Aihe: Jani Wickholm
1 2 3 4 5 6 7 8
mr.muzak
21.09.2005 00:47:36
Voi hyvä ihme! Mitäs jos joku lyhyemmän aikaa alalla ollut lukee tämän - ja saa vaikutteita. Mack, kanna vastuusi nuorisosta... niinku ruohonjuuritasolla!

Hoho, ei tän mnetin valta sentään noin hurja ole:)
mack the knife
21.09.2005 00:57:05
Voi hyvä ihme! Mitäs jos joku lyhyemmän aikaa alalla ollut lukee tämän - ja saa vaikutteita. Mack, kanna vastuusi nuorisosta... niinku ruohonjuuritasolla!

Sehän on hyvä. Siihen se menee kuitenkin sitten kun Tähen ja meripojan intron osaa unissaankin niin parempi kun tietää valmiiksi.
Eddy
21.09.2005 01:37:21 (muokattu 21.09.2005 01:54:52)

Niin just! Mä jo oikeasti harkitsin ottavani pullon keskiolutta ennen keikkaa/keikan aikana...;-)
Koskettelen soittimia...
mr.muzak
21.09.2005 02:02:09
Sehän on hyvä. Siihen se menee kuitenkin sitten kun Tähen ja meripojan intron osaa unissaankin niin parempi kun tietää valmiiksi.

No ennen kuin pullon ottaa käteen niin voipi kokeilla vaihtaa sen "tähen ja meripojan" johonkin sellaiseen jota ei osaa unissaan..jos se vaan suinkin on mahdollista, yleensä on.
WanhaWetäjä
21.09.2005 02:11:04 (muokattu 21.09.2005 02:13:47)

PLUSSAA TULEE JA PALJON!!!

T. Tosikoille

Just joo..yhen asian olen huomannut;ne jotka puolustaa henkeen ja vereen tota keikalla dokaamista,eivät yleensä laula,siinähän se paljastus humalatila viimestään loppuillasta kun pitäs vaikkapa joku "Rock around the clock"vetästä,HOHO!!!

Heh,yks kiipparisti totes kerran viimesellä setillä,kun joku pyysi polkkaa ;"Eeih pppysty!!!"

Mä olin viime la yksityiskeikalla jossa oli kaappi täynnä kaljaa ja pari isoo viinaputelia bändeille(2 bändiä)...varmaankin täällä kirjoittavista suuri(n?) osa olis vetänyt naamat tilanteen "halliten",ainakin omasta mielestään,mä en,oli sen verran raskas matka takana,liki seittemän tuntia autossa istumista, josta ite ajoin suurimman osan...toisekseen bändissä oli kaksi alkoholistia jotka olivat ns kuivilla sillä hetkellä,ois ollut aika vittumaista heitä kohtaan ruveta dokaan,mä otin osuuteni kaljoista kyllä sitten himaan,jossa ne oli oikeen mukava nauttia raskaan viikonlopun jälkeen;-)

Mutta ilman muuta kenkälaatikko,jos totaalisesti munaa eli on täysin toimintakyvytön lauteilla ja kaikki sen huomaa,jos itse topicista puhutaan!

Jotkut osaa ottaa,jotkut osaa ottaa omasta mielestään,jotkut eivät ota vaikka osaisivat,jotkut eivät ota koska eivät osaa ottaa ja tietävät sen,joitain asia ei vaan kiinnosta,jotkut osaavat erottaa työn ja huvin,jotkut eivät enää pysty tekeen keikkaakaan selvin päin...varmaan jokainen löytää itsensä jostain näistä vaihtoehdoista,eri asia onko itselleen/muille rehellinen?

Se vaan vituttaa joskus,että jos ei ota,niin heti leimataan niuhoksi,TOSIKOKSI,ja vieläpä usein niiden taholta jotka keikkailee huvikseen/juodakseen;-))
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
ninmari
21.09.2005 08:05:13
Jotkut osaa ottaa,jotkut osaa ottaa omasta mielestään,jotkut eivät ota vaikka osaisivat,jotkut eivät ota koska eivät osaa ottaa ja tietävät sen,joitain asia ei vaan kiinnosta,jotkut osaavat erottaa työn ja huvin,jotkut eivät enää pysty tekeen keikkaakaan selvin päin...varmaan jokainen löytää itsensä jostain näistä vaihtoehdoista,eri asia onko itselleen/muille rehellinen?

Se vaan vituttaa joskus,että jos ei ota,niin heti leimataan niuhoksi,TOSIKOKSI,ja vieläpä usein niiden taholta jotka keikkailee huvikseen/juodakseen;-))

WanhalleWetäjälle +
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Simplex
21.09.2005 08:14:43

Just joo..yhen asian olen huomannut;ne jotka puolustaa henkeen ja vereen tota keikalla dokaamista,eivät yleensä laula,siinähän se paljastus humalatila viimestään loppuillasta kun pitäs vaikkapa joku "Rock around the clock"vetästä,HOHO!!!

Heh,yks kiipparisti totes kerran viimesellä setillä,kun joku pyysi polkkaa ;"Eeih pppysty!!!"

Mä olin viime la yksityiskeikalla jossa oli kaappi täynnä kaljaa ja pari isoo viinaputelia bändeille(2 bändiä)...varmaankin täällä kirjoittavista suuri(n?) osa olis vetänyt naamat tilanteen "halliten",ainakin omasta mielestään,mä en,oli sen verran raskas matka takana,liki seittemän tuntia autossa istumista, josta ite ajoin suurimman osan...toisekseen bändissä oli kaksi alkoholistia jotka olivat ns kuivilla sillä hetkellä,ois ollut aika vittumaista heitä kohtaan ruveta dokaan,mä otin osuuteni kaljoista kyllä sitten himaan,jossa ne oli oikeen mukava nauttia raskaan viikonlopun jälkeen;-)

Mutta ilman muuta kenkälaatikko,jos totaalisesti munaa eli on täysin toimintakyvytön lauteilla ja kaikki sen huomaa,jos itse topicista puhutaan!

Niinhän se monasti menee että ne jotka eniten ja kiivaiten dokaamista puoltaa ovat niitä jotka eivät osaa ottaa mutta ottavat silti. Mun mielestä se osaamisen ja sen tajuamisen raja menee siinä että jos se hiemankin aiheuttaa häiriötä tai vaikkapa kanssa soittajia alkaa se vähänkin vituttamaan niin siinä vaiheessa olisi osattava olla ilman. Silloin kun joku, esim. bändikaveri, ei siitä pidä ja kokee sen epämieluisaksi työskentely ympäristössään, pitäisi herätä kysymys miksi se on niin tärkeä asia ettei voisi olla ilman eikä ryhty dissaamaan tosikoksi.
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
uruttaja
21.09.2005 08:36:58
WW ja Simpleksi puhuu asiaa. Onhan se nyt eri kun juttu soittaa jopa 6-7 settiä kuin 1 - 2 settiä. Pitkää vetoa ei jaksa, jos kännäilee koko ajan. Viimeistään keikalla nro: 128 tulee noutaja.

Mutta se ottaa kellä taittuu, ja sitten jos ei taitu, pitääkin kysyä itseltään miksi siellä lauteilla ylipäätään roikkuu. Mua vaan pistelee totalitaarisuus asiassa kuin asiassa; jos otat yhden,saat kenkää. Enkä tosiaan tarkoita, että ennen keikkaa, tai sen aikana pitäis vetää naamat, tai se olis jotenkin kannustettavaa. 3%:n kännissä soittamisesta ei tule kenelläkään yhtään mitään, ja alle 3%:n kännit on hameväen kännejä.

Mistä vi..sta joku tietää, olenko ottanut yhden vai neljä, tai vaikkapa nolla??
JK
21.09.2005 08:48:22 (muokattu 21.09.2005 08:48:45)

Tää on totta! Plussaa tuli!

Itse ajan suurimman osan keikoista, eikä toi dokaaminen keikoilla ole muutenkaan mun juttu.
Toinen asiaan liittyvä (tai ei) on se, että kun keikka on hoidettu niin pikku hengähdystauko ja sitten kamat kasaan ja kotiin.

Joillain on pakonomainen tarve jäädä sinne keikkapaikalle notkumaan vaikka niin pitkään kuin muukin väki on paikalla. Tää koskee tietysti yksityistilaisuuksia. Niissä saa tarvittaessa menemään väikka aamuun saakka.
"Ei siinä isot tissit auta, jos korvien väli on tyhjä. Tai no, ehkä ne jonkin verran auttaa sietämään" - Nimeltä mainitsematon kollega
turhala
21.09.2005 08:59:13
Niinhän se monasti menee että ne jotka eniten ja kiivaiten dokaamista puoltaa ovat niitä jotka eivät osaa ottaa mutta ottavat silti. Mun mielestä se osaamisen ja sen tajuamisen raja menee siinä että jos se hiemankin aiheuttaa häiriötä tai vaikkapa kanssa soittajia alkaa se vähänkin vituttamaan niin siinä vaiheessa olisi osattava olla ilman. Silloin kun joku, esim. bändikaveri, ei siitä pidä ja kokee sen epämieluisaksi työskentely ympäristössään, pitäisi herätä kysymys miksi se on niin tärkeä asia ettei voisi olla ilman eikä ryhty dissaamaan tosikoksi.

Joo tossa on pitkälle se pointti .Kapakka hommissa joutu parit potkut antamaan viinantakia pitkäaikasiille ja vielä hyville työntekijöille, homma vaan paheni ajan kanssa. Ei siinä varoitukset auttaneet . Viina kun lähtee viemään se sitten vie ja vauhdilla. Mukavaahan se on kännäilla ja tissutella mutta työssä,oli se sitten mitä tahansa, viina ei kuulu.
''Ja rokkia ette sitten soita ennen kuin Pappi on lähtenyt" Bestman häissä 2005
isojussi
21.09.2005 09:47:57
...jos ei ota,niin heti leimataan niuhoksi,TOSIKOKSI,ja vieläpä usein niiden taholta jotka keikkailee huvikseen/juodakseen;-))

Ja plussaa!

Onks muita, jonka mielestä humalainen hölmöilijä ei sinänsä itsessään ole hauska?
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
aisa
21.09.2005 09:56:13
Ja plussaa!

Onks muita, jonka mielestä humalainen hölmöilijä ei sinänsä itsessään ole hauska?

minä!

mua kyrsii kun ei näissä tän aiheen ympärillä olevissa keskusteluissa ole mitään välimuotoa. ainoot vaihtoehdot on pelti kiinni tai ei pisaraakaan.
mä yritän tän jälkeen olla ottamatta kantaa tähän maailman hölömöimpään aiheeseen, mut vielä tekee mieli sanoo, että jos ei se nappaaminen näy tai kuulu negatiivisessa mielessä niin mitä helevettiä siinä on niin pahaa. menkää perkele johonkin valimoon tai isoon metallipajaan katsomaan, niin sen jälkeen ei enää tarvi sanoa että "ei sitä muussakaan työssä voi olla kännissä".

minä juon sillo ku huvittaa, mutta se on varmaa että muut ei siitä joudu kärsimään.

PISTE
"alle satakiloisilla ei ole omia mielipiteitä!"
isojussi
21.09.2005 10:06:37
minä!....PISTE

Ihan totta toisaalta tuokin.

Toisaalta just alkoholistella on tollaset perustelut.

En toki sua aiokaan alkoholistiks väittää.

Mutta se on totta, että ajokunto ja soittokunto ei oo sama asia.

Ite asiassa soittokunto on aika henkilökohtanen asia.

Mä voin keikalla ottaa lasin viiniä ja alkumaljan ja jos en oo autolla, niin vähän boolia, mut en haluu tulla humalaan.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
uruttaja
21.09.2005 10:11:47
minä!

mua kyrsii kun ei näissä tän aiheen ympärillä olevissa keskusteluissa ole mitään välimuotoa. ainoot vaihtoehdot on pelti kiinni tai ei pisaraakaan.
mä yritän tän jälkeen olla ottamatta kantaa tähän maailman hölömöimpään aiheeseen, mut vielä tekee mieli sanoo, että jos ei se nappaaminen näy tai kuulu negatiivisessa mielessä niin mitä helevettiä siinä on niin pahaa. menkää perkele johonkin valimoon tai isoon metallipajaan katsomaan, niin sen jälkeen ei enää tarvi sanoa että "ei sitä muussakaan työssä voi olla kännissä".

minä juon sillo ku huvittaa, mutta se on varmaa että muut ei siitä joudu kärsimään.

PISTE

Komppia veli. JA pitäkää tunkkinne. Lopetan kans. Sopikoot Wiikholmi sen basistin kans keskenään.
aisa
21.09.2005 10:51:19
Kaikille plussaa.
Komppaan.
Kyllä se nyt hävettää. Miten sitä onkin tullu tissuteltua vuosien mittaan, ei kehtaa missään kapakassa eikä laivalla enää keikalla katsoa silmiin henkilökuntaa eikä muitakaan.
Nyt kyllä ryhdistäydyn enkä enää koskaan polta edes tupakkia keikkapäivänä. Joskus se raja tulee vastaan, ei niin kovaa jätkää ole.
Itseinhoiset ajatukset pyörivät päässä, nolouden tunne on suunnaton. Nyt vasta ymmärsin kun luin huolellisesti nuo mielipiteet. Se kun joillakin vain joskus karkaa mopo käsistä ja tämmöstä se sitten on.
Mutta pää pystyyn ja eteen päin. Eiköhän se rupea tämä uusi systeemi toimimaan, kun kovasti yritän.

Vesilasilla kippistäen
Puukkomäkki

tekis niin mieli halata sua!!!
komp komp. plussaa. erittäinkin samaa mieltä!!! 8)
mack the knife
21.09.2005 10:55:56
tekis niin mieli halata sua!!!
komp komp. plussaa. erittäinkin samaa mieltä!!! 8)

Joo, kyllä se näin on. Parempi on tehdä elämänmuutos ennen kuin on myöhäistä.
aisa
21.09.2005 10:58:43
Joo, kyllä se näin on. Parempi on tehdä elämänmuutos ennen kuin on myöhäistä.

onko meillä nyt sitten yhteinen sopimus? lauantaina keikan jälkeen ajetaan omilla autoilla kotiin?
mack the knife
21.09.2005 11:01:18
onko meillä nyt sitten yhteinen sopimus? lauantaina keikan jälkeen ajetaan omilla autoilla kotiin?

Voishan sitä ajella huvikseen vaikka ei lähtiskään kotiin. Mikäs se olis käydä vaikka huoltoasemalla kahvilla ja munkilla hyvin vedetyn soiton jälkeen. Aamulla sitten kello herättämään seiskan maissa ja kotiin.
jon lord
21.09.2005 11:06:07
Olipas mielenkiintoisia kannanottoja. Minä kerron asiaa omalta kantiltani. Kuten jotkut tietävätkin olen itse ollut juomatta 8 vuotta siitä syystä että olen alkoholisti. Kun aloitan en voi lopettaa ja minulle kun on suotu sellainen elimistö että en saa krapulaa kovastakaan juomisesta niin oli aina helppo aloittaa uudelleen. Mutta koskaan en ruvennut moralisoimaan kavereita jos he ottivat. Pääasia oli se että hommat toimii ja ei mene överiksi. Reilun 30 vuoden kokeneena yksi ainoa keikka on mennyt minulta " pystyyn". Vain muutaman kerran on otettu keikan aikana hapanta. Yleensä tapa oli se että viimeisellä tauolla otettiin paukku tai pullo kaljaa jos meinattiin ottaa yöllä keikan jälkeen. Entiset bändikaverit ihmetteli että miten viina oli ongelma kun he saattoivat vetää koko yön niin minä join 2-3 kaljaa ja menin nukkumaan. No se on toinen tarina, mutta itselleni työ suorittaminen hyvin on ollut aina kunnia asia ja tiesin sen että kännissä se ei onnistu. Jos bändi kaverit haluavat ottaa niin se sopii minulle. Jos on pitkä ajomatka yöllä niin tietysti on kiva jos asiasta sovitaan että jos muut ottavat niin voitko ajaa. Kyllähän se joskus otti päähän kun kaverit innostui liikaa ja joutui niitä vähän paimentamaan, mutta keikat kyllä hoidettiin.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)