Aihe: Settiasettelu
1 2 3 4
VRock
23.09.2005 10:50:41
Nykyään pistän oikella pellit riden päälle ja oikella puolella... Ennen oli kakkosrässi toisen ylätomin päällä mutta jotenkin oli ärsyttävä vetää komppia siihen.
"And you can have my deodorant..!"
miscage
23.09.2005 11:47:01
Tällä hetkelle settini asettelu on liki täydellinen, joten en uskalla siirtää mitään.
"It's just a ride. And we can change it anytime we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money. A choice, right now, between fear and love." Bill Hicks 1961-1994
Niskamies
23.09.2005 12:30:10
Tähän törmää aina esim. se vitun china pitää olla hevon kuusen korkealla ja se tulee sitten övereihin kahta sataa. Kyllä kunnon rumpalai kuuntelee miksaajan ojeita että jos voisit hieman siirtää tota ja tota niin setti soi mikkeihin paremmin. Kaikkien kannattais miettiä noita hommia esim splassi tomien välissä ei välttämättä ole kovin kiva asia kun se puskee tomi mikeistä läpi ja kuulostaako kaiutettu splassi seksikkäältä ?

Käyttää kato gatea, ja/tai leikkaa kaikenmuun paitsi tomit pois tomiraidoilta. Näin mä teen. Ja harvoin tulee soitettua splashia ja tomia samaan aikaan.
Meitsi on meshissä!
Niskamies
23.09.2005 12:30:45
Ei tarvii nostaa käsiä yhtään vai ei ollenkaan..
Eiks se väli rupee olee jo niin pieni et paukkuu ranteet yhteen.
Tai no, ainaskin mulla paukkus.

Riippuu täysin soittajasta ja soittotavasta. Mulla ei osu yhteen, ja on justiinsa hyvä soittaa.
Meitsi on meshissä!
Niskamies
23.09.2005 12:31:49
Enemmän mulle tuleekin siitä mieleen virvelikäden ongelma. Saahan siihen pienelläkin nostolla tietty voimaa. ?

Se voimna ei tule isosta liikeradasta, vaan sen saa myös erittäin pienellä liikkeellä (noin viitisen senttiäkin riittää mainiosti) kun käyttää rannetta ja lyö napakasti.
Meitsi on meshissä!
kampela
23.09.2005 12:56:38

Se voimna ei tule isosta liikeradasta, vaan sen saa myös erittäin pienellä liikkeellä (noin viitisen senttiäkin riittää mainiosti) kun käyttää rannetta ja lyö napakasti.

Onnea vaan!
Peruna kerrallaan..
WyW
23.09.2005 13:04:55

Mulla on asettelu nykyisellään aika hyvä. Ottaa suorastaan pannuun vetää jotain yhteiskeikkoja kun ei ikinä kerkee sitä settiä vääntämään kunnolla omaa settiä varten. Tässä vielä joku päivä vaihdan nuo etutomit toisin päin. Tällä saa tomeja laskettua hitusen ja sitten vieläpä hieman iloa fillittelyyn :)

Oikeasti pitäis opetella soittamaan oman bändin biisit paljon pienemmällä setillä livenä niin pääsis tuosta asetteluongelmasta eroon (spläshit pois ja kahdella tai kolmella tomilla)

http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=117&
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
grind
23.09.2005 13:08:05

No, liikeradan kasvattaminen tuon viiden sentin yli saattaa auttaa ja ehkä vähän helpottaa sen voiman saamisessa siihen lyöntiin. Heh.
Incarnate deathrash.
Niskamies
23.09.2005 13:08:40
No, liikeradan kasvattaminen tuon viiden sentin yli saattaa auttaa ja ehkä vähän helpottaa sen voiman saamisessa siihen lyöntiin. Heh.

Pienellä liikeradallakin saa aivan perkeleellisen metelin jos osaa lyödä "oikein".
Meitsi on meshissä!
ddrum54
23.09.2005 13:13:52
Pienellä liikeradallakin saa aivan perkeleellisen metelin jos osaa lyödä "oikein".

Juu. Jussi69 vaimikäsenytoli.
2`n 4
kampela
23.09.2005 13:15:22

Isokäsi
Peruna kerrallaan..
Shitmanek
23.09.2005 13:19:35

Näin pätkän jostain konsertista jossa äijä hakkasi kaksin käsin seisaallaan haikkaa. Kyllä harmitti peltiparkojen puolesta.
HeavyMachinery
23.09.2005 13:39:30

Käyttää kato gatea, ja/tai leikkaa kaikenmuun paitsi tomit pois tomiraidoilta. Näin mä teen. Ja harvoin tulee soitettua splashia ja tomia samaan aikaan.

Ja tulee kasari/ prosessoitu soundi. Gatet on helvetistä (bill mukaan lukien) Kun leikka kaiken muun pois paitsi varsinaisen iskun niin alkaa kuulostaa sampleilta. Keikoilla gateissa pitää olla filsut niin sitten ne on jees mutta ei nauhoittaessa.
Minä tiedän - siis pelkään !
ddrum54
23.09.2005 13:39:31

Niin, se kapulahan tekee isomman liikkeen. Tarkoitit varmaankin kyynärvarren / ranteen liikerataa, niissä tuo 5cm riittää mainiosti.
2`n 4
HeavyMachinery
23.09.2005 13:45:41

Mulla on asettelu nykyisellään aika hyvä. Ottaa suorastaan pannuun vetää jotain yhteiskeikkoja kun ei ikinä kerkee sitä settiä vääntämään kunnolla omaa settiä varten. Tässä vielä joku päivä vaihdan nuo etutomit toisin päin. Tällä saa tomeja laskettua hitusen ja sitten vieläpä hieman iloa fillittelyyn :)

Oikeasti pitäis opetella soittamaan oman bändin biisit paljon pienemmällä setillä livenä niin pääsis tuosta asetteluongelmasta eroon (spläshit pois ja kahdella tai kolmella tomilla)

http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=117&

Miks kallistat noi lattia tomit tuolleen hassusti ? miks et vaan laske niitä sen verran ettei osu kanttiin lyödessä ?
Minä tiedän - siis pelkään !
Brother Michael
23.09.2005 14:11:04
Veli mikaeli tarkoitukseni ei ole ilkeillä, provota tai vittuilla, mutta miksi ihmeessä noin kaltevat tomit, toki jokainen taplaa tyylillään, mutta tuo näyttää jo vaikealta soitettavalta. Onko asia näin kerro sinä?

Ihan asiallinen kysymys, älä pelkää ;)

Kuten tuossa Bobana asian ilmaisikin siinä on ongelmana juurikin iso basari ja syvät tomit. Tämän lisäksi oma pituus ei kauhen suuri ole, joten en vaan yllä tomien päälle, jos ne olisi oikeasti hyvin.

Tuossa nykyisessä omassakuvassa nuo on kieltämättä aika tappokulmat, mutta kyllä niilläkin soittaa, vaatii vaan totuttelua. Pitänee laittaa viikonloppuna uusi kuva kunhan taas reenikselle pääsee.

Sanokaahan olisiko kaksoistomi-holderissa mitään järkeä ? Pienin tomi on nyt clampilla kiinni standissa ja jos nuo kaksi muutakin saisi, kuvittelisin, että niitä saisi hieman paremmin vielä asteltua tuon tomistandin liikuteltavuuden takia
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
ddrum54
23.09.2005 14:31:15 (muokattu 23.09.2005 14:31:45)
Sanokaahan olisiko kaksoistomi-holderissa mitään järkeä ? Pienin tomi on nyt clampilla kiinni standissa ja jos nuo kaksi muutakin saisi, kuvittelisin, että niitä saisi hieman paremmin vielä asteltua tuon tomistandin liikuteltavuuden takia

Periaatteessa kyllä, mutta sulla on kolme etutomia, eli siirtyykö koko tomipaketti liikaa vasemmalle? Saattaa tulla sitten haitsun kanssa ongelmia. Joka tapauksessa se suurin etutomi jää kuitenkin, ainakin osittain, basarin päälle.
2`n 4
Animosity
23.09.2005 15:01:40

Itellä ei ole varsinaista tuplatomipidikettä vaan clamppi kahdelle tomille.
Ja toin haitsuongelman olen saanu korjattua Eliminator vaijerihaitsulla, joka ainakin omasta mielestäni on aivan jumalattoman hyvä...
Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa...
Olli
23.09.2005 15:17:39

Itellä ei ole varsinaista tuplatomipidikettä vaan clamppi kahdelle tomille.
Ja toin haitsuongelman olen saanu korjattua Eliminator vaijerihaitsulla, joka ainakin omasta mielestäni on aivan jumalattoman hyvä...

Mites hemmetissä sä yletyt tuohon hihattiin?? Soitatko vasurilla??
Missä on vitsipalsta!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)