Prome 22.09.2005 15:33:25 (muokattu 22.09.2005 15:39:38) | |
---|
Väitänpä että tässä yleisesti vallitsee samanlainen tietämättömyys kuin konemusiikki-ketjussa. Eli nähdään MTV:ltä 50centin ja Eminemin videoita ja siten tuomitaan koko genre. Siitä voidaan kiistellä onko rap "laulua", mutta en kyllä käsitä millainen tiukkapipo pitää olla ettei arvosta esim. DJ Shadow:n kaltaisten artistien tuotoksia. Anticon-levyfirmalta tulee paljon innovatiivista ja korkeatasoista hiphoppia, samoin Stones Throwilta. Jos kaivaa pintaa syvemmälle niin alkaa löytyä aika loistavaa tavaraa. Eli kyllä mahtuu. E: listaanpa vähän lemppareita: A Tribe Called Quest MF Doom Sage Francis cLOUDDEAD Doseone DJ Shadow Madvillain DJ Krush Force of Nature Nujabes Public Enemy Ceebrolistics Eevil Stöö Siniset Punaiset Miehet Buck 65 Sole Common |
Starseeker 22.09.2005 22:10:27 | |
---|
Puplic enemyn haluaisin myös nostaa esille. Olen kuunnellut paljonkin P.E:tä ennen kuin rupesin rokkailemaan, mutta vieläkin se soi.Ihmiset olkaa avarakatseisempia ja ajatelkaa itse.Jos joku musta-valkoinen ihmis-polo on julistanut hip-hopin epämusiikiksi ei se sitä välttämättä ole. People want that new shit |
Starseeker 22.09.2005 22:11:19 | |
---|
Puplic enemyn haluaisin myös nostaa esille. Olen kuunnellut paljonkin P.E:tä ennen kuin rupesin rokkailemaan, mutta vieläkin se soi.Ihmiset olkaa avarakatseisempia ja ajatelkaa itse.Jos joku musta-valkoinen ihmis-polo on julistanut hip-hopin epämusiikiksi ei se sitä välttämättä ole. People want that new shit |
Tämän "muusikon" (en kyllä siksi itseäni koe, enkä sitä ole) lautaselle ei mahdu. Ympäriltä kuulee niin paljon. Tämä johtuu ihan kaveripiiristäkin, mutta jotenkin on sellainen olo että sitä tulee joka tuutista. Kyllähän se siinä muitten ohessa menee, mutta rap-levyt ei kyllä pyörin tuolla mun soittimessa. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Volle 23.09.2005 18:32:16 | |
---|
Hohoo! Mähän olen melkein skenessä mukana, kun mulla on puolikas 7" hiphoppia. Heartburns teki nimittäin splitin Ronskibiitti-nimisen poppoon kanssa... Jos ihan totta puhutaan, en ole hirmuinen hiphop-intoilija, mutta jotkut jutut menee kyllä. Onhan mulla pari vanhaa Beastie Boys -levyäkin siis ton "skenetyksen" lisäksi. Nam. |
MrHands 23.09.2005 18:42:26 | |
---|
Kaveri kertoi, että Talib Kweli olisi tulossa Suomaan keikalle? Millon ja mihin? En jaksa kattoo internetist. |
blastoff 23.09.2005 20:23:42 | |
---|
Kaveri kertoi, että Talib Kweli olisi tulossa Suomaan keikalle? Millon ja mihin? En jaksa kattoo internetist. To 29.9. Helsinki Club (Yliopistonkatu 12) |
Wil-J 24.09.2005 19:59:35 | |
---|
Kaveri kertoi, että Talib Kweli olisi tulossa Suomaan keikalle? Millon ja mihin? En jaksa kattoo internetist. Se on kova äijä. Ihan kingi. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Wil-J 24.09.2005 19:59:54 | |
---|
To 29.9. Helsinki Club (Yliopistonkatu 12) Onkos ikäraja perhana 20? Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
blastoff 24.09.2005 20:06:39 | |
---|
Onkos ikäraja perhana 20? Löysin tällaisen tiedon intter netistä: "HUOMIO: Jos olet 18 - tai 19vuotias ilmoittaudu kool@koolkatrecords.fi ja tule sen jälkeen MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI ostamaan ennakkolippu Kool Katista ja tule tapahtumapaikalle ennakkolipun sekä henkilöllisyystodistuksen kanssa. Voit myös tilata lipun tai lippuja, joten tee tilaus tilausohjeiden mukaisesti. Jos tilaat myös kaverille, ilmoita heidän nimensä samalla. * Huomioi että vain ennakkoilmoittautumisen ja ennakkolipun kanssa 18v ja 19v pääsevät sisälle! ** tämä järjestely on Helsinki Clubin määräys " http://www.koolkatrecords.fi/tapaht.html |
Wil-J 24.09.2005 21:36:03 | |
---|
Löysin tällaisen tiedon intter netistä: "HUOMIO: Jos olet 18 - tai 19vuotias ilmoittaudu kool@koolkatrecords.fi ja tule sen jälkeen MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI ostamaan ennakkolippu Kool Katista ja tule tapahtumapaikalle ennakkolipun sekä henkilöllisyystodistuksen kanssa. Voit myös tilata lipun tai lippuja, joten tee tilaus tilausohjeiden mukaisesti. Jos tilaat myös kaverille, ilmoita heidän nimensä samalla. * Huomioi että vain ennakkoilmoittautumisen ja ennakkolipun kanssa 18v ja 19v pääsevät sisälle! ** tämä järjestely on Helsinki Clubin määräys " http://www.koolkatrecords.fi/tapaht.html Oho, kerrankin joku asia tehty järkevästi! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Hannu H. 25.09.2005 00:44:08 | |
---|
Aika hiljasta on, mutta Die Fantastischen Vier uppoaa. Jätkillä hyvä meno päällä ja taustat on vaihtelevia eikä sitä mtv:llä nähtävää tasasta pashaa biisistä toiseen.. Käsittääkseni jätkät ei samplaile vaan soittaa ite taustat kokonaisuudessaan.. Viel levyllä on hassuja dvd-extroja mökkireissulta =) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
DirtyFingers 25.09.2005 17:05:33 | |
---|
Ei Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "Don't talk to the eyes of a stranger" |
jäykkis 25.09.2005 17:16:36 | |
---|
Huomasin tässä, että tosi vähän on täällä hiphopista asiaa. Hiphop on rautaa. Kuuntelen tämän tästä. "Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai
Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista"
- Tommi KyyrÄ - |
Landola59 26.09.2005 16:47:43 | |
---|
Voi voi... Tuodaanpa hevarin mielipide asiaan: Puhdasta pulunkakkaa. Kiitos. Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
Punttisika #7 |
Minstrel 26.09.2005 17:42:41 | |
---|
Voi voi... Tuodaanpa hevarin mielipide asiaan: Puhdasta pulunkakkaa. Itseään hevareiksi kutsuvien mielipidettä ei kaivata. Varsinkaan jos he tunnustavat kuuntelevansa Scorpionsia. Itse olen viime aikoina mieltynyt muutamaan instrumentaalia hiphopia vääntävään artistiin. DJ Shadowin klassikko Endtroducing... tuli katsastettua viimeinkin, ja mielettömiä äänimaisemia on äijä samplaamalla saanut aikaan. Myös Martin Doshin sooloprojekti Dosh on soinut jonkin verran. Hienoja kokeiluja jossain hiphopin ja post-rockin välimaastossa. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |