Aihe: Poikkihuilusta
1 2 3 4
codiath
03.08.2005 22:16:28
Pohdiskelin tässä oman poikkihuiluni anatomiaa. Se on vanha Orsi-merkkinen ja ollut käyttämättömänä joitakin vuosia. Siihen on vaihdettu tyynyt ja tehty säätöjä tyynyjen korkeudelle ja kireydelle (pitäisi peittää aukot passelisti) ja kaikki jousetkin toimii. Lommojakaan ei nähtävästi ole. Mikähän muu voisi vaikuttaa siihen, että siitä on niin hiton vaikea saada ääntä? Varsinkin 2. oktaavi soi tosi vaivaisesti. Olen kyllä aloittelija, joten voi soittotekniikassakin olla parannettavaa, mutta tuntuu, että ns. halpishuilustakin saa helpommin äänen. Anyone?
"Kevät toi, kevät toi roudarin..."
codiath
05.08.2005 12:01:44
Siis häh? Eikö kukaan täällä tiedä huiluista mitään?
Keijukais
17.08.2005 21:34:41
Jos soittimen pitäisi olla kunnossa, (huollossa varmasti testaavat myös ääntä(?) on vika puhaltajassa. Itsekin kuulen äänen 2. oktaavissa sumuisena ja huonona, mutta todellisuudessa huilun ääni kai on sellainen. Vasta mikrofonia käyttäessä ja äänen kuullessa nauhalta kuulee onko tosiaan jotain vikaa.
siima
21.08.2005 01:40:03
Arvaa vatttu typpiikä,molin lepäässdä siin isolla tielä ni dorka peruutti vasemman jalan yli,voin vittu kertoo notta ny vihlooo!!!!!!!!!!!! perkerldss
siima
21.08.2005 01:40:49
sinet ees resoinoi
Blues-Mobile
21.08.2005 15:29:03
Arvaa vatttu typpiikä,molin lepäässdä siin isolla tielä ni dorka peruutti vasemman jalan yli,voin vittu kertoo notta ny vihlooo!!!!!!!!!!!! perkerldss

Mitähän tässä taas on vedetty....muutaki ku pulkkaa!
I might be white but at least I`m funky
codiath
21.08.2005 20:00:38
Mitähän tässä taas on vedetty....muutaki ku pulkkaa!

Niimpä... X)
codiath
21.08.2005 20:12:01
Jos soittimen pitäisi olla kunnossa, (huollossa varmasti testaavat myös ääntä(?) on vika puhaltajassa. Itsekin kuulen äänen 2. oktaavissa sumuisena ja huonona, mutta todellisuudessa huilun ääni kai on sellainen. Vasta mikrofonia käyttäessä ja äänen kuullessa nauhalta kuulee onko tosiaan jotain vikaa.