Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musaliikkeitä tukholmassa
1
jaacob
21.09.2005 10:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku hyviä putiikkeja stokiksessa, joissa vois vähän vertailla suomen ja ruotsin akustisten kitaroiden hintoja. Olis mahdollisuus käväistä ihan muissa asioissa siellä ja aattelin samalla vähän tsekata, kun kerran akustista olisin vailla.
 
p130
21.09.2005 10:58:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esimerkiksi Musikbörsenillä on pari liikettä Tukholmassa. Iso ketju, ajoittain tosi kovia tarjouksia. http://www.musikborsen.se/
 
Kauppojahan on siellä pilvin pimein. Puhelinluettelo käteen kun paikanpäälle pääsee niin luulisi löytyvän!
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Pauli
21.09.2005 12:14:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku hyviä putiikkeja stokiksessa, joissa vois vähän vertailla suomen ja ruotsin akustisten kitaroiden hintoja. Olis mahdollisuus käväistä ihan muissa asioissa siellä ja aattelin samalla vähän tsekata, kun kerran akustista olisin vailla.
 
Jos vintage-roju yhtään kiinnostaa, niin Södermalmilla Götgatanin varrella on kolme alan kitarakauppaa.
 
Vintage Guitars
http://www.vintage-guitars.se/
 
Halkan's
http://www.halkans.com/
 
Ja sitten se Hellstone Guitars (tai jotain sinne päin), jolla ei kait ole nettisivuja.
 
Kyllä noista akustisiakin ihan hyvin löytyy, ja muistaakseni jonkin verran ihan uuttakin kamaa.
 
jaacob
21.09.2005 13:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee, tosi paljon kits avusta. Kyllä tieteski puhelinluettelosta löytyy, mutta parasta on se, jos saa kysyä joltain, joka on aiemmin
paikalla käynyt ja tietää oikeesti asiasta.
 
jjylli
21.09.2005 13:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei siellä söderissäkään nykyään mitään edullisesti saa..
 
starsailor
21.09.2005 15:35:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku hyviä putiikkeja stokiksessa, joissa vois vähän vertailla suomen ja ruotsin akustisten kitaroiden hintoja.
 
Olet ilmeisesti hakemassa, jotain alottelijan akustista, ainakin tuon sun tori-ilmoituksen perusteella? Ei sellaista kannata mistään tukholmasta hakea, mitä turhaa vaivaa. Ostat käytetyn yksityiseltä esim. tätä toria tsekkailemalla.
 
Ruotsissa on vähän paremmat vintage ja kitaramarkkinat yleensäkin, joten harvinaisuuksia ja muita voi olla enemmän liikkeellä, mutta et ole ilmeisesti tälläistä hakemassa. Hintataso on likimain suomen tasolla, lähtöhinnat jopa korkeammat, mutta niistä varmaan hinta tinkaamalla tippuu...
 
Wahi
21.09.2005 16:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän aikaa sitten oli samasta aiheesta ja luettelin muistaakseni 7 kauppaa. Kokeile parin tunnin kuluttua haulla.
 
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
kyseinen
21.09.2005 16:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän aikaa sitten oli samasta aiheesta ja luettelin muistaakseni 7 kauppaa. Kokeile parin tunnin kuluttua haulla.
 
Mites olis 7 tunnin kuluttua?
 
Jok.tap. eipä niissä Söderin Vintage-putiikeissa kannata käydä, jos ei ole Nokia-insinöörin tuloja. Tai kannattaa ja kannattaa, mutta saattaa tulla paha mieli, kun ei saa mitään kivaa mukaansa.
 
Jag
21.09.2005 16:51:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nuo kruunut muutetaan €uroiks?
 
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
SiwamieS
21.09.2005 16:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nuo kruunut muutetaan €uroiks?
 
http://users.utu.fi/tesape/valuutta/
 
They're coming to get you, Barbara!
Jag
21.09.2005 16:57:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://users.utu.fi/tesape/valuutta/
 
Kiitän nopeasta vastauksesta. Jotain tällaista odottelinkin.
Oma rakas jaguaarini irtos näköjää 38.40€ havemmalla kuin naapurissamme kyseisestä pelistä pyydetään.
 
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Wahi
21.09.2005 19:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites olis 7 tunnin kuluttua?
 
My bad,en huomannutkaan uutta systeemiä.
 
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
jullejullejulle
03.10.2005 01:40:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Södermalmillahan siis sijaitsee käytännössä kaikki hyvät Stokiksen kitarakaupat JAMia lukuunottamatta. Kesän kaupugissa asuneena pientä selontekoa:
 
Tiptop, Katarinavägen (www.tiptop.se). Slussenilla. Liikkeen omien puheiden mukaan pohjoismaiden laajin valikoima PRS-kitaroita. Täytyy myöntää, että pitänee paikkaansa. Paljon kitaroita, prs:ien lisäks paljon fenkkuja ja myös harvinaisuuksia. Vahvistinvalikoimakin monipuolinen. Erittäin hyvä kauppa.
 
Slussenin ja Tiptopin välissä on kanssa joku käytettyjen soittimien kauppa. Lähinnä hevikeppejä. Ihan ok. Vieressä muistaakseni joku sushipaikka.
 
Musikbörsen mainittiinkin. Yks liike ainakin Söderillä, muistaakseni södermannagatan, Medborgarplatsilta noin 1km. Koko maan kattava ketju, löytyy kitarojen lisäks vaikka mitä. Helv. iso paikka, mutta vähän sekava. Ihan ok skittavalikoima.
 
Halkans. Ks. edellä. Huikeita vintage-kitaroita. Tosiaan götgatanilla pari muutakin vintagemyymälää, joista löytyy aika erikoisiakin keppejä.
 
Maininnan arvonen on myös Estradmusik. Nettisivujen mukaan nimi muuttunut 4soundiks tai jotain. Sijaitsee kans söderillä, folkungagatanilla. Paljon fenkkuja ja gibsonin custom-malleja. Esim. Lennyn flying v, jotain päälle 60000 SEK. Kuriositeettina paljon hienoja artistien museokappaleita seinillä, ei valitettavasti myynnissä. Paljon pedaaleja.
 
Pari muutakin on kun mennään Globenille päin. En jaksa muistaa nimiä, mutta ei mitään järisyttävää.
 
Sitten toisella puolen stania olis Jam (jam.se). Valikoima ehkä suurin. Fenkkuja paljon, tosin melko paljon japsimalleja. Sit on kans näitä ihme hagströmejä ja mitä lie. löytyy joka lähtöön. Kun kerran akustista metsästit niin Jamia vastapäätä on Jam Akustisk, sieltä löytyy hienoja ovationeja yms. kannattaa tsekata.
 
Kungsholmilla vielä Förstärkardoktorn. Ihan ok.
 
Mun mielestä parhaimmat realistisimmat on Jam, estrad ja tiptop. Musikborsenilla parhaat nettisivut ja -valikoimat, varsinkin gibbonit aika halpoja. Halkansista tietty löytää parhaat retrovehkeet jos on massia. Muitakaan kauppoja ei välttämättä kyllä kannata sivuuttaa jos on aikaa ravata. paitsi ehkä slussenin käytetyt hevikepit, mutta se on toisaalta ihan tiptopin lähellä, jos vielä pystyssä..
 
Hintaerosta sen verran että sitä ei kyllä hirveenä oo. Gibson LP classicissa olis säästäny 2 vuotta sitten jonkun 100 €. Lähtöhinnat ehkä vähän halvemmat kuin suomessa, mutta täällä on tietty helpompi tinkiä ja neuvotella. TIetty stokiksesta köytyy välillä loistavia tarjouksia ja koska tarjonta on isompaa, on helpompi tehdä hyviä löytöjä.
 
Shredator
19.07.2016 10:06:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha aihe, mutta onkos näihin tullut päivityksiä? Mitkä paikat kannattaa katsastaa?
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Gabe
19.07.2016 11:49:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Vanha aihe, mutta onkos näihin tullut päivityksiä? Mitkä paikat kannattaa katsastaa?
 
These Go To 11 on ainakin mulle aina pakollinen mesta. Todella hyvä palvelu ja paljon mielenkiintoista rompetta aina.
 
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
Shredator
19.07.2016 11:53:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: These Go To 11 on ainakin mulle aina pakollinen mesta. Todella hyvä palvelu ja paljon mielenkiintoista rompetta aina.
 
Jees, täytyypä katsastaa. Nuo muut tiesinkin mutta tätä en. Kiitos :)
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Gabe
19.07.2016 13:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Jees, täytyypä katsastaa. Nuo muut tiesinkin mutta tätä en. Kiitos :)
 
Se on hyvä kauppa, vähän niin kuin Custom Sounds mutta isommalla valikoimalla.
 
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
petrip
19.07.2016 16:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: These Go To 11 on ainakin mulle aina pakollinen mesta. Todella hyvä palvelu ja paljon mielenkiintoista rompetta aina.
 
Näin on. Tosin visiittiin kannattaa varata riittävästi aikaa. Ainakin silloin kun olen käynyt, niin on joutunut odottamaan testaamisvuoroa. Homma menee siten, että yläkerrassa valitaan mitä pedaaleja lautaan halutaan ja sitten mennään alakertaan kokeilemaan. Vähän ahtaat tilat ja happi saattaa käydä vähiin, mutta ehdottoman mukava ja rento tunnelma.
 
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «