Aihe: Nyt niitä saa..
1 2 3 4 5
McNulty
22.09.2005 10:37:09 (muokattu 22.09.2005 10:38:53)
Enpä ole behringerin EQ:ta kokeillut, mutta jos (ja kun) se on samanlaista tekoa kuin nuo muut efektit, niin aika heikko se mielestäni on. Potikoita ei uskalla kovin kovakouraisesti käsitellä, spedua on fiksumpi painella käsin kuin jaloin jne jne...

http://www.thomann.de/thoiw3_dod_fx40b_7bandeq_prodinfo.html

En ole nyt ihan varma onko tuo kitaralle vai bassolle... kun tuo FX40B nimike hämää... tai oikeastaan tuo B-kirjain lopussa :) Kallis ei ole tuokaan ja uskoisin DODin olevan Behkua kestävämpi.

edit: http://www.dod.com/fxpedals/images/FX40Blg.jpg

"The FX40B is a powerful ound-shaping tool. It is a seven band EQ with one band for every octave, 12 dB of boost or cut for every band, and a slide pot for controlling the overall lovel. The FX40B is a tried and true design."

Ei jaksa hertsejä tarkistella... joku muu saa vaivautua :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
PeLu
22.09.2005 19:24:40 (muokattu 22.09.2005 19:29:48)
fox
22.09.2005 19:37:43

Foxin "arvaukset" pitivät kyllä näköjään paikkansa.

Siit on tuosta kyber-hampaasta joskus hyötyä.. ;) Blues Overdrive toimaa kyl vähintäänkin kohtuullisesti, jos kohta osittain oikeen hyvin.. Referenssipedaalejakin oli, part kolme.. Toki en mene sanomaan: "Tää on paljon parempi kuin toi TS-10, miks kannattais pistää moiseen rahansa, jos paljon halvemmalla saa paremman..ei sen väliä mitä siellä ylhäällä lukee"
Mutta oikeen kohtuullisen hyvä on polkusin, keikkakestävyys/muu kestävyys sitte punnitaan jatkossa..
Jotenkin tuntuu, että tuon mekaaninen kestävyys ehkä ei niin vakuuttava ole. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Bs
18.10.2005 23:22:15
Mikäköhän noista pedaaleista sais miun lespasta aikaan sellasen kirkkaamaan saundin? Vähän vaihtelua mörinään.
jau
Fonisoul_
18.10.2005 23:48:36
Mikäköhän noista pedaaleista sais miun lespasta aikaan sellasen kirkkaamaan saundin? Vähän vaihtelua mörinään.

Eq?
Soul with the capital "S"...
P-Nut
19.10.2005 06:19:46

Tuo EQ tosiaan kiinnostaisi ihan hintansa takia :) Kertokaas joku arvostelua voiko 20 euron hintainen 7-portainen Equalizer tosiaan olla millään tavalla hintansa arvoinen :)
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
rosberg
19.10.2005 11:04:15
ostin sen tremolon. ei paha. kotelo on varsin muovinen, mutta kyllä se varmasti kestää.
käykää muuten jampat aron soittimessa. se on kiva paikka ja nykyään siellä on eri myyjätkin. mulle ton spedun möi amorphiksen basisti. siellä oli keppejä aika paljon ja kuulemma lisää tulee ja paljon.
myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer.
rrroope
23.10.2005 21:48:20
mielenkiintoista.... entäs nuo electro-harmonix-kopiot, vintage distortion ja vintage phaser? Kukaan nähnyt, kuullut, kokeillut?
Aksu89
23.10.2005 21:51:33
Tuo EQ tosiaan kiinnostaisi ihan hintansa takia :) Kertokaas joku arvostelua voiko 20 euron hintainen 7-portainen Equalizer tosiaan olla millään tavalla hintansa arvoinen :)

Kirjotin tuonne toiseen behringerin pedaaleja koskevaan topiciin pienen jutun siitä...
-septimisti-
23.10.2005 22:51:10
Eipä noita EH-kopioita taida vielä edes olla saatavilla mistään. Behkun mukaan ovat 'to be announced'. Mielenkiintoisesti hintaeroa alkuperäisiin vehkeisiin ei ole edes kymmentä euroa, toisin kuin joihinkin bosseihin jotka kustantavat alkuperäisinä pahimmillaan 6 kertaa enemmän kuin behkun kopiot.
Da Make
27.10.2005 11:49:14
ostin sen tremolon. ei paha. kotelo on varsin muovinen, mutta kyllä se varmasti kestää.
käykää muuten jampat aron soittimessa. se on kiva paikka ja nykyään siellä on eri myyjätkin. mulle ton spedun möi amorphiksen basisti. siellä oli keppejä aika paljon ja kuulemma lisää tulee ja paljon.

Eli pelkäämäni liikkeen "alas-ajo" ei ole menossa? Kamat ikkunasta katsottuna vähenneet, kitarat tarjouksessa... myyjä kuollut...

En kyllä soisi legendaarisen liikeen lopettavan, sieltä ostin aikoinaan ensinmäisen keppini, ja siellä olen monesti katsonut kuinka "nahkatakkinen mies" soittelee ja takki narisee, silloin päätin että minustakin tulee isona samanlainen...

"Eihän niitä oikeastaan ollutkaan... Huttununen, Aronsoitin ja Pohjoismainen sähkö. Jos Aro lopettaa niin eihän sitten ole enään kuin kitarapaja tarjoamassa sellaista vanhan ajan palvelua.."
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Jag
27.10.2005 15:47:28

Mikäs noissa bahkuissa on kun ne hurisoo nii pirusti? Aina kun polkasee päälle ja jos ei soita ni kuuluu tajuton tausta hurina. Bossin hurina ei ainakaa minun pedaalissa ole lähellekkään tuota luokkaa kuin noissa behkuissa.
Nii että tämmöösen havainnon oon tehny.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
P-Nut
30.10.2005 11:29:41

Te, jotka olette ostaneet Behkun EQ:n = onko kokemusta miten toimii mallintavan vahvistimen kanssa ? (esim. Vox Valvetronix)
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
sartanen
30.10.2005 12:27:15
EQ, kompressor-sustaineri ja delay lähtivät tilaukseen. Katsotaan mitä kuraa sitä tulikaan tilattua.
"The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick)
-septimisti-
30.10.2005 12:30:14
Mikäs noissa bahkuissa on kun ne hurisoo nii pirusti? Aina kun polkasee päälle ja jos ei soita ni kuuluu tajuton tausta hurina. Bossin hurina ei ainakaa minun pedaalissa ole lähellekkään tuota luokkaa kuin noissa behkuissa.

Käytätkö pattereita vai erillistä virtalähdettä?
-septimisti-
30.10.2005 12:33:33
Te, jotka olette ostaneet Behkun EQ:n = onko kokemusta miten toimii mallintavan vahvistimen kanssa ? (esim. Vox Valvetronix)

Ei ole kokemusta, mutta noin yleisestiottaen tuskin eq nyt varsinaisesti voi toimia mitenkään erityisen erilaisesti riippuen vahvistimen tyypistä. Se kyllä vaikuttaakin sitten jo aika paljon, laitetaanko eq vahvistimen eteen vai etuasteen jälkeen, jopa erittäinkin paljon.
Da Make
30.10.2005 17:24:19 (muokattu 30.10.2005 17:24:53)

Tuosta EQ:sta kokemukseni ovat kutakuinkin päinvastaiset, ei hurise. Käytän laitetta virtalähtellä joka on samassa jatkojohdossa vahvarin kanssa. Ei ylimääräistä hurinaa. (säröt nyt tuppaavat luonnostaakin hurisemaan jonkin verran). Osta Behringerin kohinaportti (noisegate/noise reducer tms) jos hurina ei katoa muuten ;) .
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
FatSam
31.10.2005 16:53:49 (muokattu 31.10.2005 16:58:09)

Tilasin juuri EQ:n, compressor/sustainerin ja delayn. Peruin kyllä kompuran ja delayn, kun ei ole varastossa. Otin Blues Overdriven tilalle. Onkohan tuo wah mistään kotoisin? CryBabyä matkinee hän?

E: Onko kukaan kokeillut Overdrive/Distortionia tai Distortion Modeleria?
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
Jaba
31.10.2005 17:42:27
Tuosta EQ:sta kokemukseni ovat kutakuinkin päinvastaiset, ei hurise. Käytän laitetta virtalähtellä joka on samassa jatkojohdossa vahvarin kanssa. Ei ylimääräistä hurinaa. (säröt nyt tuppaavat luonnostaakin hurisemaan jonkin verran). Osta Behringerin kohinaportti (noisegate/noise reducer tms) jos hurina ei katoa muuten ;) .

Poistakoos tuo noisegate muuten just noista yksikelasista tulevat huminat sun muut?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)