Aihe: Oikotietä isompaan munaan?
1
Sir Zephyr
24.09.2005 12:51:25
Eli omistan tällä hetkellä Hughes&kettnerin Attax80 kitarakombon, käsittääkseni hyvin lähellä uudenpaa tour reverbiä. Watteja kombosta kombossa on 75 , lisäkaapilla 100. Transistoripelihän on kyseessä. Cleanit on vahvistimessa mielestäni erittäin passelit. Dynamiikkakin trankuksi erinomainen. Säröpuoleen en ole täysin tyytyväinen..

Olen ajatellut jonkin säröpedaalin hankkimista, mutta saako siitä mitään irti, tuollaisella keskitehoisella trankulla?
Ja jos saa niin mitähän pedaalia täällä porukka suosittelisi?
Bosseista olen kattelut ainakin Metal Zonea ja Mega Distortionia.. Sellaista Machine head tyylistä semimättösoundia olisin hakemassa.

Olen myös ajatellut jonkin 2x12 tai 4x12 Stackin hankintaa, mutta pyörittääkö niitä tuolla 100 Watilla? Ja minkälainen vaikutus sillä olisi soundiin?

Siihen Mesan triple rectifieriin ei ikävä kyllä ole varaa, mutta olisiko edellämainitut ideat oikotie onneen?

Vai ostanko sittenkin vain tämän:
http://www.keltainenruusu.fi/catalo … id=6f08c2f9e10be0deabe9e8be48deb444
Exhausted
24.09.2005 13:17:53 (muokattu 24.09.2005 13:18:17)

Transistoripelit eivät yleensä ikävä kyllä reagoi säröön aivan toivotulla tavalla. Saundista tulee helposti liian ohut, juuri päinvastainen kuin haluaisit. Tosin sehän ei selviä kuin kokeilemalla. EQ:iden sun muiden kanssa pitäisi säätää tarkasti. Ei varmaan onnistu ihan helposti yhdellä kitarakauppareissulla. Lisäkaappi toki tuo lisää potkua saundiin, mutta en voi taata että se on ratkaisu ongelmaasi. Jos perussaundi ei toimi niin lisäkaappi ei sitten kyllä auta mitään.
temppiz
24.09.2005 14:17:19 (muokattu 24.09.2005 14:34:37)

Miten olisi joku tällainen pedaali?
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … sn=58264e8347504ed1be9409cb4c660c44
Hinta ei ole posketon ja näitä taitaa saada ihan täältä Suomesta suunnilleen samaan hintaan.

Tuo siis on kopio Sansampin GT-2:sta eli tästä:
http://www.tech21nyc.com/gt2.html

E:linkki korjattu
.taidemok aakom ediaT
Henko
24.09.2005 16:26:26 (muokattu 24.09.2005 16:29:21)

Otsikko oli kyllä hyvä :)
Meinasin jo ohjata itsetyydys.orgiin.
Edit: typo
Olen true-uskottava.
Soma city ward
24.09.2005 16:44:30
Mulla on tuo mainittu Tour Reverb nuppi ja kaappi-yhdistelmä. Se on siis 100 wattinen trankku ja kyllä se potkii aika hyvin. Bottnea irtoaa tuon 4€12" kaapin ryydittämänä omaan makuuni juuri sopivasti.
Cleanit on tuon hintaiseksi (sain käytettynä 550€ hintaan) trankuksi erittäin hyvät, mutta tuo säröpuoli on vähän suttuinen eikä sitä säröä lähe tarpeeks hevimpään käyttöön. Pitäs kans joku särötin kattella sille kaveriks. Eli ehdotuksia tommoseen Metallica-tyyppiseen soundiin.
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
Spike
24.09.2005 18:44:10
Joku putkisäröpurkki? Soldanolla ainakin oli joku highgain-tyylinen. Hinnat sitten on... Jos diggaa omasta vahvarista muuten, niin paras tapa on varata aikaa koko päivä, mennä lähimpään musakauppaan ja ajaa kaikki säröspedut läpi. Riippuen vähän millainen nykyinen perussoundi on, niin joku overdrivekin voi toimia. Tai EQ-purkki. Boostaa alamiddlejä enemmän.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)