Aihe: Mistä hyviä potikoita kitaraan?
1
LaXu
13.06.2003 00:38:16
Niin, saakos yleensä soitinkaupoista hyviä potikoita vai pitääkö raahautua johonkin elektroniikkaliikkeeseen? Onko jotain tiettyjä merkkejä joita kysyä?
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
poppamies
13.06.2003 06:44:49 (muokattu 13.06.2003 06:48:09)

Niin, saakos yleensä soitinkaupoista hyviä potikoita vai pitääkö raahautua johonkin elektroniikkaliikkeeseen? Onko jotain tiettyjä merkkejä joita kysyä?

Minun kokemukseni on päinvasatainen. Olen saanut laadukkaampia potikoita soitinlikkeestä mitä radiohuollosta.
Semmonen mikä tuntuu "mersulta", missä on sellainen miellyttävä vastus ( ;) kun sitä pyörittelee eikä valahda äärilaidasta toiseen on yleisesti ottaen hyvänlaatuinen. M.m tämmönen kriteeri mulla.
Muistaakseni Di Marzio on kaupitellut kaikkea kielenvetimistä potikoihin ja ne on ollut hyvälaatuisia.
"G-strings are for strippers"
jhietala
13.06.2003 23:12:09
Hyvässä potikassa se vastusrata on johtavaa muovia,materiaalin nimi on muistaakseni "cermet".

Cermet ja johtava muovi ei ole sama asia. Cermet = Ceramic Metal eli keraaminen metalli. Johtavaa muovia sisältävät on yleensä parempia kohina-arvoiltansa ym.
fox
13.06.2003 23:26:16

Cermet ja johtava muovi ei ole sama asia. Cermet = Ceramic Metal eli keraaminen metalli. Johtavaa muovia sisältävät on yleensä parempia kohina-arvoiltansa ym.

Näin minäkin muistan. Aivan loistavia potikoita valmistaa/valmisti? jenkeissä Allen-Bradley, tietääkö kukaan vieläkö ko.firma on hengissä? Niin ja Poppamies, itsekkin olen DiMarzion pakkaamia potikoita nyttemmin käyttänyt, hyviä ovat mutta kyllä nuo A-B:t vievät voiton... Allen-Bradley valmisti myös loistavaa DPDT nostopotikkaa, niiden sijaan olen Gotohin vastaaviin pakoitettuna siirtymään joutunut. *niisk*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)