Aihe: Suomalainen progressiivinen rock?
1 2 3 4 5 6
jjylli
19.09.2005 10:35:51
niin punkkii se on
The Duke
19.09.2005 11:17:10
Missä proge?

Progressiivinen = edistyksellinen, uutta luova

Ja KW oli kyllä aikaansa edellä...ja paljon.
Ammensi tietty 60's ja 70's meininkiä mutta kehittivät siihen jotain omaa ja UUTTA (progea).

Jos veivaat jotain Pressa, ELP tai Wigwam menoa niin ei se mun mielestä ole tämänhetkistä "progea".
Ne jutut on jo kerran tehty...Vittuun koko proge sanon mä.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
Strutsi
19.09.2005 15:52:35
Missä proge?

Eikös Kingston wallin määritelmä ollut progressiivinen rock?
Jos ei, niin sori sitten.
"If quizzes are quizzical, what are tests like?"
jjylli
19.09.2005 20:05:57
punkkia perkele ! proge on syvältä
Teme007
19.09.2005 21:31:11
Missä proge?

Hoho!!!
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
McNulty
20.09.2005 01:12:24 (muokattu 20.09.2005 01:15:03)
Tähän topiciin ehkä vähän vinosti sopiva, mutta kuitenkin semi-proge: Hidria Spacefolk. http://hidriaspacefolk.st on kotisivun osoite ja sieltä kannattaa käydä bändiä kuuntelemassa. Threadin aloittajalle tuttu bändi, mutta ehkä joku muu löytää tästä uuden tuttavuuden.

Minä löysin... kerrassaan MAHTAVAA musiikkia. Jotain Kingston Wallia, jotain omaa, jotain konemusaa... toimii!

...siis vaikka vokaaleja ei psyke-junnauksen päälle huudellakaan.

Livebändinä maailman paras.

Enpä ole vielä päässyt heidän liveä todistamaan :(

PS. niin ja mielestäni proge ja progressiivinen musiikki ovat jokseenkin nykymaailmassa kaksi eri juttua. Monelle kun tuo proge = Yes, King Crimson ja vaikka Wigwamin alkupää... toisille proge on jotain Dream Theateria ja Transatlanticia. Kolmas on sitä mieltä että... ja niin edelleen.

Mielestäni Psychedelic Rock ois aika kova genre Kingston Wallin musiikille.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
vkoivula
20.09.2005 04:00:54
Manogurgeil. http://manogurgeil.net/
Levy tulossa loppuvuodesta.

-V
The Duke
20.09.2005 09:41:20
punkkia perkele ! proge on syvältä

1-2-3-4 now I wanna sniff some glue!
Now I wanna have somethin’ to do!
All the kids wanna sniff some glue!
All the kids want somethin’ to do!
It's not another state of mind..It's another mind of state...
aksiom
21.09.2005 01:21:57
Missä proge?

Eikö Kingston Wallin progressiivisuus jo näy siinäkin että sinä et ole tähän päivään mennessä sisäistänyt sitä musiikkia ;)

Ei vaan, minusta Kingston Wall kiteyttää sanan progressive rock eli edistyksellinen rockmusiikki. Eihän sellaista musiikkia oltu ennen KW:tä kuultu eikä kyllä jälkeenkään. Tai jos on niin informoikaa minua sellaisesta, tutustun välittömästi siihen yhtyeeseen.
Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08)
McNulty
21.09.2005 01:59:10 (muokattu 21.09.2005 01:59:38)
Tai jos on niin informoikaa minua sellaisesta, tutustun välittömästi siihen yhtyeeseen.

Hidria Spacefolk... aika hyvin KW:n Tri-Logy levyn hengessä yhdistelty koneita, rokkia ja intiaa.

Kannattaa tutustua... www.hidriaspacefolk.st tai jotain. Discographya ja levynkansia klikkailemalla pääsee lataileen jopa kokonaisia levyjä.

Loistava bändi!
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
aksiom
22.09.2005 22:56:49 (muokattu 22.09.2005 23:00:15)
Hidria Spacefolk... aika hyvin KW:n Tri-Logy levyn hengessä yhdistelty koneita, rokkia ja intiaa.

Kannattaa tutustua... www.hidriaspacefolk.st tai jotain. Discographya ja levynkansia klikkailemalla pääsee lataileen jopa kokonaisia levyjä.

Loistava bändi!

Symbiosis on kuulunut lempilevyihin jo pitkään :)

Itse vertaisin Hidriaa enemmänkin Ozric Tentaclesiin (ynnä muihin avaruusrokkipumppuihin), mutta kieltämättä Tri-Logyllä on jotain yhteistkäkin. Olisinpa päässyt kuulemaan Hidria Spacefolkin Kingston Wall tribuuttia... olisinpa.

Mutta in the end... kyllä Kingston Wall on ihan eri sarjassa.

Kiitos kuitenkin mainiosta yrityksestä.

edit. Kun kerran suomalaisen progressiivisen rockin topikissa ollaan, ei ole edes offtopikkia kysellä minkälainen tuo uusi Hidria Spacefolkin levy on. Verrrattuna Symbiosisiin esim?
Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08)
Teijo K.
23.09.2005 16:54:50 (muokattu 23.09.2005 16:56:15)

"Kertokaas vähän hengissä olevia suomalaisia progebändejä? jos sattuis tulemaan jotain uutta."

Noh, Kingston Wall tietenkin!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En tiennyt sen olevan hengissä, missäs on seuraava keikka?
Munsta.
joel.makinen
25.09.2005 10:24:28
Lahdessa vaikutti 1970-luvulta lähtien sellainen bändi kuin Haikara. Yhtye teki pari mainiota "comeback"-levyä 2000-luvulla, mutta pääjäsenen, Vesa Lattusen, kuolema keskeytti bändin uran lopullisesti viime keväänä. Kannattaa kuitenkin tsekata bändi, itse nostan sen Wigwamin ja Tasavallan Presidentin tasolle.

Niin, ja sitten kannattaa tutustua myös tähän:

Nick Arse & the Arsenicks
www.arsenicks.com

(ilmainen nettisinkku nyt ladattavissa!)
Nuages
26.09.2005 20:19:27 (muokattu 26.09.2005 20:20:17)
Eikös Kingston wallin määritelmä ollut progressiivinen rock?
Jos ei, niin sori sitten.

Miksi pitää tehdä asioista niin vaikeita. KW on hemmetin hyvää rokkia. Rokki on hyvä yleissana.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Strutsi
29.09.2005 15:51:25 (muokattu 29.09.2005 15:51:36)
En tiennyt sen olevan hengissä, missäs on seuraava keikka?

Ääh, eihän näitä kirjoitusten aiheita ikinä tarvitse lukea :)
"If quizzes are quizzical, what are tests like?"
arancia
29.09.2005 16:28:51
Sydän, sydän nimisen yhteen varmaan voisi jossakin määrin laskea tähän kastiin.
Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen
JoPa
30.09.2005 17:16:02
Jos Hidria Spacefolk iskee niin ehdotan katsastamaan Taipuvan Luotisuoran http://koti.mbnet.fi/crud/luotisuora/index.php

Psycedelistä spacerockia raumalta..
"Tosta poikki", sano Isildur..
Aerodactev
30.09.2005 17:18:21
Jos Hidria Spacefolk iskee niin ehdotan katsastamaan Taipuvan Luotisuoran http://koti.mbnet.fi/crud/luotisuora/index.php

Psycedelistä spacerockia raumalta..

Hoho, ketjun aloittaja soittaa k.o. bändissä...
Long = progressive = good
J.Ahonen
30.09.2005 22:00:27
Hidrian uusi lätty melko tylsä, diggailin sitä edellistä...Kävin katteleen menoa Kaivohuoneella, tylsäähän tuo oli. Soolokitaristi oli naama ihan valkoisena, näytti että taju lähtee hetkenä minä hyvänsä. (Johtuisikohan syksyn silokki sadosta). Vähän alkoi keikan lopulla hymyilyttämään, kun mies pyytää yleisöä nousemaan pöydille tanssimaan, kukaan ei reakoinut, pöydissä istui jengi lasku savuissa rastat silmillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)