hollmi-5 16.09.2005 12:41:45 (muokattu 16.09.2005 12:44:35) | |
---|
Snaren alakalvo venyy. Varsinkin nuo yleisimmin saatavat Remon Ambassadorit tuntuvat venyvän kovin helposti. Muuten asia ei tuota ongelmaa, mutta joissakin nostajatyypeissä (läpinostava) alavanteen aukot menevät niin syvälle, että matto nousee pois asennossakin kalvoa vasten. Ongelmaan keksin ratkaisua. Ensin tein 3mm teräslangasta kalvon ja vanteen väliin korotuksen. Homma toimi, mutta jäi vaivaamaan. Parempi keino oli laittaa kalvo 150 asteiseen uuniin (ylä- ja alalämpö päälle) kolmeksi minuutiksi. Kalvo kutistuu lämmössä sen verran, että venymä palautuu alkuperäiseen mittaan. Sen kalvon saa pienemmäksikin. Eli reunan matalammaksi). Siis kannattaa katsoa uuniin paistamisen ajan. Kalvo jäähtyy nopeasti, eikä sitä tarvitse erikseen jäähdyttää. Uunissa tai hiusten kuivaajalla (kuumailmapuhaltimella) lämmittäminen käy myös monttujen silotteluun. Kerran oikaisin koulun thundereista montuille hakatut lyöntikalvot paikallaan ollessa kuumailmapuhaltimella. Ensin kalvot kireään vireeseen ja sitten varovasti lämmittäen montut oikenevat. Käy ensiapuna ja tekemisen puutteessa ajnvietteenä. Sopii myös tarkan euron rumpalille säästövinkkinä. Mika Hollström |
kampela 16.09.2005 12:50:41 | |
---|
Sunhan pitäs muuttaa sun nimimerkki Rumpu-kokiksi.. :) Ei vaan, hienoa tutkimustyötä. Peruna kerrallaan.. |
Bacchus 16.09.2005 13:08:02 | |
---|
Snaren alakalvo venyy. Varsinkin nuo yleisimmin saatavat Remon Ambassadorit tuntuvat venyvän kovin helposti. Muuten asia ei tuota.. Haha, oivia vinkkejä! Tuli mieleen vanhat lätkä-ajat, kun luistimia käytettiin uunissa sopivuuden takaamiseksi. Helpotti kummasti, kun ei tarvinnut ajaa niitä sisään monta kuukautta jalkapöydät hajoamispisteessä. + Jag är en hund |
hohhoh.. :P tuli mieleeni myös vanhat salibandy-ajat.. :P lapoja tuli käytettyä uunissa aika useaan tahtiin, niiden ikä kasvoi, eikä löystyneet enää niin helposti.. mutta, treenikselle hyviä vinkkejä. rumpujen kalvot on sielä aika kuopille hakattu, eli ei muutaku kuumailmapuhaltimella sitte leikkimään... =) |
lkx 22.09.2005 14:25:47 | |
---|
Mä en ymmärrä. Mulla ei mee kalvot kuopille, tai ei ainakaan tähän päivään asti ole menneet vaikka tulis lyötyä kovemminkin. Virvelikalvon pinnoite lähtee yleensä jossain vaiheessa, kun pitkään lyö siihen samaan kohtaan ja pihinä/rahattomana en vaihda turhan usein. :P Yhden kerran oli tomikalvot aika pahoilla kuopilla, mutta sekin johtui siitä että yhteiskeikalla toisen bändin rumpali hakkasi ne paskaan kuntoon. Kirkkaita Ambassadoreja olen pitänyt päällä.. Hyvä asiahan tämä on, ei siinä mitään, mutta ihmetyttää kun koulullakin (Arabia) on monet kalvot ihan karmeessa kunnossa. :o Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Bacchus 22.09.2005 14:29:44 | |
---|
Mä en ymmärrä. Mulla ei mee kalvot kuopille, tai ei ainakaan tähän päivään asti ole menneet vaikka tulis lyötyä kovemminkin. Virvelikalvon pinnoite lähtee yleensä jossain vaiheessa, kun pitkään lyö siihen samaan kohtaan ja pihinä/rahattomana en vaihda turhan usein. :P, Sama juttu ihmetyttää muakin. En ole vielä yhtäkään kalvoa saanut kuopille, vaikka soitan melko lujaa. Se, miten kapula osuu kalvoon varmaan vaikuttaa tuohon kuoppistumiseen (ei Sami;). Jag är en hund |
ultra 22.09.2005 17:00:55 | |
---|
..että matto nousee pois asennossakin kalvoa vasten. Minä en kyllä ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Jäi vaivaamaan..:) I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |
Stereophile 22.09.2005 19:19:03 | |
---|
Minä en kyllä ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Jäi vaivaamaan..:) Kun kalvo venyy, vanne menee syvemmälle suhteessa runkoon, ja periaatteessa matto kiristyy. Tai jotain sinne päin... En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
opa2 22.09.2005 20:38:20 | |
---|
..että matto nousee pois asennossakin kalvoa vasten. Minä en kyllä ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Jäi vaivaamaan..:) Eli meinaa sitä, että vaikka matonnostin on off-asennossa, eli maton ei pitäisi soida, niin matto kuitenkin ottaa kiinni alakalvoon, mikä aiheuttaa hirveän pärinän. "Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg |