Musta Arkipyhä 16.09.2005 18:18:29 (muokattu 16.09.2005 18:20:01) | |
---|
Tässäpä livelevyjen aatelia: Scorpionsin parhaita biisejä ja kitarajumala uber alles Ulrich Uli Jon Roth vauhdissa.Hyviä melodioita ja hienoa,hienoa kitarointia.Heikompi lenkki - kuten aina Scorpionsin kohdalla - on mielestäni Klaus Meine.Lähinnä nenä-äänen (hmm..you know?) ja voimakkaan korostuksen takia.Mutta en voi sanoa ,että pahemmin haittaisi.Loistava levy joka tulee tasaisin väliajoin kaivettua hyllystä.Kuunnelkaapa Rothin revittelyä vaikkapa We'll burn the skyn lopussa - mies oli vuosia aikaansa edellä.Tiluakin mutta melodiaa ei koskaan unohdeta. Muutamia helmiä: We'll burn the sky,In Trance,Fly to the rainbow. Unohtakaa ne World wide livet - tämä on parasta Scorpionsia livenä. Space is deep |
aikavaikea 16.09.2005 19:24:30 | |
---|
Unohtakaa ne World wide livet - tämä on parasta Scorpionsia livenä. Mitäpä tähän sanomaan muuta, kuin että olet vallan oikeassa. Parhaita live-levyjä ikinä keneltäkään. "I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on to suck other things..."
-Rosanna Arquette |
MadAxeman 16.09.2005 22:12:13 | |
---|
Puhut asiaa!! Huippu levy! Fly To The Rainbow myös huippu tossa levyl.... Scorps rules! |
volvo740 17.09.2005 14:34:57 | |
---|
Oon törmännyt ihan oikeasti Scorpions-faneihin (muka faneihin) jotka luulee että bändin alkutaipale sijoittuu 80-luvun alkuun hmph! Eikös Scorpionsin eka levy Lonesome Crow ilmestynyt 1971 tai jotain sinnepäin? Tokyo Tapesilla äijät oli jo veteraaneja. Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
MadAxeman 17.09.2005 15:13:53 | |
---|
Muistan itse kun nappulana kuulin eka kertaa näit 70-luvun Scorp tuotoksia niin eihän ne oikein kolahtanu. Hyvä et tuo musiikkikorva kuitenkin kehittyy! |
Black Star 17.09.2005 16:27:43 | |
---|
"Launch the Polaris, the end doesn´t scare us, when will this cease, the warheads will all rust in peace!" |
pkangas 17.09.2005 18:15:51 (muokattu 17.09.2005 18:16:24) | |
---|
Joo kova levy se on. Onko sitä muuten julkaistu CD:nä? Ei ole missään kävellyt vastaan. |
Härski 17.09.2005 18:37:03 | |
---|
Joo kova levy se on. Onko sitä muuten julkaistu CD:nä? Ei ole missään kävellyt vastaan. Omani hankin CDON:ista. Kyllä, kova on meno tolla letulla. |
Musta Arkipyhä 17.09.2005 20:10:00 | |
---|
Joo kova levy se on. Onko sitä muuten julkaistu CD:nä? Ei ole missään kävellyt vastaan. Ohan se.Noita vanhoja Skorpparilevyjä on julakaistu re-masteroituina.Ainakin Taken by force jossa Uli on vielä mukana ja Tokyo Tapes tietysti.Ja mitä cdon.comin luetteloa silmäilin niin Fly to the rainbown kohdalla oli vuosi 2000 ja Virgin Killerin 2002 joten voipa olla ,että nuo cdon.comin kappaleet ovat re-mastereita.Hyvän kuvan 70- luvun Scorpionsista saa myös Best masters of the 70's (?) kokoelmalta. Eka Scorpions-levy mulle taisi olla Blackout.Ei pahaa sanaa siitäkään.Tuolloin vanhempi Scorpions ei oikein iskenyt ,mutta myöhemmin on mielipide muuttunut.Muutoksen käynnisti divarista vinyylinä heivattu In Trance joka on timangilevy. Harmittaa tosiaan ,että joillekin Scorpions=Wind of change.Eivätpä tiedä mistä jäävät paitsi... Space is deep |
Härski 17.09.2005 20:26:18 (muokattu 17.09.2005 20:27:09) | |
---|
Mä voisin suositella Best- kokoelmaa, jonka itsekin ihan aluksi hommasin. Ei niin paljoo Ulin aikaista, mutta just sen verran, että herätti mielenkiinnon ostamaan Ulin aikaiset levyt kaikki. Mm. In Trance Live, juurikin tuo Tokyo Tapein veto, on ihan loistava. Myös She's a Man, He's a Woman vetää pojot kotii, ihan armotta. Silti mukana on ns. suurimmat hitit, että varmasti pysyy mielenkiinto koko tunnin ajan. |
pkangas 17.09.2005 20:27:32 (muokattu 17.09.2005 20:28:14) | |
---|
Joo, minusta paras Skorppari levy on tällä hetkellä. Lovedrive. Biisit potkii perkeleesti, mutta "hittiainestakin" on levyllä paljon. Täytyypä ostaa In trace seuraavaksi. Eka levy on tilauksessa ja se on myös saamarin hyvää huuruista seiskari heviä. Heep tulee aika vahvasti mieleen... |
Härski 17.09.2005 20:33:40 | |
---|
Biisit potkii perkeleesti, mutta "hittiainestakin" on levyllä paljon. Niin, yhtä biisiä lukuunottamatta koko levy julkaistiin sinkkuina. Hittipotentiaalia? Khyyllä, ja radiosoittoa. |
Musta Arkipyhä 17.09.2005 21:05:57 (muokattu 17.09.2005 21:06:46) | |
---|
Joo mulla on myös Ulin Electric Sunin kaksi ekaa - eli Earthquake ja Firewind - tupla-cd:llä.Sellasta aika Hendrix-vaikutteista musiikkia loistavilla kitaraosuuksilla (vaikka tämänhän kaikki Ulin uraa seuranneet jo tietää).Cdon.comin mukaan kolmas Electric Sun levy eli Beyond the astral skies olisi tulossa uusintajulkaisuna lokakuun lopulla.Ja vielä mid-price hintaan joten ostopäätös on selviö. Monethan vierastaa Skorppareissa Meinen ääntä ja toisaalta ymmärränkin heitä ,mutta esmes Tokyo Tapesilla mies laulaa minusta kohtuu puhtaasti ja voimaa löytyy sitäkin.Lähinnä kait kyse on siitä ,että miehen äänenväri ja sakemannikorostus jakaa mielipiteitä aika jyrkästi.Erityisesti se mikä tulee Tokyo Tapesilla esiin on kuinka hyvin Rothin melodialinjat tukevat laulua ja tuovat moneen biisin uusia melodisia ulottuvuuksia.Esimerkkinä vaikkapa Pictured Life.Vaikka tässä nyt Ulia on hehkutettu niin hattua pitää nostaa ja kantapäitä kalauttaa myös Rudolf Schenkerille.Äijän rytmikitaratyöskentely on mukavaa kuultavaa ja melodioiden sävellystaito on hienosti hyppysissä. Hyvistä biiseistähän Scorpionsilla ei ole ollut pulaa Ulin lähdönkään jälkeen. Space is deep |
Flash 19.09.2005 09:22:18 (muokattu 19.09.2005 09:23:50) | |
---|
Unohtakaa ne World wide livet - tämä on parasta Scorpionsia livenä. Jees, asiaa puhut. Harmittaa kun soittavat nykyään niin vähän noita vanhoja kappaleita. Kannattaiskohan Scorpionsinkin tehdä maidenit ja rekrytoida Roth vakituisesti kolmanneksi kitaristiksi. Voisivat sitten soitella enemmän noita vanhoja biisejäkin. Fanit ainakin tykkäisivät. Tai no, ainakin jotkut fanit... Live Music Is Better! |
hemma 19.09.2005 22:26:38 | |
---|
On se Ulin kitarointi vaan maukkaan kuuloista. Välillä kuulostaa niin kuin Michael Schenker olisi soolokitarassa! Näiden kahden herran soitto vaan kuulostaa hienolta. Rudi on kyllä helvetin tiukka komppaaja! Yks parhaista! Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai... |
Umpihullu 20.09.2005 18:52:11 | |
---|
No hieno levyhän se Tokyo Tapes on. Ja itse levykin (vinyyli) painaa kilon verran, eli jotain normaalia painavampaa muovia käytetty sen puristamiseen. Kojo No Tsuki soi aina päässä jos sen kertaalleen päästää soimaan, se jää iskusta päähän. Harmi ettei Catch Yor Trainia tahdo löytyä moneltakaan liveltä, vaikka kuuluu äijien rokkaavampien biisien kastiin. Siitä hyvä coveri mille tahansa rockbändille. Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
sakkemule 20.09.2005 23:07:07 | |
---|
kaikki scorpions levyt on rautaa world wide liveen asti. mahtavaa menoa!!!! näin 80 luvulla livenä, ja toimi silloinkin mielettömän hyvin. tulisivatpa rothin kanssa suomeen!!!! Deja Voodoo |
Harmi ettei Catch Yor Trainia tahdo löytyä moneltakaan liveltä, vaikka kuuluu äijien rokkaavampien biisien kastiin. Siitä hyvä coveri mille tahansa rockbändille. Harmi tosiaan. Huima biisi Rothin osalta. Tokyo Tapesin setti ei muutenkaan ehkä ole paras mahdollinen, imo. Ehkä siksi aikanaan mulla meni UFO:n Strangers In The Night-live edelle. Sillä kun on todella mukana UFOn/Michael Schenkerin parhaat biisit. Siis mun mielestä. "This is my truth, tell me yours." |
hemma 21.09.2005 18:30:51 | |
---|
Catch Your Train on tiukka biisi! Mahtava soolonpätkä Rothilla ajassa 2:39! Tulee jopa Stone mieleen : ) Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai... |
Härski 21.09.2005 18:54:01 | |
---|
Harmi tosiaan. Huima biisi Rothin osalta. Tokyo Tapesin setti ei muutenkaan ehkä ole paras mahdollinen, imo. Ehkä siksi aikanaan mulla meni UFO:n Strangers In The Night-live edelle. Sillä kun on todella mukana UFOn/Michael Schenkerin parhaat biisit. Siis mun mielestä. Todellakin! Strangers in the Night on aivan loistava live! Ja The Real Schenker kitarassa... mut ei siitä sen enempää.. |