7-kielinen mies 22.09.2005 23:17:53 (muokattu 22.09.2005 23:18:17) | |
---|
Eli onko siis hyvä juttu että bändin jäsenet kaikki kuuntelevat erilaista musiikkia? Ja vaikuttaako erilaiset muusikon taustat musiikin tekemiseen? Esim. meidän bändissä esimerkiksi kahdella jäsenellä (rumpali ja toinen kitaristi) on konservatorio tausta ja tietävät paljon teoriasta. Sitten minä(laulajakitaristi) ja basisti ei tiedetä teorioista ynnä muista "hömpötyksistä" juuri mitään. Minä teen kuitenkin lähestulkoon kaikki biisit bändissä..toki muut huomioon ottaen. Joten onko erilaisista taustoista hyötyä? Miten olette tämän asian kokeneet oman bändinne sisällä? Vai onko teillä kaikilla suurin piirtein samanlainen musiikillinen tausta? -"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"- |
Super-Jari 23.09.2005 07:35:39 | |
---|
Eli onko siis hyvä juttu että bändin jäsenet kaikki kuuntelevat erilaista musiikkia? Ja vaikuttaako erilaiset muusikon taustat musiikin tekemiseen? On varmaam hyvä juttu jos kaikki haluaa soittaa kokeilevampaa juttua. Minusta vaan linjan on syytä olla kaikille selvä. Joten onko erilaisista taustoista hyötyä? Miten olette tämän asian kokeneet oman bändinne sisällä? Vai onko teillä kaikilla suurin piirtein samanlainen musiikillinen tausta? On varmasti hyötyä. Minä toisinaan "pakotan" rumpalin soittamaan muutakin että sillä tulee treeniä oman tyylin ulkopuolelta. Taustat meillä on jokseenkin samat paitsi että rumpali on täysin yhden genren vanki :) They think they know who I am |
musamies 23.09.2005 20:00:58 | |
---|
Eli onko siis hyvä juttu että bändin jäsenet kaikki kuuntelevat erilaista musiikkia? Ja vaikuttaako erilaiset muusikon taustat musiikin tekemiseen? Voi olla hyväkin jos jäsenet opettavat toinen toistaan ja ottavat myöskin oppia vastaan. Esim. meidän bändissä esimerkiksi kahdella jäsenellä (rumpali ja toinen kitaristi) on konservatorio tausta ja tietävät paljon teoriasta. Sitten minä(laulajakitaristi) ja basisti ei tiedetä teorioista ynnä muista "hömpötyksistä" juuri mitään. Tieto jakoon? Minä teen kuitenkin lähestulkoon kaikki biisit bändissä..toki muut huomioon ottaen. Jos teet kaikki biisejä, niin voipi olla, että omaat muunlaista osaamista, jota voisit ehkä puolestasi opettaa muille? |
Wk 23.09.2005 20:13:33 (muokattu 23.09.2005 20:14:05) | |
---|
Yleistää on aika paha, mutta parissa aktiivisemmassa porukasa, joita voi bändiks sanoa, soittaneena näyttäs että olisi hyvä jos musamaku / taustat olisi enemmän yhtenäiset kuin erilaiset. Se tulee ilmi useimmiten siinä että kun ite keksii jonkun omasta mielestään upean riffin, muut eivät pidäkään sitä niin upeana ja vastoppäin. Joskus tietysti joku bändissä keksii jonku jutun josta kaikki löytää jotain hyvää ja siitä työstetään biisi. Toisessa bändissä taas biisinteko oli lähinnä minun vastuullani, koska muut väittivät etteivät osaa niitä tehdä (eivät kai sitten osanneet ideoitaan yhteen niputtaa, en tiedä). Tässä bändissä mentiinkin sitten hyvin pitkälle minun musamaun suhteen ja se kelpasi kaikille koska musamakumme olivat keskenään enemmän yhtenäisemmät. Lähes joka treeneihin toin rakenteeltaan valmiin biisin (emme treenanneet usein / säännöllisesti). ...koska kiviäkin kiinnostaa |
Eli onko siis hyvä juttu että bändin jäsenet kaikki kuuntelevat erilaista musiikkia? Ja vaikuttaako erilaiset muusikon taustat musiikin tekemiseen? Ei kai siitä mitään pahaakaan voi koitua. Ja jäsenet jos vielä vetävät bändiä samaan suuntaan tyylillisesti niin hyvä. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -FZ |
7-kielinen mies 24.09.2005 12:26:08 | |
---|
Jos teet kaikki biisejä, niin voipi olla, että omaat muunlaista osaamista, jota voisit ehkä puolestasi opettaa muille? Mielestäni biisin tekoa on vaikea opettaa...musiikkia kuuntelemalla sen oppii, jos oppii. Meillä ei ole sinänsä mitään ongelmia tullu biiseistä ja niiden sisällöstä, sen verran on itsekritiikkiä, että ei ihan mitään paskoja ideoita bändin tietoon tuo. Teen biisit kotona valmiiks. Väsään koneella rummut ja nauhotan kitarat, sit mietin aina vähän et miten basso vois mennä. Treenikämpällä mennään kohta kohdalta läpi ja sit muutellaan rakennetta tai lisätään osia jos siltä tuntuu. -"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"- |
KMT 24.09.2005 19:01:26 | |
---|
Meillä on kaikilla eri musiikkimaku... kova meno. pattoni soitti lattarikomppia atrian lihalootaan. -reijoteppo- |
Super-Jari 24.09.2005 20:19:59 | |
---|
Meillä on kaikilla eri musiikkimaku... Mun mielestä tuo ei ole mikään este millekkään jos koko bändillä on selkeä kuva siitä mitä tehdään ja ehdoton kuva siitä mitä EI tehdä. They think they know who I am |
Jannipaali 24.09.2005 23:50:29 (muokattu 25.09.2005 11:24:19) | |
---|
Mulla ei ole mitään hajua mitä meidän bändi soittaa. Rumpali ja kitaristi tekee biisit ja mun pitäis vetää bassot niihin, meidän uusi biisi kuulostaa aika progelta/kasariheviltä. Toivottavasti aletaan vetää heviä tyyliin Judas Priest. |
chair 01.10.2005 05:13:15 | |
---|
Eiköhän toi aikalailla yksilöistä riipu. Jollekin bändille se voi olla todella hyvä asia, siinä missä toinen hajoaa omaan mahdottomuuteensa. Molemmista on kokemusta henk.koht. "My hopes are so high, that your kiss might kill me. So won't you kill me? So I die happy" Dashboard Confessional - Hands Down |
Ville81 01.10.2005 09:03:37 | |
---|
Mielestäni biisin tekoa on vaikea opettaa...musiikkia kuuntelemalla sen oppii, jos oppii Kyllä sovittamista ainakin opetetaan hyvällä menestyksellä. Mutta jos ihmisellä ei mitään biisi-ideoita tai luovuutta ole, varmasti on turhaa opettaa. |
juici 01.10.2005 21:03:11 | |
---|
Eiköhän toi aikalailla yksilöistä riipu. Jollekin bändille se voi olla todella hyvä asia, siinä missä toinen hajoaa omaan mahdottomuuteensa. Molemmista on kokemusta henk.koht. Olin melkein sanomassa samaa, joten sanomatta jäi. Plussaa siitä. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |