Tässois taas yks tamperelaistettu rock-lassikko. Tää oj jatkoa sarjaaj, jossa aiemmin on ilmestyny Manselainer Rapsorja, Rappusia Näsinneulaan ja Hotelli Tampere. Tää piisi ei nourata ihan niin tarkkaan alkuperästä sanotusta, vaan om melkeen tositarina. Aluperäsem piisin kaikki varmaan tunnistaa. SAUHUAA KOSKI Mää olin aika piäni viälä kun isä vei muk kaupunkiin Oli ittenäisyyspäivä ja siälä juhlittiin Paavola tais pitää puheen Maamme-laulukin laulettiin Mut sitten pimeys tuli Manseen Ja meitä ammuttiin Sauhuaa Koski On taivas tulessa Sauhuaa Koski Se oli vaan ilotulitusta En ollu semmosesta kuullukkaan Ja sehän pelottikin piäntä lasta Mää aloim poraamaan Ja kun se viimein oli loppu lähettiin siitä kotiop päin Mulla oli sinne hirvee hoppu Hämeensillalta viäläkin näin kuinka Sauhuaa Koski On taivas tulessa Sauhuaa Koski Me onnikkaa oroteltiin Katulamppujel loisteessa mun tummansininen Tapparan-takki näytti ihav violetilta Hämeenkarull oli pakkaslunta ja autop pisti sem pyärteileen Mää en yällä saanu millään unta se pisti ihmetteleen kuinka Sauhuaa Koski On taivas tulessa Sauhuaa Koski "Squier is the Epiphone of guitars." |