Aihe: Paljonko naispuolisia soittajia?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mhh
23.09.2005 09:16:06
Tärkeästä ja tärkeästä. Luopuisit sinäkin tuosta NAISmuusikko-leimastasi niin saattaisit törmätä "tärkeämpiin" huolenaiheisiin.

...ja koska kaltaisesi naiset jaksavat tehdä numeron siitä, että sinun musiikkisi on huonompaa muiden mielestä vain koska olet nainen.

Ja samalla tavalla sinä tulit tänne huokaisemaan, kuinka NAISmuusikkoja syrjitään. Unohda sinä se sukupuoli ja tyydy olemaan muusikko.

Miten väärin voi tajuta puheeni? Minähän yritin nimenomaan kritisoida sitä sukupuolittamista ja miesten tekemää määritelmää NAISmuusikko.
Minä nimenomaan sanoin, että en halua tulla määritellyksi sukupuolen kautta.

ja miksi tulen tänne "huokaisemaan" on se, että minua raivostuttaa, kun yritän olla vaan soittaja ja heti joku pässi heittää sen, "ei me haluta tyttöä bändiin" kortin.
Minä haluan tyytyä olemaan vaan soittaja, mutta jos haluan soittaa muiden kuin vain naisten kanssa, siihen NAISmuusikkoon törmääminen on väistämätöntä.
Miten unohdan sukupuolen, jos muut soittajat eivät voi minussa muuta nähdä?

Ja ehkäpä sinäkin jossain vaiheessa tuntisit pientä ärtymistä, jos tekisit innoissasi musiikkia, mutta levy- ja keikka-arvostelut kaikki koskisivat vaan esim. idioottimaista partaasi ja sen vaikutusta kykyysi tehdä musiikkia. Ikinä ei mietittäisi yksistään musiikkiasi, vaan "no oli se jo ihan hyvä keikka, noin parrakkaan tyypin tekemäksi.

Ärsyttäisikö? Huvittaisiko ehkä kirjoittaa tänne, jos sua syrjittäisiin jatkuvasti? Eikö tuntuisi tärkeältä huolenaiheelta,jos mahdollisuutesi soittajana tuhoutuisivat johonkin parrakkuuteen?

Jälleen kerran sanon, että minä haluan vain soittaa ja myöskin olla arvioimatta ihmisiä sukupuolen tai jonkin ulkoisen seikan takia. Ja minä haluan, että minua lakataan arvioimasta NAISmuusikkona. Minusta olisi vaan kiva soitella sekä miesten, että naisten kanssa.
Hyvä voittaa pahan 6-0
mhh
23.09.2005 09:18:14
Että ei muutaku häntää pystyyn ja antakaa turhien paskanpuhujien rypeä ihkaomassa itsesäälissään!

Kunnioittaen: Mies =O)

jeah, rokki soimaan ja hyvä meininki kaikkien kesken:)
Hyvä voittaa pahan 6-0
sirdickyj
23.09.2005 09:22:50
No niin,kylä on keskustelua ja se on hienoa. ilmaisen nyt vaan oman mielipiteeni asiasta ja miksi alunpein kyselin, koska minun mielestä mikään ei oo niin hienoa kun Soittava NAINEN!

en kehtaa periaatteessa sanoo, mut siinä on sitä MUNAA =O)

Varoituksen sana; kohta on lauma femakoita sunkin niskassas, kun oot noin asenteellinen. Vai onko niin, että se asenteellisuus sallitaan, kun kyseessä on noin positiivisella tavalla ilmaistu asia, joka kuitenkin kertoo just siitä samasta asiasta, jota alunperin tuossa vastustin; antaa soittajien olla soittajia, eikä ruveta arvostelemaan niitä sen perusteella, ovatko miehiä vai naisia.

Nimittäin on yhtälailla asenteellista sanoa, että "mikään ei oo niin hienoa kuin soittava nainen" kuin "mikään ei oo niin erikoista kuin työtätekevä mustalainen", jos näiden naisasianaisten näkökulmasta katsotaan. Kummassakin on lähdetty oletuksesta, että k.o. ilmiö on jotenkin normaaliuden vastainen.

Ja niille, jotka eivät välitä ennakkoasenteista ja ymmärrä tahallaan väärin, mikään ei tosiaankaan ole yhtä seksikästä kuin nainen joka osaa olla lavalla. Yhtä lailla kuin naisten mielestä vastaavanlainen mies.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Ada
23.09.2005 09:25:51
Varoituksen sana; kohta on lauma femakoita sunkin niskassas, kun oot noin asenteellinen.

Mukavaa toki että leimaat sukupuolijaottelusi kritisoijat "laumaksi femakoita".
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
KädetönRumpali
23.09.2005 09:51:35
Annetaan sen sukupuolen olla yksi ominaisuus siinä missä hiusten värikin.

Onneksi näistä toisella on sentään vähän enemmän merkitystä. (hymiö)

Ihmisissä on ominaisuuksia, jotka vaikuttavat soittoon. Kyse ei ole soittotaidosta, vaan persoonallisuudesta (johon sukupuoli osana liittyy), joka kuuluu soitosta...

Jos nyt ymmärsitte, mitä tällä yritin tarkoittaa.
En viitsi halkoa hiuksia, siitä saa vain kaksihaaraisia. S.T. #4
Sävis
23.09.2005 12:04:04
Kerrontaan nyt hassu juttu tähän väliin.

Kun Kaija Saariaho aikoinaan opiskeli sävellystä ja jo alkoi saada sävellyksiään esitetyksi, kutsuttiin häntä aina kaikissa medioissa naissäveltäjäksi. Saariaho ei hirveästi tykännyt tuosta "luokittelusta". Niinpä huumorintajuiset, miespuoliset opiskelijakollegat (Tapani Länsiö ja kumppanit) alkoivat kutsua itseään miessäveltäjiksi. Kyllä aika nopeasti mediatkin ymmärsivät, että ei ole nais- eikä miessäveltäjiä, vaan säveltäjiä.
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
Czar
23.09.2005 12:06:03

Miten väärin voi tajuta puheeni?

En minä tajua väärin. Suosittelin vain toisenlaista lähestymistapaa asiaan.

Minähän yritin nimenomaan kritisoida sitä sukupuolittamista ja miesten tekemää määritelmää NAISmuusikko.
Minä nimenomaan sanoin, että en halua tulla määritellyksi sukupuolen kautta.

Ei se ole pelkästään miesten tekemä määritelmä. Aina halutaan profiloitua edukseen, ja ollaan jossain vähemmistössä. Tunnen liian monta typykkää, jotka ensin itkevät kun eivät saa tehdä "poikien juttuja", ja sitten kun saavat tehdä, muistavat huomauttaa tekevänsä niitä "huolimatta siitä, että olen tyttö".

ja miksi tulen tänne "huokaisemaan" on se, että minua raivostuttaa, kun yritän olla vaan soittaja ja heti joku pässi heittää sen, "ei me haluta tyttöä bändiin" kortin.

Mutta jos se on sen mielipide ja tahto. Edes tasa-arvon nimessä ei sellaista mielestäni tarvitse muuttaa. Tyhmää mielestäni moinen, mutta minä en olekaan se, joka saa tuomita kenen haluamiset ovat typeriä ja kenen ei.

Minä haluan tyytyä olemaan vaan soittaja, mutta jos haluan soittaa muiden kuin vain naisten kanssa, siihen NAISmuusikkoon törmääminen on väistämätöntä.
Miten unohdan sukupuolen, jos muut soittajat eivät voi minussa muuta nähdä?

Tarkoitan sitä, että syystä tahi toisesta tuomalla itseäsi esiin otsikon Naismuusikko alta sinäkin tulet vahvistaneeksi sitä jaottelua. Hyvästä tarkoituksesta huolimatta.

Jos sinä itsekään et pysty "uudelleen ohjelmoimaan" itseäsi, ei pysty kukaan muukaan. Syntyy muna/kana-tilanne.

Ja ehkäpä sinäkin jossain vaiheessa tuntisit pientä ärtymistä, jos tekisit innoissasi musiikkia, mutta levy- ja keikka-arvostelut kaikki koskisivat vaan esim. idioottimaista partaasi ja sen vaikutusta kykyysi tehdä musiikkia. Ikinä ei mietittäisi yksistään musiikkiasi, vaan "no oli se jo ihan hyvä keikka, noin parrakkaan tyypin tekemäksi.

Muah. Meinasin pukeutua mieheksi ylppäreissä. Veikkaan kuitenkin viiksien sopivan imitsiini paremmin.

Ärsyttäisikö? Huvittaisiko ehkä kirjoittaa tänne, jos sua syrjittäisiin jatkuvasti? Eikö tuntuisi tärkeältä huolenaiheelta,jos mahdollisuutesi soittajana tuhoutuisivat johonkin parrakkuuteen?

Et taida tajuta että minä omistan kaksi X-kromosomia itsekin. Ja sen takia kärsimäni syrjintä on ollut perin vähäistä. Raivostuttavaa kylläkin, mutta enemmänkin poikkeus kuin sääntö.

Rehellisesti sanottuna enemmän syrjintää olen kokenut pituuteni, musiikkimakuni tai ihonvärini takia. Nyt kun oikeastaan ajattelen, olen pelkkää vähemmistöä koko androgyyni.

Jälleen kerran sanon, että minä haluan vain soittaa ja myöskin olla arvioimatta ihmisiä sukupuolen tai jonkin ulkoisen seikan takia. Ja minä haluan, että minua lakataan arvioimasta NAISmuusikkona. Minusta olisi vaan kiva soitella sekä miesten, että naisten kanssa.

Ottoäitini on ollut rekkakuskina, peltiseppänä ja katonkorjaajana. Koskaan häntä ei ole syrjitty, vaikka hän on hoikka ja naisellinen blondi. Hän vain hoitaa duuninsa niin hyvin, ettei kellään ole mitään nokankoputtamista.

Ja tämä tapahtui 20 vuotta sitten, silloin kuin tasa-arvo ei ehkä ollut niin hyvin toteutunut kuin nyt voisin kuvitella olevan. Onko vika meidän pullamössösukupolvessa vai miksi kaikki on nyt niin paljon vaikeampaa?

En minä ole kärsinyt uskottavuusongelmista koskaan musiikinsuhteen. Soitan sitä mitä haluan ja olen kauniskin vielä.
But baby's on fire
And all the instruments agree that
Her temperature's rising
But any idiot would know that
Czar
23.09.2005 12:11:01

Vai onko niin, että se asenteellisuus sallitaan, kun kyseessä on noin positiivisella tavalla ilmaistu asia, joka kuitenkin kertoo just siitä samasta asiasta, jota alunperin tuossa vastustin; antaa soittajien olla soittajia, eikä ruveta arvostelemaan niitä sen perusteella, ovatko miehiä vai naisia.

Nimittäin on yhtälailla asenteellista sanoa, että "mikään ei oo niin hienoa kuin soittava nainen" kuin "mikään ei oo niin erikoista kuin työtätekevä mustalainen", jos näiden naisasianaisten näkökulmasta katsotaan. Kummassakin on lähdetty oletuksesta, että k.o. ilmiö on jotenkin normaaliuden vastainen.

Niinpä. Mutta kuten jo totesin, kyseessä on tottumus, josta kumpuaa oletuksia ja toiston odotuksia. Näin ollen on aivan asiallista ajatella, että vähemmistöön kuuluva tyyppi on poikkeus.

Jos taas joku ihminen oikeasti pystyy luopumaan koko ajattelutavasta, ei meidän tarvitse enää funtsia, onko sillä mitään väliä. Aivan kuten ei enää tarvitse miettiä minä värinen tukka on must katu-uskottavalla rockarilla.

Jos olisin ilkeä, paskantaisin tämän koko ketjun psykoseksuaalisella genderblend-höpinällä, mutta olen ihan hiljaa.
But baby's on fire
And all the instruments agree that
Her temperature's rising
But any idiot would know that
mhh
23.09.2005 13:16:32 (muokattu 23.09.2005 13:22:16)
En minä tajua väärin. Suosittelin vain toisenlaista lähestymistapaa asiaan.

Mutta jos se on sen mielipide ja tahto. Edes tasa-arvon nimessä ei sellaista mielestäni tarvitse muuttaa.
Tarkoitan sitä, että syystä tahi toisesta tuomalla itseäsi esiin otsikon Naismuusikko alta sinäkin tulet vahvistaneeksi sitä jaottelua. Hyvästä tarkoituksesta huolimatta.

Jos sinä itsekään et pysty "uudelleen ohjelmoimaan" itseäsi, ei pysty kukaan muukaan. Syntyy muna/kana-tilanne.

Ensinnäkin tajusit väärin, kun kuvittelet minun harrastavan tätä kategorisoimista, jota nimenomaan vastustan. Puhun tästä naismuusikkojutusta, koska siitä oli tässä topikissa kyse. Normaalisti, kun tutustun täällä tai yleensä ihmisiin, niin sanon olevani pianisti/urkuri ja se siitä. En alleviivaa silloin sukupuoltani tai edes mainitse.
Ja siitä, kun kritisoin tässä keskustelussa syrjintää sukupuoleni perusteella, ei kannata vetää sitä johtopäätöstä, etten pysty ohjelmoimaan itseäni. Varsin palikkamaista päättelyä. Yhden ainoan keskustelun perusteella tiedät, miten siviilielämässä suhtaudun soittamiseeni? Minä puhuin tilanteesta sukupuolien välillä, en siitä, miten kokoajan ajattelen itseäni naismuusikkona jne.

Monestiko tämä pitää kirjoittaa, että menee perille, mutta minä suhtaudun itseeni
näissä asioissa muusikkona, EN erikseen naismuusikkona ja sitä haluaisin ylipäätäänkin elämässä.

...ja se parta nyt oli vaan esimerkki, en juurikaan ajatellut henk. koht. sinun kromosomivalikoimaasi.

Mutta toki tietysti ihmiset ovat vapaita valikoimaan bändeihinsä väkeä, joilla synkkaa. Pitäähän hänkilökemioidenkin toimia. Jos bändin imago on olla neljä pukuun pukeutunutta brittikorstoa, niin tällainen pienehkö rokkari ei sinne juuri istu. Mutta olisi surullisen kapeakatseista, jos ajattelee, ettei rokkibändin, sessiomuusikon tai vaikka jonkun ruoskahevibändin henkeen sopivaa ihmistä voisi löytyä vastakkaisenkin sukupuolen riveistä. maailman kovin hevitiluttaja voisi ihan hyvin olla nainen. Tai vaikka maailman kovin studiolevyjä soittava basisti(ai niin, sehän onkin jo) :)

Se vaan kusee, et minun soittotaitoani tai persoonaani ei juuri ole kyselty, ennenkö torjutaan. Kyse on ollut vaan siitä, et olen tyttö. SITÄ en hyväksy kettuuntumatta.
Hyvä voittaa pahan 6-0
mhh
23.09.2005 13:19:45 (muokattu 23.09.2005 13:24:24)
Se joka puhui niistä säveltäjistä kiteytti jutun. Siinä se on.
Hyvä voittaa pahan 6-0
sirdickyj
23.09.2005 13:31:32 (muokattu 23.09.2005 13:34:44)
Se vaan kusee, et minun soittotaitoani tai persoonaani ei juuri ole kyselty, ennenkö torjutaan. Kyse on ollut vaan siitä, et olen tyttö. SITÄ en hyväksy kettuuntumatta.

Mistä tiedät, että sun kohdalla on ollu kyse siitä, että oot tyttö/ nainen? Onhan ihmisessä muitakin ominaisuuksia kuin genitaalit. Aika usein jo puhelimessa puhuessa ensivaikutelma antaa ymmärtää jotain ihmisestä, saati kun se kävelee kämpälle. You either got it or you ain`t got it.

Huomasitko, kun kirjoitin tuolla, että itse ollaan bändin kanssa annettu kaikille mahdollisuus näyttää kyntensä, mutta kun ei niin ei? Luuletko tosiaan, että ollaan ensin kutsuttu joku kämpille tai pyydetty lähettämään demo, ja sitä ennen kelattu, et "ei oteta sitä ku se on mimmi"?

Mitäs kumman syrjivää tossa on, ja eikös mulla sillon oo oikeus sanoa, etten oo törmänny yhteenkään semmoseen mimmiin bändikuvioissa, joiden kanssa vois kuvitella tekevvänsä jotain? Missä kohtaa tässä on epäselvyyttä, saati että siinä olisi loukattu henk.koht jotain henkilöä, saati Sinua? Herne pois nenästä ja rokkaamaan.
Ada
23.09.2005 13:44:48 (muokattu 23.09.2005 14:02:02)
Mistä tiedät, että sun kohdalla on ollu kyse siitä, että oot tyttö/ nainen? Onhan ihmisessä muitakin ominaisuuksia kuin genitaalit.......

Vaikka et minulle tätä kirjoittanutkaan niin vastaan nyt kuitenkin. Se on ihan ok, jos ei vaan henkilökemiat kohtaa tai soittotaito ei vastaa odotettua tasoa, mutta silloin kun sen hylkäämisen peruste on tosiaan "me ei oteta naisia bändiin" niin en voi käsittää. Aika harvoin toisen voi lyhyen puhelimen välityksellä käydyn keskustelun perusteella tyrmätä täysin.

Ja sillehän ei voi mitään, jos et ole törmännyt yhteenkään mimmiin jonka kanssa voisit kuvitella tekeväsi jotain musiikkiin liittyvää, vaikka tuntuukin hieman oudolta. Ei kait tuon sanomisessa mitään väärää varsinaisesti ole. Mutta se että annat ymmärtää että "nainen voi toki olla ihan hyvä B-luokan soittajana" eikä voi siis vain olla absoluuttisesti hyvä ihan vain koska on sukupuoleltaan nainen on käsittämätöntä.
sirdickyj
23.09.2005 14:21:55
Mutta se että annat ymmärtää että "nainen voi toki olla ihan hyvä B-luokan soittajana" eikä voi siis vain olla absoluuttisesti hyvä ihan vain koska on sukupuoleltaan nainen on käsittämätöntä.

Missä kohtaa ja milloin olen antanut ymmärtää näin?
mhh
23.09.2005 15:29:54
Mistä tiedät, että sun kohdalla on ollu kyse siitä, että oot tyttö/ nainen?
Mitäs kumman syrjivää tossa on, ja eikös mulla sillon oo oikeus sanoa, etten oo törmänny yhteenkään semmoseen mimmiin bändikuvioissa, joiden kanssa vois kuvitella tekevvänsä jotain? Missä kohtaa tässä on epäselvyyttä, saati että siinä olisi loukattu henk.koht jotain henkilöä, saati Sinua? Herne pois nenästä ja rokkaamaan.

Tiedän sen sukupuolisyrjinnäksi siitä, että mulle sanottiin "ei me oteta tyttöä". Aika selvä peli? Ja tätä ennen mailitse homma oli jo edennyt ihan hyvin. Näitä tapauksia on useampikin.
Lisäksi eräs mies, jolta tiedustelin, myisikö tämä (myynnissä olevan)urkupelinsä minulle, piti minulle 3-asteen kuulustelun soittamisistani ja elämästäni yleensäkin, koska ei yksinkertaisesti voinut uskoa, että ihan oikeasti soittaisin sitä. Kun eihän Hammondinsoittaja tyttöjä voi olla olemassa.

Jos et ole tavannut ketään hyviä muusikoita, niin ei siinä mitään. Mut sanoithan sä muutakin.

Esim. siinä, että eristät naissoittajat sinne OMAAN kontekstiinsa tekemään OMAA juttuaan on niin uskomatonta vuosisatoja sitten vanhentunutta eriarvottamista, että ei uskoisi siihen enää törmäävän.

Niin, ja sitten tietysti se, että sukupuolien tasa-arvoa ajavia sanot "femakkolaumaksi", jotka eivät ilmeisesti saisi sanoa asiasta mitään. Pitäisikö vaan sietää sitten?

Käytät sanaa naisellinen niinkuin se automaattisesti tarkoittaisi huonompaa.

Niin, että rokki soimaan vaan siellä. (Täällä mä laitan sitten OMAN rokkini soimaan täällä OMASSA konseptissani)
Hyvä voittaa pahan 6-0
sirdickyj
23.09.2005 15:38:30
Esim. siinä, että eristät naissoittajat sinne OMAAN kontekstiinsa tekemään OMAA juttuaan on niin uskomatonta vuosisatoja sitten vanhentunutta eriarvottamista, että ei uskoisi siihen enää törmäävän.

Etkö todellakaan huomannut, kuinka tarkensin tuota kontekstiasiaa siten, että eihän se naiseus ole se konteksti, vaan se mitä kukakin haluaa tehdä ja luoda. Toni Wirtanenkin on aivan paska kitaristi ja vielä huonompi laulaja, mutta omassa kontekstissaan korvaamaton.

Niin, ja sitten tietysti se, että sukupuolien tasa-arvoa ajavia sanot "femakkolaumaksi", jotka eivät ilmeisesti saisi sanoa asiasta mitään. Pitäisikö vaan sietää sitten?

Siedä ihmeessä, kun ei täällä kukaan mitään tasa-arvoa ole edistänyt puheissaan (paitsi nimim. Moonchi) joka oikeasti asetti kaikki samalle viivalle. Muut on vaan vinkuneet arvostusta ja kitisseet siitä, kun mä en oo törmännyt hyviin naismuusikoihin (paitsi siis Mantaan).

Lisättäköön että olen törmännyt myös lukemattomaan määrään paskoja miesmuusikoita, eikä tässä itekkään olla mestareita. Kaukana siitä.
Ada
23.09.2005 16:05:34
Missä kohtaa ja milloin olen antanut ymmärtää näin?

Kirjoituksessasi jossa sanoit "On kumminkin naisia, jotka hoitavat OMAN hommansa OMASSA kontekstissään hienosti, mikä on hienoa." Se tosiaan kuulostaa kiertoilmaisulta "ihan hyvä tytöksi" kuten joku täällä jo sanoikin.
sirdickyj
23.09.2005 16:12:11
Kirjoituksessasi jossa sanoit "On kumminkin naisia, jotka hoitavat OMAN hommansa OMASSA kontekstissään hienosti, mikä on hienoa." Se tosiaan kuulostaa kiertoilmaisulta "ihan hyvä tytöksi" kuten joku täällä jo sanoikin.

Jos kuulostaa, niin se ei tarkoita, että se on sitä. Konteksti on käsitykseni mukaan pitkälti sama asia kuin "asiayhteys", mikä tarkoittaa siis tässä tapauksessa, että k.o. naisrokkarit ovat hyviä omassa asiayhteydessään, ja jos joku haluaa ymmärtää, että se asiayhteys= naiseus, niin so be it. Kukas silloin on ollut asenteellinen?

Entä jos tarkotinkin, että hoitavat oman tonttinsa omassa bändissään riittävän hyvin, niinkuin tarkoitinkin? Mutta johan sen joku meni tasa-arvovimmassaan ymmärtämään niin, että tarkoitin että "ihan kiva mimmiksi", vaikka juuri sitä olen alusta asti yrittänyt vastustaa.
Ada
23.09.2005 16:26:48
Jos kuulostaa, niin se ei tarkoita, että se on sitä. Konteksti on käsitykseni mukaan pitkälti sama asia kuin "asiayhteys", mikä tarkoittaa siis tässä tapauksessa, että k.o. naisrokkarit ovat hyviä omassa asiayhteydessään, ja jos joku haluaa ymmärtää, että se asiayhteys= naiseus, niin so be it. Kukas silloin on ollut asenteellinen?

Entä jos tarkotinkin, että hoitavat oman tonttinsa omassa bändissään riittävän hyvin, niinkuin tarkoitinkin? Mutta johan sen joku meni tasa-arvovimmassaan ymmärtämään niin, että tarkoitin että "ihan kiva mimmiksi", vaikka juuri sitä olen alusta asti yrittänyt vastustaa.

No tuota tuota, kirjoitit sen kyllä itse tavalla joka aika voimakkaasti viittaa siihen, joten mielestäni turha syyttää toisia mahdollisista väärinkäsityksistä. Etenkin kun yläpuolella sanot ettet ole kyllä törmännyt yhteenkään naiseen joka osaisi soittaa hyvin ja että soitossa on väkisinkin "naisellinen ote" (joka ilmeisesti on synonyymi huonolle?).
sirdickyj
23.09.2005 16:40:29 (muokattu 23.09.2005 16:44:19)
No tuota tuota, kirjoitit sen kyllä itse tavalla joka aika voimakkaasti viittaa siihen, joten mielestäni turha syyttää toisia mahdollisista väärinkäsityksistä. Etenkin kun yläpuolella sanot ettet ole kyllä törmännyt yhteenkään naiseen joka osaisi soittaa hyvin ja että soitossa on väkisinkin "naisellinen ote" (joka ilmeisesti on synonyymi huonolle?).

Ei ole synonyymi huonolle, naisellinen tyyli on naisellinen tyyli, ja mä en siitä tykkää. Hiukan hassuahan se on koko maailmalle kanssa tämmöstä näkemystä jakaa, mutta makunsa kullakin. Ala-asteellakin kun heitettiin palloa, niin työtöt noin yleisesti ottaen heitti semmosella sipsuttelu-otteella, vaikka tottakai jotkut heitti jotenkin muutenkin. Silloinkin oli tapana sanoa, että "tytot heittää sillee", eikä kukaan hermostunut, vähiten ne, jotka eivät heittäneet "sillee".

NYT mä joudun alkaa yleistämään ja luettelemaan nimeltä esimerkkejä tästä tyttömäisestä soitosta ja sitä ei viittis alkaa tekemään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)