Aihe: Wahin käyttö komppikitaristilla.
1
WM
20.09.2005 16:32:37
Laitoin nyt tän tänne soitto osastolle kun soittamisesta sentäs on kyse,
mutta että tarvitseeko ja voiko komppikitaristi soitella hardrock bändissä wahilla vai onko tyhmä idea?
aina ei voi voittaa...
TheWickerMan
20.09.2005 16:49:46
mutta että tarvitseeko ja voiko komppikitaristi soitella hardrock bändissä wahilla vai onko tyhmä idea?

Ihan miten tykkää.
Drink, Drank, Punk
enema
20.09.2005 16:54:09

No ehdottomasti tarvitsee! Eikun... EI VOI!

Mikä omituinen kysymys tämä nyt oli. Wahia voi nakutella jos se biisiin sopii ja kuulostaa hyvältä. Ei musiikkityylillä ole mitään väliä.
Eskimo ninja deathmetal
Teme007
20.09.2005 17:05:02 (muokattu 20.09.2005 17:05:18)
Ainakin FNM:n King for a Day Fool.... lätyllä on erittäin tyylikästä vahittelua!
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
WM
20.09.2005 21:51:17
No ehdottomasti tarvitsee! Eikun... EI VOI!

Mikä omituinen kysymys tämä nyt oli. Wahia voi nakutella jos se biisiin sopii ja kuulostaa hyvältä. Ei musiikkityylillä ole mitään väliä.

Joo oli se omituinen mut haen takaa sitä et voikos wauvitella riffeissä vai onko se vaan sooloihin?

kyllä tiedän taas asioista...
aina ei voi voittaa...
TheRagDoll
20.09.2005 21:53:51

käyttäähän jotkut hevibänditkin joissain sooloissaan tai muissa Wahia:) vaikka tuskin sentään ihan kompissa..
Mikä vitun juttu toi Pastilli on?
McNulty
20.09.2005 21:58:03
kyllä se komppiin sopii. itse olen käyttänyt useasti (ehkä turhankin usein) wakuttelua kompatessa. Biitin tahtiin polkeminen on ihan hyvä tapa aloitella tuota wah-kompittelua. Tai vaikka biittien väliin. Saa varsin mielenkiintoisia juttuja ja muistaakseni Amorphisilla on parissa biisissä samaa "wah goes with beat"-poljentaa.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
enema
20.09.2005 22:46:37
Varsinkin wahikompit cleanilla kuulostaa kivalta, särölläkin joskus, kunhan ei liikaa raiskaa sitä.
Eskimo ninja deathmetal
WM
21.09.2005 06:19:47
nii että jos meen kauppaan ja ostan wah bedaalin ja jonkun särön nii en tee turhaa kauppaa?
aina ei voi voittaa...
secondarymind
21.09.2005 06:28:58 (muokattu 21.09.2005 06:34:24)
nii että jos meen kauppaan ja ostan wah bedaalin ja jonkun särön nii en tee turhaa kauppaa?

Heh. Täähän on susta itsestäsi kiinni, tunnetko sä tarvitsevasi sitä wahia. Ulkopuolisen on todella vaikeaa sanoa, mitä tarvitset musiikissasi ja mitä et. Voithan kuitenkin ostaa sen tavallaan varmuuden vuoksi jos rahat polttelee taskuissa. Jos myöhemmin tuntuu siltä, ettet tarvitse sitä niin myyt sen sitten vaikka teidän soolokitaristille.:)
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Lord of the strings
21.09.2005 07:44:30
Wahi on riffeihin oiva mauste. Esim. Sabbathin Electric Funeralissa on wahia siinä riffissä.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)