Teostoon, mutta ottaen huomioon vanhimpien omien biisien sovitukset on aika varmaa että niitä vielä muokkaa. |
kivi 28.09.2005 17:56:18 | |
---|
Entä jos tekisikin vanhasta, jo ilmoitetusta biisistä uudelleensovituksen jota alkaa soittamaan ja vaikka levyttäisikin sen? Itse en tosin kuulu vielä Teostoon, mutta ottaen huomioon vanhimpien omien biisien sovitukset on aika varmaa että niitä vielä muokkaa. Jos teet omastasi, niin mikäs siinä. Uutta ilmoitusta vain Teostoon. Mutta jos tekijätiedot eivät muutu, niin sen takia ei tarvitse ilmoittaa uudestaan - ei Teostolla ole mitään kuvaa miltä biisi kuulostaa tai mitä siinä sanotaan. |
lindo 28.09.2005 21:04:33 | |
---|
Kyl kyl. :-)
Ekkö uso vai? :P Niin tosiaankin, tuli tuossa muutettua yhden biisin nimeä ja ilmoitin asiasta Teostolle, niin ne vaan vaihto sen. Nyt kun katoin netistä niin tuo vanha nimi on "original" ja uusi nimi on "alternative" ... vai miten ne nyt oli. Huomasin myös että meidän laulajalla oli 10 biisiä siellä, tekstinkirjoittajana, mutta ei kuulu Teostoon ... Tuo on kyllä todella kätevä tuo "uusi" systeemi. Meni palaute Teostolle :) I don't belive anything, if i don't see it first |
kivi 29.09.2005 00:54:23 | |
---|
Tuo on kyllä todella kätevä tuo "uusi" systeemi. Meni palaute Teostolle :) Jep, tässä kuukausi takaperin piti itsekin tilata "laajennetut" käyttäjätunnukset, joilla onnistuu mm tuo biisien hallinnointi verkossa, kun näin kaverilta kuinka kätevästi se käy. Kätevää on. Vanhan mallin nettitunnukset, jotka eivät enää toimineet, mulla jo ennestään olikin. |
lindo 29.09.2005 13:46:42 | |
---|
Jep, tässä kuukausi takaperin piti itsekin tilata "laajennetut" käyttäjätunnukset, joilla onnistuu mm tuo biisien hallinnointi verkossa, kun näin kaverilta kuinka kätevästi se käy. Kätevää on.
Ööö ... mitä meinaat tuolla "biisien hallinnoinnilla"? Voiko siinä sitten itse vaihtaa biisin nimeä tms.? Meninpä tuossa "uusia" teoksia ilmoittamaan ja huomasin että yksi biisi on jääny ilmoittamatta jossa tekstinkirjoittaja ei ole suomalainen ... ei kyllä kuulu Teostoonkaan siis ... mitäköhän tuohon pitäis laittaa? ... Sen sukunimikin on jos niin vaikea kirjoittaa, että piti monta kertaa tarkistaa onko siinä nyt kaikki kirjaimet, hehee. I don't belive anything, if i don't see it first |
eza666 04.10.2005 23:02:46 | |
---|
Meninpä tuossa "uusia" teoksia ilmoittamaan ja huomasin että yksi biisi on jääny ilmoittamatta jossa tekstinkirjoittaja ei ole suomalainen ... ei kyllä kuulu Teostoonkaan siis ... mitäköhän tuohon pitäis laittaa? ... Sen sukunimikin on jos niin vaikea kirjoittaa, että piti monta kertaa tarkistaa onko siinä nyt kaikki kirjaimet, hehee. Siihen pitää laittaa tekstinkirjoittajan nimi. Henkilö voi kuulua paikalliseen copyright societyyn tai sitten ei mutta on silti teoksen haltija tekstin osalta. Väärän tiedon antaminen on rangaistavaa... |
bigbadwolf 07.10.2005 13:17:38 | |
---|
Paljonko maksaa yksittäisen biisin "rekisteröiminen" vai kannattaako niitä tehdä monta samaan aikaan? Miten tämä muutenkaan toimii, anteeksi olen käsi. |
kivi 08.10.2005 15:23:42 (muokattu 08.10.2005 15:29:10) | |
---|
Paljonko maksaa yksittäisen biisin "rekisteröiminen" vai kannattaako niitä tehdä monta samaan aikaan? Miten tämä muutenkaan toimii, anteeksi olen käsi. Ei maksa mitään, asiakkuus maksetaan kertamaksulla. Ei ehkä kannata hakeutua vielä noilla tiedoilla Teoston asiakkaaksi. ;-) PS. Huomasin tiedoistasi, että haet virtaboksia joka ruokkisi elektreettimikrofoneja. Muista, että ainakin kaikki walkmanit antavat tuota virtaa elektreettimikeille riittävässä määrin jo ihan itsessään, eikä tuollaisen virtapakin jännite taas välttämättä riitä oikeille konkkamikeille. |
bigbadwolf 13.10.2005 13:29:28 (muokattu 13.10.2005 13:29:42) | |
---|
Itse asiassa tuollaisen boksin löysin ja se toimii loistavasti. Äänenlaatu nauhoituksissa todella paljon parempi. Boksi on kylläkin lainassa, joten etsin vielä omaa. |
M-Juhana 13.10.2005 13:34:08 | |
---|
ei Teostolla ole mitään kuvaa miltä biisi kuulostaa tai mitä siinä sanotaan. Eikö ?? *kukaan ei kuuntele mun piisejä, snif* |