Aihe: Pikku G:n tupakkaräpin sanat..
1 2 3 4 5
No siis Pikku G:ssä olisi potentiaalia, jos sen sanoitukset eivät olisi niin... korneja. Miettii esimerkiksi sitä yhtä biisiä, olikohan se nyt joku Sha-la-la jossa lauletaan suurinpiirtein "Mä tykkään siit tytöst iha hirmusesti voi et se on nii IHQ" (vrt. Kidfield - Ollaan vain kavereita). Lastenlaulujen puolelle jo alkaa mennä. Englanniksi sanoituksensa voisivat toimiakin.

Eiköhän levy-yhtiö sanele sille aika selvästi millasii niitten sen sanotusten pitäs olla. Ja veikkaanpa, että tässä tulee taas jonkinlainen uusi buumi tuolla hiphop rintamalla. Jokaisella levy-yhtiöllä on kohta oma skidiräppärinsä.
mä oon mie
Joonas
11.06.2003 20:09:01 (muokattu 11.06.2003 21:49:14)
Pikku G on mitä on koska isot pojat niin sanovat.
Se voitti ton RDN:n vai ja NRJ:n(?) järjestämän räp-
lyriikkakilpailun ja sillä pääsi hommaan mukaan.
Kohdeyleisö 10-17 vuotiaat, sanoo laapeli, ala-asteen
loppuvuosilla olevat ilmeisesti kuitenkin pääkohdeyleisö.

Mun mielestä on hienoa että tälläsiä "nuoria kykyjä"
otetaan mukaan räp-genreen, muut genret kun tuntuvat
halveksivan aitoa ja vilpitöntä innostusta. Kaupallista?
kyllä. Mutta Pikku G on ite messissä niinkuin koko
Suomen rap-skenen tyypit, vähemmän artistin riistoa kuin
monessa muussa genressä!

EDIT: ja se piti vielä sanoa, että eihän toi nyt mitään
kauheeta skeidaa oo, jos vertaa tenavatähtiin...
EDIT part II: Toi artistin riisto "kuulostaa" tyhmältä.
Ignoratkaa se ja ymmärtäkää sanoma, jou.

Joonas.
Kaikki musiikki on niin IHQua.
"I´m just a musical prostitute my dear" -Freddie Mercury
Pedroz
11.06.2003 20:17:52 (muokattu 11.06.2003 20:19:45)

En käsitä, miten kukaan 16-vuotias (ainakin niin hän Summerin haastattelussa väitti) suostuu kutsumaan itseään Pikku G:ksi tai muuksikaan vastaavaksi. Itse olen vielä parin päivän ajan 16, enkä missään olosuhteissa suostuisi olemaan vaikka Pikku P.

Edit: Niin, ja mitähän se G siinä meinaa..?
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
vaiktutus
11.06.2003 21:14:20
En käsitä, miten kukaan 16-vuotias (ainakin niin hän Summerin haastattelussa väitti) suostuu kutsumaan itseään Pikku G:ksi tai muuksikaan vastaavaksi. Itse olen vielä parin päivän ajan 16, enkä missään olosuhteissa suostuisi olemaan vaikka Pikku P.

Jossain se taisi sanoa, että pikku tulee sen pienestä koosta. Kyllä se siinä Summerissa aika pikkuselta tosiaan näyttikin. Se saattoi kyllä johtua niistä housuista...
Lars-Vesa-Kenneth astui sisään, mutta pysähtyi kuitenkin äkkiä nähdessään huoneen seinät...
Aerodactev
11.06.2003 21:28:15
Edit: Niin, ja mitähän se G siinä meinaa..?

Genetic. Muistaakseni sen breikkausnimi.

(KYLLÄ, LUEN DEMIÄ!!!)
90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Marlowe
11.06.2003 22:04:22
Lapsissa - jotka muodostanevat tämänkin artistin kohderyhmän - on kuitenkin valtavasti kaupallista potentiaalia, joten on itse asiassa ihme ettei tämänkaltaista artistia ole lanseerattu markkinoille jo aikaisemmin.

En ole vielä kuullut yhtään Pikku Geen biisiä, mutta nuo tupakanvastaiset sanoitukset tuntuvat kyllä olevan ihan terveellä pohjalla, ja ainakin niiden perusteella kaveri on parempi idoli kohderyhmälleen kuin vaikkapa joku 50 Cent tai Lil'Kim.

En käsitä, miten kukaan 16-vuotias (ainakin niin hän Summerin haastattelussa väitti) suostuu kutsumaan itseään G:ksi tai muuksikaan vastaavaksi. Itse olen vielä parin päivän ajan 16, enkä missään olosuhteissa suostuisi olemaan vaikka Pikku P.

Kovin tiukkapipoisia sitä ollaan. Maailman kovimmassa livebändissäkin soittaa kitaraa mies nimeltä Little Steven ; )
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Tuowinen
12.06.2003 09:54:00
Parempihan sen on räpätä semmoisista asioista mistä se ite tietää. Saattaisi siinäkin olla katu-uskottavuus kaukana jos rupeaisi tulemaan gansta-räppiä esim. hasiksen poltosta tjsp.

Ja IHMO kuuntelen kyllä paljon ennemmin jotain tuohon tyyliin olevaa kuin Elastisten ja kumppaneiden uhoamista miten he räppäävät kaikki muut MC:t suohon. Tai miten Seremoniamestari laulaa chillailusta. Petri Nygårdista puhumattakaan. Hoho!

Avain onkin sitten asia erikseen.
"Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä."
Nimismies
12.06.2003 10:07:48
Jep, ekana sen pitäisi olla.

Hoho.

Kovin tiukkapipoisia sitä ollaan. Maailman kovimmassa livebändissäkin soittaa kitaraa mies nimeltä Little Steven ; )

Niin, ja entäs sen niminen kaveri kuin Little Richard?

Kyllähän Pikku - G on hyvä räppäämään, ne lyriikat vähän tökkää korvaan. Vaan kai se on niin että kirjoittaa lyriikkansa siitä mistä tietää eniten. Ja taatusti aika moni pystyy samaistumaan tuohon Shalalalalala - viisuun. Mikä on aina tietenkin tärkeää.

Ei, en tarkoittanut tuolla itseäni. Hoho.
Mitä sitten, vaikka elämä meneekin alamäkeä? Eipähän ainakaan tarvitse polkea.
salmivaara
12.06.2003 10:44:50

Luin ensin että Pikku G:n tapakkaräpin salat...

Mitä muutan tarkoittaa tuo IHQ?
Hell yeah!
Tuowinen
12.06.2003 10:49:39
Mitä muutan tarkoittaa tuo IHQ?

Ihku. Niinkuin ihana. TeiniXiä.
"Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä."
Ben
12.06.2003 17:46:32
Itse kun täältä Nurmijärveltä(Pikku geen kotikonnuilta) olen niin kuulinpa tuossa eräänä päivänä hauskan jutun;
Kylässä oli ollut hieno disko. Gee oli ollut sitten siellä istuskelemassa ja vieras neitonen oli tullut kysymään häntä tanssimaan. Pikku geen vastaus oli: "Etsä tiiä kuka mä oon!?" :)
hullu hulluus vissii
12.06.2003 19:21:28
äh onkos kukaan kuullut sitä biisiä missä se räppää jostain tyypistä mistä tulee joku rokkistara, ni mikäköhän biisi siihen on sämplätty sillai kertosäkeeks? Se on vissii joku vanha suomihitti tai jotai ja sanat menee tyyliin jotai "hän mennyt on, pois sanomatta sanaakaan on oven sulkenut..." tai jotai tohon tyyliin. Kiinnostas vaa tietää et mikä biisi on kyseessä.
edutheman
13.06.2003 13:41:03
Miten tää Räp-juttu liittyy MUUSIKOIDEN.nettiin saanen kysyä? Eihän Räp ole mitään musiikkia se on nyky runoutta, tai kuten Lemmy "God" Kilminster aikoinaan tokaisi "sehän on waan puhetta ja komppi" tai jotain...
-Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon-
jj86
13.06.2003 14:07:12 (muokattu 13.06.2003 14:07:42)
Se jätkä tulee saamaan sitten aikanaan paljon pikku pimppiä!!!!

EDIT:Nii joo siitähän tää kaikki haukkuminen johtuu kun me ollaan vaan niin kateellisia!
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
vantage
13.06.2003 15:16:42
Tai yöllinen odottamaton siemensyöksy - räpin.

Hohoo Pikku G on kyllä aika turha...
Heavy Metal Is The Law
vaiktutus
13.06.2003 15:20:53
Hohoo Pikku G on kyllä aika turha...

Tuolta minustakin tuntuu, mutta silti aivan ketun monet tykkäävät sen esittämistä kappaleista. Ihmeellistä. Vähän niinkuin on ihmeellistä (ja outoa) verrata metallican st. angeria mihin tahansa heidän aikaisempaan levyyn.
Lars-Vesa-Kenneth astui sisään, mutta pysähtyi kuitenkin äkkiä nähdessään huoneen seinät...
Peki
13.06.2003 19:14:47
joo krhm..
Mielestäni tämä Pikku-G on aivan kamala artisti, tässä olen samaa mieltä monien kanssa.

Mutta ette varmaan itsekään tajua kuinka tökeröltö tuo "jou, jou, teen pilaa räpistä tälläi ku sanon jou jou" kuulostaa (tässä tapauksessa näyttää). Muutenkin koko suomenkielisen rapin halveksuminen mitättömän tietämyksen omaavalta tuntuu niin tyhmältä.
Ottakaa selvää asioista ja jauhakaa vasta sitten.
Kaikki suomenkielinen rap ei todellakaan ole vaan "jou, jou, oon gangsteri Korsosta".
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
vaiktutus
13.06.2003 19:20:36
Kaikki suomenkielinen rap ei todellakaan ole vaan "jou, jou, oon gangsteri Korsosta".

Minä en olekaan kuullut muunlaista.
hubidi
14.06.2003 01:02:18
miun mielestä suomiräppi on aivan kammottavaa. koko touhun uskottavuus kärsii pahasti, kun suomiräppärit jouaa et ''meikä tietää suomen slummit...''. eikös suomi ole hyvinvointimaa josta ei luulisi montaa slummia löytyvän?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)