JE 10.06.2003 14:16:00 | |
---|
O Ain Raum |
Karlsson 10.06.2003 14:32:10 | |
---|
Mulla menee musarit sekaisin. Onks toi 5-kielinen periaattees sama, ku 4-kielinen, paitsi että pleksi on erilainen. Vai onks eri malli. No, itselläni on hyvin palvellut nauhaton musari ja ei siitä muuta voi sanoa kuin että loisto peli. Soundit on mureat kuin patakakkosen pihvit. Vähän sormisoitossa toivoo peukulle tukea tohon lähemmäs kaulaa ku mikkiä vasten pitäessä peukku hankautuu mikin ruuvipidikettä vasten. Tosin kukaan muu ei ole valittanu tämmösestä eli tuskin kamala ongelma sinullekaan. Soittimen laatu on aika kohillaan ja se kestää vähän kovempaakin meininkiä. Ost pois. "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
JE 10.06.2003 14:39:12 | |
---|
No tuo on juuri sellainen joka puumateriaaliltaan vastaa tarpeita ja muutenkin viisikielinen. Hinta ei ole järkyttävä ja basson luulisi kestävän ainakin seuraavat 20/10 vuotta, tai mitä omalla yamaha rbx250:llä oon pärjänny niin en epäile. O Ain Raum |
Basismi 10.06.2003 17:43:46 | |
---|
|
Karlsson 11.06.2003 08:45:28 | |
---|
Ainiin, nukuttuani yön yli, mieleeli pulpahti vielä tämmönen juttu: Omassa musarissanio on noin G-kielen 7. nauhalla (siis D) "dead spot". Eli nuotti vaimenee nopeammin kuin muut ja on voimakkuudeltaankin heikompi. Välillä ongelma on isompi välillä sitä ei edes huomaa. Riippuu kielistä ja kaulan säädöistä... Toi on vähän niinkuin musarin tyyppivika, sillä noita ameriikan ihmemaan keskustelupalstoja kun seuraa, niin siellä on valiteltu samaa ongelmaa. Voi olla että 5-kielisessä tota ongelmaa ei ole. "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
KMT 11.06.2003 22:54:16 | |
---|
Ainiin, nukuttuani yön yli, mieleeli pulpahti vielä tämmönen juttu: Omassa musarissanio on noin G-kielen 7. nauhalla (siis D) "dead spot". Eli nuotti vaimenee nopeammin kuin muut ja on voimakkuudeltaankin heikompi. Välillä ongelma on isompi välillä sitä ei edes huomaa. Riippuu kielistä ja kaulan säädöistä... Sama juttu oli Ibanezin GSR 200:ssa, C on viiskielisessäni nyt dead spot... Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi... |
Cornflake 12.06.2003 10:49:47 | |
---|
Harmi että tuossa nyt takerrutaan johonkin pikkuasiaan, koska totuus on että tuo on loistva basso. Ei mitään valittamista: erittäin hyvä soittaa sekä murisee ja potkii kuin pieni eläin. Ei silti, soundiltaan tuntuu olevan myös monipuolinen, saa sieltä lempeämpääkin soundia. Dynamiikkaa tässä on vaikka muille jakaa, reagoin todella laajalla skaalalla erilaisiin tatseihin. Vaikken itse släppääkään, siihen tuo myös soveltuu mitä mainioimmin. Täytyypä tänään etsiä noita kuolleita kohtia, ei ole ainakaan tähänmennessä löytynyt. Ja Stingrayni on juuri saman näköinen 5-kielinen kuin tuossa ensimmäisessä kuvassa. Vuoden kohta omistanut - erittäin tyytyväinen olen. Suosittelen. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Karlsson 12.06.2003 14:03:07 | |
---|
No, ei se nyt ihan pikku juttu ole, jos yksi nuotti eroaa sustainiltaan ja voimakkuudeltaan selvästi muista. Mutta ei tuota vikaa tietenkään kaikissa musaraissa ole, joten kannattaa tsekata yksilö jota on ostamassa. Erittäin suositeltava soitin kokonaisuutena. "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
Sam Other: Mutta ei tuota vikaa tietenkään kaikissa musaraissa ole, joten kannattaa tsekata yksilö jota on ostamassa. En kyennyt löytämään moista vikaa omastani. Veikkaisin edelleen että vika *voi* myös olla kaulan ja kielien säädöissä... Erittäin suositeltava soitin kokonaisuutena. On. Tässä yksi syy miksi musaria vuosi sitten aloinkin katselemaan - huonoa sanaa oli vaikea löytää, kaikki suosittelivat. Ja mikä tärkeintä tuntui heti että tämä on meissin peli. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Karlsson 13.06.2003 09:36:02 | |
---|
En kyennyt löytämään moista vikaa omastani. Veikkaisin edelleen että vika *voi* myös olla kaulan ja kielien säädöissä... No, nää kuolleet nuotit on kyllä ihan henkimaailman asioita. Kyse on siitä miten värähtely liikkuu pitkin soitinta. Esmes tossa sun viiskielisen kaulassa on enemmän massaa, joten se jo voi vaikuttaa siihen että siinä ei ole moista ongelmaa. Oma kokemukseni on siis nelikielisestä. Tossa pari linkkiä ameriikan ihmemaan bassoaihesselle keskustelupalstalle, jossa aihetta sivutaan: http://www.musicgearnetwork.com/ubb … p?ubb=get_topic;f=5;t=004175#000000 http://www.musicgearnetwork.com/ubb … p?ubb=get_topic;f=5;t=002416#000000 Niinkuin noista huomaa, niin aika yleinen ongelma, mutta ei ihan joka soittimessa... "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
absqua 13.06.2003 10:04:13 | |
---|
Fendereissä tuppaa usein tuo kuollut kohta löytymään myös sieltä g-kielen 5. nauhan seutuvilta. Yhdessä (entisessä) bassossani oli todella paha ongelma dead noten kanssa, mutta onneksi pääsin koko vehkeestä eroon. Sama ongelma löytyy myös viuluista, selloista ja kontrabassoista. Klasaripiireissä ilmiö tunnetaan nimellä susiääni. Seuraavaksi ihan rehellistä mutua: Ymmärtääkseni kyse on juurikin soittimen eri osille ominaisten resonanssitaajuuksien yhteisvaikutuksesta. Jokaisella maailman kalikalla on kuitenkin se tietty taajuus jolla se helpoimmin/huonoimmin resonoi ja fender-bassoissa kaulan ja bodyn ko. ominais taajuuksien suhde on sellainen että kaulan+bodyn muodostama kokonaisuus ei tahdo millään resonoida juuri näiden dead-note-äänien kohdalla. Hyvät soitinrakentajat osaavat valita puut siten että kuolleet kohdat (joita siis teoreettisessa mielessä väistämättä esiintyy) ovat kokonaan otelaudan ulkopuolella. Asiaa voi helposti itse tutkia ruuvaamalla puukäsityötunnilta tutun ruuvipuristimen hellästi kiinni basson lapaan (ja tällä tavalla korottaa kaulan massaa). Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Cornflake 13.06.2003 10:10:48 | |
---|
Sam Other: Niinkuin noista huomaa, niin aika yleinen ongelma, mutta ei ihan joka soittimessa... Katos vaan, uskotaan. Tosin heti siellä oli joku kehumassa 5-kielistään, kun ei kuolleita kohtia löydy;-) Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Pallisti 14.06.2003 16:24:52 | |
---|
Mitä minä olen musaria päässyt muffailemaan, niin voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että kysein beisi on ihan perskuleen hyvä. Monipuolinen peli ja kaunis. Olispa mulla sellanen. |
Basismi 14.06.2003 21:07:18 | |
---|
Olispa mulla sellanen. Kaupasta niitä saa. :) |
Le Haba 14.06.2003 22:17:15 (muokattu 14.06.2003 22:18:50) | |
---|
Mulla oli kahdeksankymmentäluvulla kaksikin StingRaytä (kummatkin 76 vuodelta). Hävitin ne hölmöyksissäni. Nyt alkuvuodesta sain haltuuni '77 Musarin. Mahtavaa, upea soitin. Olen vain huomannut, että jos lavalla on vähänkin reilummin volumea niin musari kyykistyy. Sen soundi ei pureudu läpi samalla lailla kun hyvä kuuskytluvun Jazz Basso. Mun mielestä se muutaman äänen dead spot alue G-kielellä ei ole ongelma. Se on läsnä lähes kaikissa pulttikaulaisissa bassoissa ja sen kanssa on vain opittava elämään. Mulla on 13 bassoa ja vain yhdestä mä voin sanoa, että siinä ei todellakaan ole yhtään dead spotia. Se basso on '73 Mustang Bass. Siitäkin mä ajattelen että se ns täydellisyys on jotenkin luonnotonta. Dead spot tavallaan kuuluu asiaan |
JE 15.06.2003 21:41:20 | |
---|
Mistäköhän oman värin mukaisia musicmaneja saa? O Ain Raum |
absqua 15.06.2003 22:48:02 | |
---|
Olen vain huomannut, että jos lavalla on vähänkin reilummin volumea niin musari kyykistyy. Sen soundi ei pureudu läpi samalla lailla kun hyvä kuuskytluvun Jazz Basso. Mä rohkenisin hieman yleistää tuon kommentin koskemaan melkoilailla useimpia aktiivibassoja. Tai ainakin oma kokemukseni on sellainen, useilla aktiivibassoilla soittelun jälkeen. Vanhat jazzbassot ja presarit ovat tuossa suhteessa yhä täysin ylivoimaisia ...parhaita, etten sanoisi. :-) Dead spot tavallaan kuuluu asiaan Jep. Samaa mieltä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Jani The Rock 16.06.2003 16:42:00 | |
---|
Mulla oli nelikielinen Stingray ja siinä oli sellainen hauska juttu, että paristokoteloon ei mahtunut minkäänmerkkinen 9 voltin patteri, mitä tässä maassa myydään. Tai mahtui koteloon, mutta kotelon kansi ei sen jälkeen mahtunut menemään kiinni! Olin yhteydessä basson myyneeseen liikkeeseen ja he olivat ihan ihmeissään. Kokeilin joka hemmetin patterimerkin mitä kaupoista löytyi, mutta ei. Vain alkuperäisen jenkeissä tehdyn patterin kanssa homma onnistui. Hommaa ei voinut oikein jättää sikseenkään koska joskushan se patteri olis kuitenkin loppunut, joten lopulta otin hyvin ohutteräisen askarteluveitsen ja kaivoin sen avulla lisää tilaa koteloon. Muutama tunti hikeä, kiroilua ja varmaan kyyneleitäkin, niin johan meni eurooppalainen patteri sisälle. Siinä vaiheessa olin jo niin saatanan kypsä, että vihasin koko bassoa. Eipä ole mulla enää Stingrayta, eikä tule. Eikä myöskään sellaisia soittovehkeitä, jotka tarvii sisuksiinsa patterin. Taskulamput ja muut lelut on erikseen. "I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt |
Esko Deel 16.06.2003 18:32:27 | |
---|
Mulla oli nelikielinen Stingray ja siinä oli sellainen hauska juttu, että paristokoteloon ei mahtunut minkäänmerkkinen 9 voltin patteri, mitä tässä maassa myydään. Tai mahtui koteloon, mutta kotelon kansi ei sen jälkeen mahtunut menemään kiinni! Äärimmäisen mystistä, mun Stingrayhin mahtuu melkein bossin pedaali sisälle. No ei nyt ihan, mutta on siellä reilusti tilaa. Sanomattakin selvää... |
Prowleri 16.06.2003 20:50:34 | |
---|
Tulipa vain mieleen että aika hemmetin kalliita nuo Musarit täällä päässä. 2000e tehdastekoisesta ei kauheana houkuttele sinänsä, kun halvemmalla teetät vastaavan laadukkaalla kotimaisella rakentajalla ja ostat kenties vielä paremmat sähkötkin kuin alkuperäisessä, esim. Basslinesin Musari-setin. Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää.
-Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa |