Aihe: 1200 €:lla nuppi ja kaappi?
1 2 3 4
tommiot
20.09.2005 14:24:10 (muokattu 20.09.2005 14:25:50)
Mitä nyt olen ENGL:in kaappeja tsekkaillut niin hinnassa ei ole hirveästi eroa 2x12 ja 4x12 välillä. :S

Millä hinnalla saa hyvän 2x12 kaapin?

Engl E412VS 933€
Engl E212V 577€

On noissa kyllä jonkin verran hintaeroa.

En minä tiedä mikä on hyvä, juuri tuo 1936 toimii mulla JCM800 nupin kanssa, mutta en ole juuri koskaan soittanut Engleillä, voihan se olla ettei tuo Marsu toimi niiden kanssa. Paras kun testailee ja ostaa sen itselle parhaan eikä kuuntele muita.
Kitarisoija.
20.09.2005 17:08:18

vähän ohi aiheen, mutta kuitenkin:

Tohon tehopuoleen sen verran, että kerran soitin rokki/heavykeikan tollasella 100w H&K TriAmp-putkicombolla, jossa joka kanavalle on erikseen omat volat ja lisäks vielä yhteinen masteri. Cleanista loppu kokonaan tehot kesken ja säröpuolen oma vola oli melkein tapissa ja koko vahvistmien masteri oli yli puolen välin. Eli cleania varten ei mun mielestä välttämättä 100w ole liikaa :P
Näin siis oma kokemus..
Mutta toisaalta bluessikeikoilla sitten on ollut käytössä 30w putkilaney ja kyllä muuten riittää tehoja! Tämmöstä tällä kertaa.. toivottavasti jotain autto.
Ps. eikös muuten esim. 100w saa 50w ottamalla putkia pois? korjatkaa jos oon väärässä. Näin oli nimittäin tehty yhdessä musakaupassa 120w fenkulle.

Terv. 100w putkimarsu tulossa (..ehkä:P)
oiva tumpeloinen
20.09.2005 19:45:05
vähän ohi aiheen, mutta kuitenkin:

Tohon tehopuoleen sen verran, että kerran soitin rokki/heavykeikan tollasella 100w H&K TriAmp-putkicombolla, jossa joka kanavalle on erikseen omat volat ja lisäks vielä yhteinen masteri. Cleanista loppu kokonaan tehot kesken ja säröpuolen oma vola oli melkein tapissa ja koko vahvistmien masteri oli yli puolen välin. Eli cleania varten ei mun mielestä välttämättä 100w ole liikaa :P
Näin siis oma kokemus..
Mutta toisaalta bluessikeikoilla sitten on ollut käytössä 30w putkilaney ja kyllä muuten riittää tehoja! Tämmöstä tällä kertaa.. toivottavasti jotain autto.
Ps. eikös muuten esim. 100w saa 50w ottamalla putkia pois? korjatkaa jos oon väärässä. Näin oli nimittäin tehty yhdessä musakaupassa 120w fenkulle.

Terv. 100w putkimarsu tulossa (..ehkä:P)

En ole juuri tuota Kettusta kokeillut, mutta pikkaisen kuulostaa ihmeelliseltä. Meillä oli juuri pari kuukautta sitten pienet pirskeet treenikämpällä, joissa 2 rumpalia hakkasi raivokänneissä kannuja samaan aikaan niin paljon kuin hartioista irtosi. Itselläni oli käytössä Marsun 2x50W pääte ja Englin etunen ja kyllä niistä ainakin puhtaatkin kuului rumpujen yli.

Ei siinä, kyllähän niillä lisäwateilla sitä headroomia lisää saa. Jos tuon kokoluokan vahvistinta ei meinaa saada puhtaana soimaan, kannattaa kokeilla pikkaisen (tai tälläisessä tapauksessa reippaasti) keskiäänten nostoa. Scuupattu soundi ei kuulu läheskään niin helposti rumpujen yli.
Kitarisoija.
23.09.2005 14:20:48

Scuupattu soundi ei kuulu läheskään niin helposti rumpujen yli.

Jep, mul on melkeen aina bass ja middle yli puolen välin ja ylensä treblee sitten vähän vähemmän.. eli ei scuupattu soundi. semmonen on niin munaton :D
JTL
24.09.2005 12:12:37

kiitos kaikille vastauksista!

näitä menen testaamaan kunhan liikkeistä löytyisi:
LANEY - GH50L & VH100R
ENGL - Fireball, Thunder & Screamer
PEAVEY - 6505

Ainakaan Thunder, Screamer & 6505-nuppeja ei kai nyt ole testattavissa Helsingissä. Toisaalta en noita kamoja aivan tällä sekunnilla voikkaan hommata, menee varmaan ensi kuuhun.
"Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!" - www.bedimmed.tk
gator
24.09.2005 18:14:16
Yhella tutulla on thunderin nuppi ja behkun kaappi. Mallia ei oo tiedossa. Mut hyvin potkii tollaseks halpiskaapiks.
kaanko
24.09.2005 18:43:33

Osta mieluummin hyvä 2x12" kuin halpa 4x12", ei se uskottavuus niin paljon siitä kärsi. Hyvällä nupilla ei saa hyviä soundeja paskan kaapin läpi. Mutta enhän mä ole tuota Behringeriä kokeillut, että paha sanoa.

Eipä nuo Behringerin kaapit hassumpia ole, mielestäni hintaansa nähden aivan ylivoimaisia. Oman kokeiluni perusteella pääsee esim. Marsun kaappien kanssa väh. samalle viivalle, testannut -59 Marshallin nupin kanssa, välissä bossin bluessärö ja Behringer täräyttää maalit seiniltä. Kestävyydestä ei tietoa.
Onhan niitä parempiakin jos on millä mällätä. Näin normaalituloiselle pertti käy oikein hyvin raskaamman rokin mättöön.
Antti1
24.09.2005 19:56:46
Eipä nuo Behringerin kaapit hassumpia ole, mielestäni hintaansa nähden aivan ylivoimaisia.

Joo, noi on hyviä hintaisekseen, ainakin se "kallein" malli. Halvemmissa ei ole ihan yhtä kirkas yläpää (Bugera-mallia en oo testannu). Alapäätä ei noista mitään mielettömiä määriä saa ulos, mutta sitä varten on se potikka siinä nupissa. Ei sitä bassoa kitarasta muutenkaan tarvitse juuri nimeksikään, joten se siitä. Kestävyys on muuten mainio, mutta päällyste alkaa repsottamaan harmittavan helposti. Se on kuin jotain perhanan kulunutta t-paita kangasta kestävyydeltään.

Mä myin oman Behkuni pois ihan siitä syystä, että se on iso ja painava. No se on 4x12", mitä siltä voi edes odottaa. Tietty kyllähän vaihtelunhalu (eli GAS, mitä sitä kiertelemään...) ja mun tapauksessani rakenteluinto vaikuttivat myös. Ei tuo oma kaappi vieläkään valmis ole (takalevyä yms. puuttuu), mutta kyllähän tässä suu kaartuu virneeseen aina välillä tuon kanssa soitellessa.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
JTL
28.09.2005 13:51:11

mitenkäs..

Marshall JCM 800 Dual Reverb (2210) + 1960B-kaappi?

Pelittäisikö tarkoitusperiini?
Joku kauppaa käytettynä 1100 euron hintaan, onko liikaa?
"Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!" - www.bedimmed.tk
Antti1
28.09.2005 15:07:05
mitenkäs..

Marshall JCM 800 Dual Reverb (2210) + 1960B-kaappi?

Pelittäisikö tarkoitusperiini?
Joku kauppaa käytettynä 1100 euron hintaan, onko liikaa?

Ihan jees vahvistin, hintaa aivan perhanasti liikaa.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
BenGlenton
28.09.2005 15:38:22
Itselläni on Behringerin 4x12 tällä hetkellä Screamerin kaverina, ja hyvin irtoaa rokki ja hevi.

ENGL:n omalla kaapilla Screamerista saa omien treenikselle kokeilujen perusteella vielä vähän enemmän irti, mutta behringer on hyvä, enkä tarkoita pelkästään että "hyvä hintaisekseen" (joka on melko älytön fraasi mielestäni).

+ Mikä ihme siinä on kun aina tyrkytetään 2x12 kaappia jos kysyjä/ostaja meinaa ostaa 4x12 kaapin? Ei niitä kaappeja joudu yksin treenikseltä keikkapaikalle roudaamaan :) Ainakin että useimmissa bändeissä soittaa vähintään kaksi henkeä jotka osallistuvat roudaamiseen. Sitä paitsi full- tai half-stack on hienon näköinen.
www.supremecourtband.fi
Niskamies
28.09.2005 16:07:38
Miten olisi Marshall TSL60 ja vaikkapa käytetty 1936? tai sitten uutena tolle kaveriksi Ashdown Fallen Angel 4x12".
Meitsi on meshissä!
JTL
29.09.2005 15:38:40 (muokattu 29.09.2005 15:42:13)

Miten olisi Marshall TSL60 ja vaikkapa käytetty 1936? tai sitten uutena tolle kaveriksi Ashdown Fallen Angel 4x12".

Hmm...enpä tiedä. En jotenkin vaan usko, että noista Marsuista irtoaisi tarpeeksi monipuolisesti käyttötarkoituksiini.
Niskamies
29.09.2005 15:47:13
Hmm...enpä tiedä. En jotenkin vaan usko, että noista Marsuista irtoaisi tarpeeksi monipuolisesti käyttötarkoituksiini.

Käy kokeilemassa, noita TSL:iä on haukuttu monipuolisiksi. TSL60:ssäkin on kolme kanavaa omilla gain ja volumesäädöillä, ja sitten puhtaalla ja särökanavilla on omat eq:t. TSL100:ssa on myös lead kanavalla oma eq, kun TSl60.ssä crunch ja lead kanavilla on yhteinen. En näe syytä miksi esim. screamer olisi tota monipuolisempi: siinä on vain yksi eq ja kaksi säädettävää gainia ja boostit.
JTL
30.09.2005 11:38:51

Se on kyllä pelkkä vitsi, että ENGL:nuppien mukana ei tule footswitchiä ja Musamaailmassa sanoivat että se maksaa 175e.

Kuulemma Fireball-nuppiin käy myös Z3 ja Z4 footswitchit minkä ainakin pitäisi olla reilusti alle satasen. Pitää tiedustella niiltä, että myykö ne noita.

Ei meinaan tiukan budjetin kanssa mielellään pulittaisi lähes paria hunttia ylimääräistä. :S
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Dumb
30.09.2005 12:53:11

+ Mikä ihme siinä on kun aina tyrkytetään 2x12 kaappia jos kysyjä/ostaja meinaa ostaa 4x12 kaapin? Ei niitä kaappeja joudu yksin treenikseltä keikkapaikalle roudaamaan :) Ainakin että useimmissa bändeissä soittaa vähintään kaksi henkeä jotka osallistuvat roudaamiseen. Sitä paitsi full- tai half-stack on hienon näköinen.

Tästä aivan samaa mieltä.
JTL
05.10.2005 18:07:59

Mulle niissä 4x12(stereo)-kaapeissa kiinnostaa eniten se mahdollisuus että toinenkin kitaristi voisi vetää sen kautta treeneissä, eikä siten tarttisi aina ottaa omaa kaappia mukaan.

Ps. Tampereella vaikuttaa olevan halvempia nuo Englit. Jos niihin päädyn niin taidan sieltä ostaa.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Kimmo72
05.10.2005 18:13:43

Joissain on nappula josta saa muutettua 100 wattisen viiskybäseks.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
JTL
09.10.2005 18:48:24

Nyt olen tulevana lauantaina menossa testailemaan noita nuppeja ja kaappeja.

Onko mitään vinkkejä mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota? ...tietenkin itse saundin lisäksi...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)