Aihe: Superstar vs Export
1 2 3 4
maramara
23.09.2005 15:01:29
Moro,

Oon tässä rumpusettiä etsiskellyt, ja mulle on tehty tarjouksia, joista kaks nousee esille:

Tama Superstar ja Pearl Export (EX)

Tarjousten hintaero ei ole kovin suuri (n. 100e), joten siksipä kysynkin tässä käytännön eroavaisuuksista, jotka kannattaa ottaa huomioon ostopäätöstä tehdessä. Eli jos joku näistä seteistä kokemusta omaava rumpali voisi listata plussat/miinukset, ja kertoa oman mielipiteensä, kumpaan kannattaisi satsata.

Se mikä tässä on erikoista, on se, että tuon Superstarin lähtöhinta on useamman satasen korkeampi kuin tuon EX:n. Silti tarjoukset eivät niin kovin poikkea toisistaan.

Etukäteen kiittäen

Mara
ToMi88
23.09.2005 15:03:52

Ottasin nuista nuo superstarit. Niissä tulee kunnon telineet mukaan (ei exportissakaan huonot tule) ja ovathan ne sentään koivupöntöt.
Frequency
23.09.2005 15:09:44
Jep. Superstarit ovat koivua kun taas Exportit ovat poppelia. Eli laatupuuta pitäisi superstareista löytyä. Itse kallistuisin kyllä ehkä niihin vaikka bridge-malliset lugit ei kuulu suosikkeihin ollenkaan.
Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
Deino
23.09.2005 15:49:47

Superstar.
Perkele!
HeavyMachinery
23.09.2005 16:28:31

Ottasin nuista nuo superstarit. Niissä tulee kunnon telineet mukaan (ei exportissakaan huonot tule) ja ovathan ne sentään koivupöntöt.

Ei ne oo koivua ??? äh asiasta on väännetty paljon en lukisi niitä koivu kannuksi ollenkaan. Oman kokemuksen perusteella sanoisin että super starat koska niissä on parempi tomi ripustus ja ständit on laadukkaammat. Mutta iso Mutta exporteista lähtee parempi soundi jos vaihtaaa kiinnikkeet. Kysäise olikohan moderdrummer 88 sillä eikös ollut exportit rimsseillä eikä i.s.s:sällä.
Minä tiedän - siis pelkään !
moderndrummer88
23.09.2005 16:54:02
Mutta exporteista lähtee parempi soundi jos vaihtaaa kiinnikkeet. Kysäise olikohan moderdrummer 88 sillä eikös ollut exportit rimsseillä eikä i.s.s:sällä.

näin on näppylät
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
savopie
23.09.2005 17:22:39
jaa. superstar kuulostaa houkuttelevalta, mutta kun testasin niitä ni ne olivat oikeastaan pettymys. paitsi että pasari oli parempi ku exportissa (ELX) tykkään noista muista exportin osista
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
Sa(n)kari
23.09.2005 18:38:48
jaa. superstar kuulostaa houkuttelevalta, mutta kun testasin niitä ni ne olivat oikeastaan pettymys. paitsi että pasari oli parempi ku exportissa (ELX) tykkään noista muista exportin osista

Miltä osin olivat pettymys? Itse kans mietin Superstarien hankintaa.
gh n
23.09.2005 20:04:48
Hmm. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176703.html
Nuo on kyllä rokkaavat :) Ei liittyny paljoa aiheeseen. Sori..
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
savopie
23.09.2005 23:29:03
Miltä osin olivat pettymys? Itse kans mietin Superstarien hankintaa.

kaikki olivat puhuneet koivurummuista, ja eihänne ihan siltä kuulostanut kuin koivurumpu, tosin virityskin oli paskaa, joten ehkä siinä vika.
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
rbt
23.09.2005 23:30:29
Kumpi molempi vain parempi. Aika lailla saman tasosia. Exportti on vain parempaa puuta. Exporttien hardwarekin on nykyää ihan laatutavaraa ja kestää aika hyvin myös muutamia voltteja auton kyydissä. Ja iissi ripustus toimii ainakin Remon kalvoilla moitteettomasti.

Mutta kumpi vain...itse kuitenkin sinuna säästäisin rahaa tai ostaisin laadukkaamman käytetyn...
lkx
24.09.2005 03:20:54

Noniin.

-Superstar Custom/Efx/normi:

Birch & Basswood Shells

Bass Drum : 7ply, 7mm
Tom Tom, Floor Tom & Snare Drum : 6ply, 6mm

Our highest priority feature when developing the new Superstar series was sound. Superstar shells use birch for the main inner plies for strong projection and aggressive open sound. To enhance Superstar's great looks, basswood, with its excellent consistency and regular grain patterns, is utilized for the inner plies on all Superstar shells as well as the outer plies on Superstar Custom SL. Precisely cut bearing edges bring out the great response and powerful resonance of these superbly crafted shells.

Että semmosta. Koivua ja lehmusta.

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen Superstar.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Sa(n)kari
24.09.2005 11:41:41
Joo, eipä noilla koivulla ja lehmuksella taida rakenteellisesti olla kauheita eroja. Puuseppänä joskus olen lehmustakin pyöritellyt, on miltei samannäköistä kun koivu, taisi muistaakseni olla vaan hiukan pehmeämpi puu. Soundista en sitten kyllä mitään tiedä, mutta ei luulisi olevan kovin kauhean erilainen kun koivussa.
HeavyMachinery
24.09.2005 12:29:31

Joo, eipä noilla koivulla ja lehmuksella taida rakenteellisesti olla kauheita eroja. Puuseppänä joskus olen lehmustakin pyöritellyt, on miltei samannäköistä kun koivu, taisi muistaakseni olla vaan hiukan pehmeämpi puu. Soundista en sitten kyllä mitään tiedä, mutta ei luulisi olevan kovin kauhean erilainen kun koivussa.

ÖÖ hieman Riippuu tietty toleranssissta. Kyllä lehmus on pehmeää jos verrataan koivuun.
Minä tiedän - siis pelkään !
Mr. Morrow
24.09.2005 13:44:45
moderdrummer 88 sillä eikös ollut exportit rimsseillä eikä i.s.s:sällä.

Paljonko rimssit kustantaa?
Vai kannattaako ennemmin sijottaa optimounteihin?

Oon aatellu itekin vaihtaa noi i.s.s:t pois..
Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, muttei niille joita ohjaa vaisto soturin!
moderndrummer88
24.09.2005 14:01:59
Paljonko rimssit kustantaa?
Vai kannattaako ennemmin sijottaa optimounteihin?

Oon aatellu itekin vaihtaa noi i.s.s:t pois..

omat rimsini ostin käytettynä ja tuli postien kanssa kustantamaan päälle 40€ - ei paha
Sa(n)kari
24.09.2005 14:26:41
Kävinpä tuossa äsken paikallisella Taman jälleenmyyjällä kattelemassa, ja kyllähän siellä yks setti Superstarojakin oli. EFX-setti, täytyy kyllä sanoa että näyttivät ja tuntuivat todella laadukkailta verrattuna esim. Rockstaroihin. Ja uudet Roadpron raudat oli kyllä eri jämäkän tuntuiset, varsinkin se "portaaton" tiltteri. Jos vaan soundipolitiikka on kohdallaan, niin tulee kyllä olemaan minun seuraava settihankinta.

Samaisessa liikkeessä sattui vieläpä olemaan yksi Pearlin Exportiin ELX setti, eikä äkkisilmäyksellä vaikuttanut lainkaan yhtä laadukkaalta työltä kun Tamat. Tietysti siinä tamapäissään kattoi muita vähän vaan sivusilmällä. :)
TomGoofy
24.09.2005 14:44:59
Vähän offtopickina kysyisin, että miten nuo export retro setit eroavat tavallissista exporteista. Värit ovat ainakin sata kertaa hienommat, mutta tuskin niiden takia hinta on noin 100e korkeampi.
moderndrummer88
24.09.2005 15:05:27 (muokattu 24.09.2005 15:06:21)
Vähän offtopickina kysyisin, että miten nuo export retro setit eroavat tavallissista exporteista. Värit ovat ainakin sata kertaa hienommat, mutta tuskin niiden takia hinta on noin 100e korkeampi.

fuuk tuplat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)