Aihe: Kurzweil K2000 sample muisti.
1
Tropth
20.09.2005 14:15:51
Olen tässä jo jonkun aikaa omistanut Kuzweil K2000 soittimen, olen käytellyt soitinta kotistudioni masterkoskettimistona ja sekvensserinä. Siinä on sample laajennus, mutta entinen omistaja on ottanut muistit omaan käyttöönsä ennen myyntiä. Joten muistia tarvitsisi minun nyt löytää, olen löytänyt muistia joka vastaa pinnimäärältään ja kooltaan Kurzweilin vaatimuksia. Ainut mikä ei täsmää on nopeus. Pitäisi Kurzweilin sivujen mukaan olla 120ns tai nopeampi, mutta löytämäni muisi on nopeudeltaan luokkaa 60-70ns. Toimiiko löytämäni muisti tarvittavan nopeuden puuttumisesta huolimatta?
moder
20.09.2005 14:22:11
en nyt oikeen ymmärtänyt... onko niin ettei Kurzweil tue siis 120 ns nopeampaa muistia ? vai mitä tuolla tarkoitit, jos epäilet muistien yhteensopivuutta... ?
Leevo
20.09.2005 14:30:00

70 nanosekuntia on nopeampi kuin 120 nanosekuntia. Asiasta en kylläkään tiedä mitään.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
Leikari
20.09.2005 15:12:05
entinen omistaja on ottanut muistit omaan käyttöönsä ennen myyntiä.

itse asiasta en tiedä mitään, mutta tuommoiset nihilistit kyllä rassaa - -

kun siis elektronisiin soittimiin kannattaa hankkia uuden kanssa samalla kaikki tarvittavat muistit ja laajennuspalikat - - muutaman vuoden jälkeen voi olla ihmeissään jos niitä etsii ja huomaa kaikkien standardien ajaneen ohi

- kokemusta on yhden emun osalta - - sain kyllä kaiken tarpeellisen, mutta oli vaivansa kun esim. ihan mikä tahnsa simmikään ei käynyt
Soitetaan jamia!
BotneLapio
20.09.2005 15:16:21
Teroyk vois tietää, paa PM:ää.
-=Botnee!!=-
mr.muzak
20.09.2005 15:59:46
Olen tässä jo jonkun aikaa omistanut Kuzweil K2000 soittimen, olen käytellyt soitinta kotistudioni masterkoskettimistona ja sekvensserinä. Siinä on sample laajennus, mutta entinen omistaja on ottanut muistit omaan käyttöönsä ennen myyntiä. Joten muistia tarvitsisi minun nyt löytää, olen löytänyt muistia joka vastaa pinnimäärältään ja kooltaan Kurzweilin vaatimuksia. Ainut mikä ei täsmää on nopeus. Pitäisi Kurzweilin sivujen mukaan olla 120ns tai nopeampi, mutta löytämäni muisi on nopeudeltaan luokkaa 60-70ns. Toimiiko löytämäni muisti tarvittavan nopeuden puuttumisesta huolimatta?

Mä muistaisin että mun K2000:ssa on ton nopeusluokan muisteja, testaamalla löytyy sopiva. Esim. jossain vanhoissa pentium1-2 koneissa voipi olla ton ikäpolven muisteja, ja niitä koneitahan annetaan nykypäivänä ihan ilmaisesti jos joku vaan huolii...eli keltainen pörssi / netti käteen ja etsimään.

Juu vittumaista tollanen muistejen repiminen pois, ite olen aina ostanut sämplerit uutena täydellä muistilla ja myynyt myös samassa kunnossa. Uutena on aivan turha vanhoja muisteja etsiä..
JPQ
20.09.2005 17:39:50

Etsitäänköhän tässä tietynlaisia simmejä ? jos niin bulldogissa on
vielä nähtävästi yhtä lajia (16mb katsokaa itse paremmin) aikaisemmin
oli jopa 32,64megan. Itselläni onkin 32megainen varastossa jonka
hankin huutonetissä. (Odottaa jos tulee sopivaa rautaa vastaan)
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0411400000027
Voi olla en tiedä myös Ilmeisesti suomen viimeinen ? Amiga kauppakin
ehkä osaa auttaa koska jotkut amigan jutut kuten oma 68060 turboni
käyttää SIMMejä joita myös eräät vanhat Akait käytti ymmärtääkseni.
http://www.gentle-eye.fi
teroyk
11.11.2005 20:28:14 (muokattu 11.11.2005 20:30:29)
Teroyk vois tietää, paa PM:ää.

Niin tietää, mutta eipä lähettänyt PM:ää.
Katselin vanhoja viestejä, kun tuli pidettyä taukoa...todennäköisesti
kysyjä tilasi vääriä :( Haluan ehdottomasti tietää, jos EDO:tkin toimii.

Mutta tässä muillekkin vinkkejä K2000:sta varten:
RAM-muistit:
30pin
8bit
120ns tai nopeampia (veikkaampa, että 60ns ja nopeammat ei toimi)
piirit oltava kammassa yhdellä puolella (ja mielellään 8 piiriä per kampa)
Jos laitat vain 2 kampaa, niin laita keskimmäisiin.

Näillä ohjeilla varmistat, että muisti testi menee kiltisti läpi, mutta muutkin voivat
toimia (kannattaa tietää mitä tekee), mutta ei mene testistä läpi (testi jää jumiin).
Itselläni on esimerkiksi tällä hetkellä 64Mt sellaista muistia, joka toimii täysin,
mutta jää testissä jumiin. En jäänyt ottamaan tarkemmin selvää, kun kerran toimii.

Mutta tästä päästäänkin omaan ongelmaani, että olen yrittänyt moneen otteeseen myydä omaa K2000:ista, että saisin rahat Andromedaan, mutta kun ihmiset eivät ole valmiita maksaamaan tuosta lisämuistista penniäkään :(, vaikka 16MB 30pin Fast-Page kammat on aika harvinaisia, jolla ton maksimin saa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)