Aihe: sfz ja ns kit7, kuinka saada toimimaan?
1
rijnswand2
22.09.2005 22:30:13
Iltaa

Kirjoitan tänne, koska samplaus on uutta minulle. Otsikossa mainittua yhdistelmää on kehuttu, joten päätin kokeilla. Cubasen vst- kansiossa on nyt nskit7 rumpusetti wavesina, sfz -sampleri ja .sfz mappi. Tähän tyssää, saan ladattua yksittäisen iskun tai .sfz -tiedoston, mutta en saa rumpusettiä kiipparille soitettavaksi. Yleensä löydän tällaiset viat itse, mutta nyt on kiire ja hermot alkaa mennä. Odotin 22.00 asti, mutten löytänyt oikeita hakusanoja tai kaikki tietää tämän jo. Kysyn siis kauniisti täältä.

rjswnd
kivi
23.09.2005 01:32:51
Iltaa

Kirjoitan tänne, koska samplaus on uutta minulle. Otsikossa mainittua yhdistelmää on kehuttu, joten päätin kokeilla. Cubasen vst- kansiossa on nyt nskit7 rumpusetti wavesina, sfz -sampleri ja .sfz mappi. Tähän tyssää, saan ladattua yksittäisen iskun tai .sfz -tiedoston, mutta en saa rumpusettiä kiipparille soitettavaksi. Yleensä löydän tällaiset viat itse, mutta nyt on kiire ja hermot alkaa mennä. Odotin 22.00 asti, mutten löytänyt oikeita hakusanoja tai kaikki tietää tämän jo. Kysyn siis kauniisti täältä.

rjswnd

Olethan määrittänyt sfz:n VST-instrumentiksi? hyvä, valitse sitten nskitistä resoluutio jota tahdot käyttää ja jota kone jaksaa reaaliajassa pyörittää, ja laita sfz ohjaamaan sitä.

Sfz alkaa toimia kun biisi on play-tilassa, paikoillaan se ei luonnollisesti paljoa soita.

Osapuilleen noin, en muista itsekään, enkä pääse katsomaan studiokoneelta. Mutta keksin kyllä, miten tuon sai toimimaan, joten on se mahdollista
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
rijnswand2
23.09.2005 02:27:40
Olethan määrittänyt sfz:n VST-instrumentiksi? hyvä, valitse sitten nskitistä resoluutio jota tahdot käyttää ja jota kone jaksaa reaaliajassa pyörittää, ja laita sfz ohjaamaan sitä.

Sfz alkaa toimia kun biisi on play-tilassa, paikoillaan se ei luonnollisesti paljoa soita.

Osapuilleen noin, en muista itsekään, enkä pääse katsomaan studiokoneelta. Mutta keksin kyllä, miten tuon sai toimimaan, joten on se mahdollista
:-)

Nyt en ymmärrä. Haluaisin vain ne eri iskut kuulumaan tuosta kiipparista...

rjswnd
samulik
23.09.2005 14:09:37
Iltaa

rjswnd

Voisit kokeilla ottaa nskit7:n SounFontina eli .sf2-päätteisenä tiedostona. Sitten vaan lataat kyseisen SoundFontin sfz:aan, valitset kanavan ja bankiksi sen suurimman luvun (olen töissä, en muista mikä se on) ja alat mäiskiä.
rijnswand2
23.09.2005 14:57:18
Voisit kokeilla ottaa nskit7:n SounFontina eli .sf2-päätteisenä tiedostona. Sitten vaan lataat kyseisen SoundFontin sfz:aan, valitset kanavan ja bankiksi sen suurimman luvun (olen töissä, en muista mikä se on) ja alat mäiskiä.
Kyllä, tämä vaihtoehto on käynyt mielessä, mutta kun tuli tämä Wav -paketti jo imutettua. Tästä on tullut vähän tällainen "pakko mun on tämä tajuta" -juttu. Ja tämän kun ymmärtäisi, voisi siitä olla jatkossakin hyötyä. Uusien asioiden oppiminen on hauskaa, opettelu ei aina. Kiire ei tosin enää ole, päädyttiin toiseen ratkaisuun, mutta edelleenkin kiinnostaa kovasti miten wav -version saa toimimaan sfz:lla. Aavistelen, että kyseessä on joku aivan simppeli juttu jota vaan en ole huomannut, ei olisi ensimmäinen kerta. Ai niin, kiitti vastaajille.

rjnswnd
lindo
23.09.2005 16:05:37 (muokattu 23.09.2005 16:09:41)
En tiedä tuosta sfz'stä enkä Cubasesta koska molemmat on vähän outoja mulle mutta, ja Cubase on aina ollu vähän monimutkainen kaikkine erikseen tehtävine höpölöpö säätöineen :P

FL Studiossa Kontaktin kanssa teen näin:
Insert channel->Kontakt
Kontaktista vaan BROWSE ja sitten sieltä kansiosta jossa on noi Ns kit samplet ja "program" eli tässä tapauksessa "kit".
Siitä vaan vedän tuon "kitin" sinne oikeelle ja soittelemaan. (no guestions asked later)

Kokeilin tuolla sfz'talla mutta en tajunnut miten se toimii. Siinä lukee että "program" mutta en saa siihen mitään tolkkua.

Eikö noita softa samplereitä oli parempiakin kun tuo sfz?

Oisko tästä apua:
http://www.drealm.info/sfz/
I don't belive anything, if i don't see it first
sami_sumea
23.09.2005 18:27:59 (muokattu 23.09.2005 18:29:02)

Kyllä, tämä vaihtoehto on käynyt mielessä, mutta kun tuli tämä Wav -paketti jo imutettua.

Joo, mutta sun pitää silti hakea tuo soundfontti - wavit ovat vain yksittäisiä sampleja jotka pitää mapata sampleriin käsin (eikä se onnistu SFZ:lla ilman erillista softaa, ja siinä menee *KAUAN*).

Tuon soundfontin kun lataat, kaikki homma on tehty puolestasi.

edit: eikun juu, sulla olikin tuo mappi jo.. anyway, hae silti se soundfontti, pysyy koko rumpukitti yhdessä fileessä siististi eikä tarvitse säätää :)

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
mhelin
23.09.2005 23:20:00
rijnswand2
24.09.2005 20:11:58
Tuon soundfontin kun lataat, kaikki homma on tehty puolestasi.

edit: eikun juu, sulla olikin tuo mappi jo.. anyway, hae silti se soundfontti, pysyy koko rumpukitti yhdessä fileessä siististi eikä tarvitse säätää :)

...

Hain fonttiversion ja johan pelittää. Nuo linkit olen käynyt läpi, mutta ei auttanut. Jos joku on saanut wav -version toimimaan, olisi edelleen hauska kuulla miten. Muuten varsinainen ongelma on kyllä (kiertoteitse) ratkaistu ja vielä kerran; kiitos kaikille.

rjnswnd
lindo
24.09.2005 23:42:48
Hain fonttiversion ja johan pelittää. Nuo linkit olen käynyt läpi, mutta ei auttanut. Jos joku on saanut wav -version toimimaan, olisi edelleen hauska kuulla miten. Muuten varsinainen ongelma on kyllä (kiertoteitse) ratkaistu ja vielä kerran; kiitos kaikille.

rjnswnd

Niin, mun käsittääkseni tuo sfz on siis Sound Font player, eli se ei soita waveja vaan sound fontteja.
Tuon wav version saa toimimaan esim. softasamplerilla, kuten esim. Battery tai Kontakt tms. ... eikö niitäkin ole ilmaisia?

Latasin äsken tuo sound font version ja purin vaan työpöydälle kansioon ja aukaisin siitä FLIE nappulasta sfz 'ssa, ja toimi ok.
Ei tuo sen kummemmalta kuulostanut kuin se wav versiokaan.
I don't belive anything, if i don't see it first
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)