Aihe: Venäläinen transistori?
1
Pyronius
10.06.2003 12:47:53

Joo elikkä mulla on päätevahvistin mallia Inter Gamma PT-1000 ja siinä on vissiin joku transistori paskana ja sain tietää, että elektroniikka on venäläistä tekoa ja sitä ei voi vaihtaa, kun venäläiset eivät vastaa länsimaisia normeja. Kysyisin nyt, että mistähän tuon transistorin tyypin saisi selville? Olen selannut netin läpi ja kyseisestä päättestä ei ole siellä tietoakaan. Kyseessä on ilmeisesti joku suurteho transistori tms. Ja kyseessä ei ole Inter-M tuote.
Mikko Kankaanpää
10.06.2003 17:30:47

Joo elikkä mulla on päätevahvistin mallia Inter Gamma PT-1000 ja siinä on vissiin joku transistori paskana ja sain tietää, että elektroniikka on venäläistä tekoa ja sitä ei voi vaihtaa, kun venäläiset eivät vastaa länsimaisia normeja. Kysyisin nyt, että mistähän tuon transistorin tyypin saisi selville? Olen selannut netin läpi ja kyseisestä päättestä ei ole siellä tietoakaan. Kyseessä on ilmeisesti joku suurteho transistori tms. Ja kyseessä ei ole Inter-M tuote.

Mitä tuon transistorin kotelossa lukee? Venäläisiä osia saa esim. virolaisista elektroniikkaliikkeistä. Osa myy kuulemma suomeenkin asti.

t. Mikko
Tubeman
11.06.2003 13:46:27

Itse asiassa netistä löytyy aika hyvin vastaavuustauluja
neuvosto-puolijohteille,heitäs tälle saitille mitä siinä lukee
niin yritetään kaivaa tietoja.Itse olen joutunut kaivamaan
neuvosto oskilloskooppiin vastaavat länsitransistorit,mulla
on kotona jotain matskua näistä vastaavuuksista.Mittasin
piruuttani taannoin venäläisten transistorien hFe-arvoja (virtavahvistus arvo) ja niissä oli samalla tyypillä aika heittoja,tosin ei nyt digitaalisen yleismittarin tuloksiin nyt voi luottaa ihan ,mutta kuitenkin...
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Tubeman
11.06.2003 13:51:44
Mitä tuon transistorin kotelossa lukee? Venäläisiä osia saa esim. virolaisista elektroniikkaliikkeistä. Osa myy kuulemma suomeenkin asti.

t. Mikko

Ainakin Tevalo As myy ,mutta käyttävät DHL:ää ja hinta tulee
aika suolaiseksi,sillä hinnalla menee paikanpäälle ja viettää rattoisan päivän Tallinnassa.Kun kerran tuli puheeksi Tallinna,
kollegat kävivät pari viikkoa sitten siellä ja sanoivat paikallisissa osto-ja-myynti puodeissa olevan halvalla neuvosto-elektroniikkaa kun ovat nyt niin euro-henkisiä ja vanha cccp kalusto on näppylöitä aiheuttavaa...
Mikko Kankaanpää
11.06.2003 16:29:17 (muokattu 11.06.2003 16:30:30)

Ainakin Tevalo As myy ,mutta käyttävät DHL:ää ja hinta tulee
aika suolaiseksi,sillä hinnalla menee paikanpäälle ja viettää rattoisan päivän Tallinnassa.Kun kerran tuli puheeksi Tallinna,
kollegat kävivät pari viikkoa sitten siellä ja sanoivat paikallisissa osto-ja-myynti puodeissa olevan halvalla neuvosto-elektroniikkaa kun ovat nyt niin euro-henkisiä ja vanha cccp kalusto on näppylöitä aiheuttavaa...

Olen muutaman kerran parissa elektroniikkaliikkeessä tuolla mutta pettymykseksi ei löytynyt oikein mitään kiinnostavaa. Toivoin löytäväni venäläisiä paperi/öljy konkkia, putkia jne.

Perustavaran hintataso on aika lähellä Suomen liikkeitä.

Luultavasti jostain laitakaupungin liikkeestä voisi löytyä paremmin.

Kiertelin myös vanhantavaranliikkeitä keskustan tuntumassa, mutta en löytänyt CCCP henkistä elektroniikkaa juurikaan. Joitakin mittareita oli, mutta hinnat olivat turisteille suunnattuja eli kohtuuttomia.

Missäköhän siellä olisi cccp elektroniikalla täyteen ahdattuja vanhantavaranliikkeitä?

t. Mikko Kankaanpää
Tubeman
12.06.2003 12:49:30
Olen muutaman kerran parissa elektroniikkaliikkeessä tuolla mutta pettymykseksi ei löytynyt oikein mitään kiinnostavaa. Toivoin löytäväni venäläisiä paperi/öljy konkkia, putkia jne.

Perustavaran hintataso on aika lähellä Suomen liikkeitä.

Luultavasti jostain laitakaupungin liikkeestä voisi löytyä paremmin.

Kiertelin myös vanhantavaranliikkeitä keskustan tuntumassa, mutta en löytänyt CCCP henkistä elektroniikkaa juurikaan. Joitakin mittareita oli, mutta hinnat olivat turisteille suunnattuja eli kohtuuttomia.

Missäköhän siellä olisi cccp elektroniikalla täyteen ahdattuja vanhantavaranliikkeitä?

t. Mikko Kankaanpää

Tallinnan "uudella puolella" eli ei missään nimessä vanhaan kaupunkiin,siellä on tosiaan nämä turistirysät.Googleen kun heittää hakusanaksi "elektroonika" niin alkaa näkymään sikäläisen "Keltaisen pörssin" sivuja,ja paljon muuta.Entinen Mustamäen tori oli toinen paikka mistä löytyi jos jonkunlaista
kamaa elektroniikan osalta,yksikin vanha muori myi siellä ruokaosaston tiloissa pikkukamaa,ja bongasin pari putkea
siitä seasta,vanhaa puna-armeijan elektroniikkaa oli,mikähän tuon paikan tila on nykyään?Se nyt suhteellista mikä on täyteen ahdettu,kollegoiden sen hetkisen kunnon tietäen kaikki on mahdollista.Näitä Tallinnan elektroniikka puoteja on myös "Oomipood",mutta samaa kamaa kuin täälläkin,,ja venäläisiä komponentteja myös.
Tubeman
12.06.2003 14:50:32
Kiitos vinkistä. Mustan mäen toria ei taida enään olla, ainakin niin olen kuullut. Satamassa on vastaava turisti mesta. Hieman laitakaupungilla on toinen tori josta saa ostettua mitä vaan, mutta ei sielläkään tuota elektroniikkapuolta paljoa näkynyt. Muutama radio jne.

Oomipood kävinkin, jos oikein muistan.

t. Mikko

Itselläni on ollut jonkin aikaa mielessä metsästää Belvarin
oskillosskooppia Tallinnasta,tällä hetkellä on hyllyssä
Belvarin listassa oleva C1-94 skooppi,tosin vanhempaa
mallia mutta samat speksit pätevät näköjään,,pientä
laittoa tarttis vielä,mutta hyvä kone kun hakee vahvarin
vikoja.Mutta...jos on intoa hankkia esim puna-armeijan
mittakalustoa harrastekäyttöön,on Saksa ja sen postimyynti
liikkeet kova juttu,mulla oli joitakin saitteja arkistossa mutta
levyrikon myötä ne lähti,,tosin ne on helppo löytää,ja tarvin itsekin niitä,joten perästä kuuluu.. Näkyvät myyvän DDR:ään
jäänyttä kamaa,eli löytyy tutkahuollon kapineista alkaen.

ja Belvarin linkki:http://belvar.ural.ru/product/oscillo.php3
Mikko Kankaanpää
12.06.2003 16:28:19

Itselläni on ollut jonkin aikaa mielessä metsästää Belvarin
oskillosskooppia Tallinnasta,tällä hetkellä on hyllyssä
Belvarin listassa oleva C1-94 skooppi,tosin vanhempaa
mallia mutta samat speksit pätevät näköjään,,pientä
laittoa tarttis vielä,mutta hyvä kone kun hakee vahvarin
vikoja.Mutta...jos on intoa hankkia esim puna-armeijan
mittakalustoa harrastekäyttöön,on Saksa ja sen postimyynti
liikkeet kova juttu,mulla oli joitakin saitteja arkistossa mutta
levyrikon myötä ne lähti,,tosin ne on helppo löytää,ja tarvin itsekin niitä,joten perästä kuuluu.. Näkyvät myyvän DDR:ään
jäänyttä kamaa,eli löytyy tutkahuollon kapineista alkaen.

ja Belvarin linkki:http://belvar.ural.ru/product/oscillo.php3

Itselläkin oli yksivenäläinen skooppi. Saattoi olla juuri Belvar. Hintaansa nähden oli todella hyvä laite.

Nuo saksalaisten kauppojen linkit kyllä kiinnostaa, jos löytyy niin laitappa tänne. Vanhojen skooppien yms. laitteiden lähettäminen vaan maksaa aika paljon suhteessa laitteiden hintoihin.

t. Mikko
Tubeman
13.06.2003 08:54:37
Itselläkin oli yksivenäläinen skooppi. Saattoi olla juuri Belvar. Hintaansa nähden oli todella hyvä laite.

Nuo saksalaisten kauppojen linkit kyllä kiinnostaa, jos löytyy niin laitappa tänne. Vanhojen skooppien yms. laitteiden lähettäminen vaan maksaa aika paljon suhteessa laitteiden hintoihin.

t. Mikko

Tässä muutama aluksi:

http://df6na.mayn.de/~df6na/tubes.htm
http://www.logicnet.ru/~electron/english.htm
http://www.helmut-singer.de/
http://www.ominous-valve.com/russtube.html

tässä nyt oikeastaan tuo HELMUT-SINGER on ainoa myynti
saitti,ja muut neuvostoelektroniikkaa muuten vaan,,listasta
puuttuu muutama,mutta kaivan ne jostain vielä ja lisään listaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)