Aihe: Mitä Sooloa Suosittelisitte 1v. soittaneelle kitaristille..
1 2 3 4 5 6
Flow
19.09.2005 11:04:16
9 vuotta olen suurinpiirtein soitellut kitaralla. Kertaakaan en ole sooloja opettelemalla opetellut. Jos olen sooloillut niin olen sen vahingossa korvakuulolta biisistä blokannut....
Olenko paska kitaristi? No olen, eihän komppikitaristit osaa edes soittaa;)
Lähtökohtaisesti aina huvittaa se, että mitä nopeammin tilutat sitä parempi kitaristi olet.
Huvittaa ne, jotka osaavat soittaa hirveitä sooloja mutta eivät kyllä pysy sitten kirveelläkään rytmissä.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
HeviHalen
19.09.2005 12:05:43
Soita The Trooperin soolo se ei oo vaikia mutta sitäkin legendaarisempi.
Shaina
wrshredder
19.09.2005 13:52:31
Opettele improvisoimaan omat soolosi. mitä hemmettiä sää teet jollain metallican soololla?
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
hanipai
19.09.2005 15:01:27

Joo ja jos sulla ei vielä ole Guitar pro ohjelmaa niin hommaa. Saat hidastettua vaikeita kohtia jne. Loistava ohjelma. Biisejä www.mysongbook.com
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
juuso a
19.09.2005 16:16:58

Guitar Prota suosittelen minäkin. Kaiken kaikkiaan loistava ohjelma mihin tahansa treenaamiseen niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin soittajalle. Tablatuureja löytyy laidasta laitaan harjoituksista ihan kokonaisiin tsibaleisiin ja usein ne on vielä hyvin tehtyjä.
V*ttu jeei!!!
sunder
19.09.2005 18:47:32
9 vuotta olen suurinpiirtein soitellut kitaralla. Kertaakaan en ole sooloja opettelemalla opetellut. Jos olen sooloillut niin olen sen vahingossa korvakuulolta biisistä blokannut....
Olenko paska kitaristi? No olen, eihän komppikitaristit osaa edes soittaa;)
Lähtökohtaisesti aina huvittaa se, että mitä nopeammin tilutat sitä parempi kitaristi olet.
Huvittaa ne, jotka osaavat soittaa hirveitä sooloja mutta eivät kyllä pysy sitten kirveelläkään rytmissä.

Joopajoo. Itse henk. koht en ole tavannut yhtään kitaristia, joka osaa soittaa sooloja helvetin hyvin mut komppia ei. Sanosin, että yleensä ottaen ihmiset osaa sooloilua ja komppaamista suhteessa yhtä hyvin tai yhtä paskasti. Jos se johonkin suuntaan painottuu, niin siten, että kummosia sooloja ei osata vaikka rytmipuoli olisikin enemmän hallussa.
"Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell
sunder
19.09.2005 18:54:45

14v tilupelle vois pistää vaikka sitä soittonäytettä. Sanosin, että ei ole mikään helppo soolo. Ai niin, onhan se helppo "osata", mut oikeasti osaaminen on eri asia.

Opettele improvisoimaan omat soolosi. mitä hemmettiä sää teet jollain metallican soololla?

Häh? Jos jannu haluaa opetella metallican soolon, niin hän myös sen opettelee. Lopeta säkin kaikki muiden biisien soittaminen ja keksi tästä lähin vaa omia.
wrshredder
19.09.2005 19:02:29
Häh? Jos jannu haluaa opetella metallican soolon, niin hän myös sen opettelee. Lopeta säkin kaikki muiden biisien soittaminen ja keksi tästä lähin vaa omia.

No niinhän mä teenkin mitä tiluttamiseen tulee,,
Kyllähän bändien sooloja saa opetella ,mutta yksinään niillä ei tee oikein mitään, ellei sitten soita covereita bändissä..
No onhan siitä ehkä teknistä hyötyä, mutta musta improvisoimisen opettelu on tärkeempää. Et sä voi vetää nothingelsemattersin sooloa keskellä blues-improa!
sunder
19.09.2005 19:14:20
Kyllähän bändien sooloja saa opetella ,mutta yksinään niillä ei tee oikein mitään, ellei sitten soita covereita bändissä..
No onhan siitä ehkä teknistä hyötyä, mutta musta improvisoimisen opettelu on tärkeempää. Et sä voi vetää nothingelsemattersin sooloa keskellä blues-improa!

Muiden sooloista otetaan vaikutteita omaan soittotyyliin. Ja on niitä omasta mielestäni ihan pelkästään mukava soittaa ja osata. On aika paska improta mitään, jos ei ole mistään repinyt lickejä ja vaikutteita. Itselläni ei ainakaan riitä mielikuvitus.
wrshredder
19.09.2005 19:18:49
Muiden sooloista otetaan vaikutteita omaan soittotyyliin. Ja on niitä omasta mielestäni ihan pelkästään mukava soittaa ja osata. On aika paska improta mitään, jos ei ole mistään repinyt lickejä ja vaikutteita. Itselläni ei ainakaan riitä mielikuvitus.

no joo ,onhan se kyllä noinkin.,
mulla on taas toisinpäin, oon laiska opettelemaan toisten sooloja ,mutta omia jaksaa kyllä kehitellä ja tutkia.
Disposable
19.09.2005 21:03:31
NusNus. Nothing Else Mattersin soolon soittaa Jamppa.

Ja Master of Puppetsin eka sooloki on Jaymzin käsialaa. Että kyllä Hetfieldiki sooloja tarvittaessa kourallisen osaa.
TheRagDoll
19.09.2005 21:42:41

saanen muistuttaa yhdestä asiasta? Kummasta asiasta tämä soittoharrastus lähteekään yleensä, siitä että tienaisi paljon rahaa vai siitä että nauttii soittamisestaan?:)
Mikä vitun juttu toi Pastilli on?
wrshredder
19.09.2005 22:19:20
saanen muistuttaa yhdestä asiasta? Kummasta asiasta tämä soittoharrastus lähteekään yleensä, siitä että tienaisi paljon rahaa vai siitä että nauttii soittamisestaan?:)

hoo. niin juu.
mää ainakin haluun isona muuttaa miamiin ja ostaa ison kasan fendereitä ja ferrareita.. öö
spede from hell
20.09.2005 08:32:17

Mä olen tavannut montakin hyvää soolomiestä jolla on kompissa rytmit aina hakusessa. Olen niiden kanssa soitellut samassa bändissä useaan kertaan eikä ne koskaan opi. Itselläni taas on aina se soolo hakusessa. Mutta se taas johtuu siitä ettei mua kiinnosta niitä treenata, paitsi omia.
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
Jackson Dinky
20.09.2005 09:54:29
Itse olen soittanut vasta noin puoli vuotta ja Nothing Else Mattersin soolo ainoa soolo minkä osaan, joten taitaapa olla aika helppo.

Sano mieluummin että tiedät miten se soitetaan mitä nauhaa painetaan missäki kohdin ;) Todennäkösesti kun on pari kuukautta soittanu niin kaikki on räpellystä. Tavallaanhan hitaat soolot on vaikeimpia saada kuulostamaan oikeasti hyvältä.
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
JohnnyLee
20.09.2005 16:59:29

Mä olen tavannut montakin hyvää soolomiestä jolla on kompissa rytmit aina hakusessa. Olen niiden kanssa soitellut samassa bändissä useaan kertaan eikä ne koskaan opi. Itselläni taas on aina se soolo hakusessa. Mutta se taas johtuu siitä ettei mua kiinnosta niitä treenata, paitsi omia.

Hmmm... Kuulostaa jotenkin tutulta, mutta ei kai aina kuitenkaan? Täytyis harjoitella enemmän rytmikikkailua. Ai niin, puhut hyvistä soolomiehistä...no ei sitten mitään! ;)
Tarpeeksi kauan kun hakkaa päätä seinään, kyllä se seinä antaa periksi!
wrshredder
20.09.2005 20:59:35
mutta harva on niin tyhmä että kauaa jaksaa kuvitella että soittamalla kitaraa tulee rikkaaksi ja saa paljon naisia:D

Dii, ja jokku tekee unelmista totta,.
T:Ynkkä
Romantikkoitkijät#23 en vittu maksa., meen vaikka linnaan. mut en maksa tveen kattomisesta..
Schnowotski
20.09.2005 22:20:12
Nyt hävettää
http://rapidshare.de/files/4900580/.wav.html

No eihän tuossa nyt mitään.
Soita vaan rohkeammin. Siis oikeasti. Sitä kitaraa pitää soittaa että se alkaa soida. Vibraa voisi tehdä myös paljon rohkeammin, ihan kunnolla ranteella vispaamalla (ja myös kun on bendannut, niin sitä bendattua säveltä vielä täristää vähän). Vähemmän säröä? Kun soittaa rohkeammin +vibra, niin siihen soundiin tulee sellaista "repivyyttä" mitä jotkut koittaa saada zäröpedaaleilla.

Benditkin olisi kuulostanut heti paremmalta kun ne olisi Soittanut. Isolla ässällä ;)

Ja pakko kai huomauttaa näin loppuun, että kyllä sille hiplailullekin on paikkansa, mutta siinä on oma hommansa saada soimaan se kitara kunnolla. Ja vielä semmoinenkin että todennäköisesti olen väärässä kaikessa ja ihan huono. Anteeksi.
"oota.. käväsedn puistelemassa petivaatteet" -> "oota... käyn kusella" -> "oota... käyn värkkäilemässä" -Dutteri. Mour.
Ekomiehellä on mielipide sinusta
hanipai
21.09.2005 01:11:45 (muokattu 21.09.2005 01:48:08)
Suosittelen itseasiassa Slashin sooloja, niissä oppii venyttämään ja äänetkin soi usein pitkään. Ja tän voisit kans opetella siis luonnollisestikin sweepaten alkuun hitasti ja treenattuasi nopeemmin, mutta puhtaasti. Älä siis kiirehdi. Noi pikkausten suunnatt ei oikein menneet kohdalleen, mutta antaa kuitenkin suuntaa. Tämä on erittäin tunnettu kappale, joku ehkä tietääkin mistä?

D D D U D D D D U U U U D U U
E|----------------------15-17p15-------------------|
B|-------------------18----------18----------------|
G|----------------17----------------17-------------|
D|-------15-17-19----------------------19-17-15----|
A|----15----------------------------------------15-|
E|-17----------------------------------------------|

E|----------------------12-13p12-------------------|
B|-------------------15----------15----------------|
G|----------------14----------------14-------------|
D|-------12-14-15----------------------15-14-12----|
A|----12----------------------------------------12-|
E|-13----------------------------------------------|
Reapet the 2 bars above

E|--------------------8-10p8-----------------|
B|-----------------11--------11--------------|
G|--------------10--------------10-----------|
D|------8-10-12--------------------12-10-8---|
A|----8------------------------------------8-|
E|-10----------------------------------------|

E|----------------------10-12p10-------------------|
B|-------------------13----------13----------------|
G|----------------12----------------12-------------|
D|-------10-12-14----------------------14-12-10----|
A|----10----------------------------------------10-|
E|-12----------------------------------------------|

D D U D U D D U D U D U U D U D
E|----------------------9--------------------|
B|-----------------9-13---13-9---------------|
G|--------------10-------------10------------|
D|--------10-11-------------------11-10------|
A|---8-11-------------------------------11-8-|
E|-9-----------------------------------------|

D D U D U D D U D U D U U D U D
E|-------------------------11----------------------|
B|-------------------11-15----15-11----------------|
G|----------------12----------------12-------------|
D|----------12-13----------------------13-12-------|
A|----10-13----------------------------------13-10-|
E|-11----------------------------------------------|
Repeat from beginning and then play last bar

D D D U D D D D U
E|----------------------15-17----------------------|
B|-------------------18----------------------------|
G|----------------17-------------------------------|
D|-------15-17-19----------------------------------|
A|----15-------------------------------------------|
E|-17----------------------------------------------|
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)