Aihe: Oikea Järjestys??
1 2
Knopfler79
12.06.2003 17:24:21 (muokattu 12.06.2003 17:24:43)
Mikä olisi paras ja ns. optimaalisin järjestys erinäisille polkimille??

Laitteita ovat:

TS9 tubescreamer
Vox Wah Wah
Ibanez DL7 delay/echo

itse pähkäilin näin:

(Kitara) - Wah - Särö - (Vahvistin)

ja delay efektiloopissa.

Onko parempia ehdotuksia?
Absoluto
12.06.2003 17:25:53
Eikös särö ennen wahia olis parempi?
Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori
LaXu
12.06.2003 17:52:53
itse pähkäilin näin:

(Kitara) - Wah - Särö - (Vahvistin)

ja delay efektiloopissa.

Onko parempia ehdotuksia?

Juuri noin se kannattaisi mielestäni laittaa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
mathias
12.06.2003 19:26:44
Eikös särö ennen wahia olis parempi?

Minun wah on efektiketjussa ensimmäisenä. Kuullostaa aika kauhealta jos pidän sitä säröjen jälkeen. Näin neuvottiin myös manuaalissa.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
AoA
12.06.2003 19:32:24
Riippuuhan se minkälaista soundia miltäkin odottaa. Ja kokeilemalla selviää miten on paras.
Härski
12.06.2003 20:55:26
Mulla toi wahi ei toimi, jos se on efektiketjun kärjessä (eli heti kitaran jälkeen). Cry babya siis käytän.
mathias
12.06.2003 21:52:48
Mulla toi wahi ei toimi, jos se on efektiketjun kärjessä (eli heti kitaran jälkeen). Cry babya siis käytän.

Merkillä on varmasti väliä. Crybaby toimii paremmin särön jälkeen, sen olen itsekkin huomannut. Itse poljen Morleyn Pro Series 2:sta.
LaXu
12.06.2003 21:55:06
Meikäläisellä Crybaby kyllä toimi ihan hyvin ennen säröä, tosin tässä tapauksessa ennen vahvistimen säröä, eli efektiketju oli kitara->wah->vahvistin.
Härski
12.06.2003 22:08:57
Mä nyt meinasin, että se wahi ei toimi _ollenkaan_, jos se on heti kitaran jälkeen. Siis jos sen polkee päälle, ni ääni häviää kokonaan.
LaXu
12.06.2003 22:19:50
Mä nyt meinasin, että se wahi ei toimi _ollenkaan_, jos se on heti kitaran jälkeen. Siis jos sen polkee päälle, ni ääni häviää kokonaan.

Silloin on kyllä mielestäni pedaalissa vikaa.
booster
12.06.2003 22:55:34
Silloin on kyllä mielestäni pedaalissa vikaa.

Näin on, tai piuhat on väärinpäin:

Laulajamme (joka siis ei periaatteessa soita kitaraa) kytki Rotta-pedaalin kitaran ja vahvarin väliin, ja ihmetteli että miksi signaali katkeaa aina kun pedaalin polkaisee päälle. Oli mennyt IN ja OUT vähä sekaisin..
Kitarakamakaavio
Haetaan rumpalia Tampereella!!
Ostetaan keinokuorma, pistä pikaviestiä..
Härski
12.06.2003 23:24:32
Jaa, in ja out ei ole sekaisin.. ei siinä muuten mitään vikaa, siinä sen edessä täytyy olla esim. särö, että se vörkkii.
reijoteppo
13.06.2003 00:12:04
Aja sillä särköistimellä sitä Woh-Wohhia.Eli säröstä Wahhiin.Toimii ku 5 hirveä.in my humble opinion....
RawknRawl
13.06.2003 15:30:13
Jaa, in ja out ei ole sekaisin.. ei siinä muuten mitään vikaa, siinä sen edessä täytyy olla esim. särö, että se vörkkii.

Tsekkaa plugit/jakit/piuhat. Veikkaan, että jostain syystä kitarapiuhasi plugi ei tykkää Wahin input jakista. Toi on muuten ihan absurdia.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Härski
13.06.2003 16:38:50
Okei. Mulla wahi toimii näin:

Kitara - Wah - Vahvistin

Kitara - Säröttimet - Wah - Vahvistin

Kitara - Säröttimet- Delay(ym..) - Wah - Vahvistin

Kitara - Säröttimet - Wah - Delay(ym..) - Vahvistin

Näin se EI toimi:

Kitara - Wah - Säröttimet - Delay(ym..) - Vahvistin

Eli wahin edessä pitää olla joku pedaali tai sitten ei muita pedaaleita kuin Wah. Ei jaksa ymmärtää. Oon testannu pattereilla ja verkkovirroilla, aina sama juttu.
Aardfather
13.06.2003 17:21:47
Nyt kyllä jauhat peetä, taikka sitten siinä sun pedaalissa on jotain omituista vikaa mikä jostain syystä vaatii jonkun vehkeen vahvistamaan signaalia efektiketjussa ennen sitä ennenkun se suostuu toimiin. Ei tommonen muuten voi olla mahdollistakaan.

Wah kuuluisi muuten olla mielellään aina ensin, sitten särö jne. Sille on ihan perusteitakin, mutta eihän se nyt mikään sääntö tietysti ole.

- Aardfather
mathias
13.06.2003 19:08:12
Tässä olisi ohjekirjaa Morley Pro Series 2:n omistajille:

http://www.morleypedals.com/pwaiiman.pdf
PoLFus
04.07.2003 15:12:53

Eli wahin edessä pitää olla joku pedaali tai sitten ei muita pedaaleita kuin Wah. Ei jaksa ymmärtää. Oon testannu pattereilla ja verkkovirroilla, aina sama juttu.

mulla toimii wahi missä tahansa, jos se on kytketty :D

siis ennen tai jälkeenin särön.

Dunlop JH1S on wahini
~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~
Jusstus
04.07.2003 15:27:55
Ihme juttu muuten tän wahin kanssa. Osa diggaa särön jälkeen ja osa ennen. Mun mielestä se ei toimi särön jälkeen ollenkaan, ja siks se onkin heti kitaran jälkeen ketjussa (ja toimii puhtaillakin hyvin).

Onks täällä sellasia, jotka käyttää vahvarisäröö ja pitää wahia lenkissä? Outo ajatus, mutta jos wah pitäis olla särön jälkeen, ni sehän merkkais sen wahin laittamista efulenkkiin... Hmm. Täytyypä testiä... Enpä kuitenkaan usko, että se mulla vaihtaa paikkaa ketjussa. Alussa on paras.

(Jimi muuten käytti sitä Fuzzin jälkeen tiettävästi kuitenki...)
"These go to eleven.."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)