Niskamies 20.09.2005 10:12:18 | |
---|
Mulla on ollu Japsi '62 reissue 7 vuotta. Yhtään jenkkifenderiä joka olis tuntunu/soundannu mulla paremmalta ei oo vielä tullu vastaan. Siinä on Duncanin Hotit ja Schallerin talla. Talla toi lisää sustainia ja Duncanit laittoi soundin paremmin "nippuun". Viimeistely on bassossa kohdallaan. Joskus on tullut mieleen lakka/maalipinnan ohennus josko se vielä aukaisisi soundia lisää... Hyvän tuntunen ja kuulonen basso se oli. Mua vaan häiritsee noissa Fenkuissa se kaulan lakka. Liian paksu ja epämiellyttävä mulle. Tulee tahmeaksi, en tykkää ollenkaan. Mun bassojen kaulassa on ohut satiinilakka, joka toimii mulla paljon paremmin. Meitsi on meshissä! |
Karlsson 20.09.2005 10:13:14 | |
---|
Hyvän tuntunen ja kuulonen basso se oli. Mua vaan häiritsee noissa Fenkuissa se kaulan lakka. Liian paksu ja epämiellyttävä mulle. Tulee tahmeaksi, en tykkää ollenkaan. Mun bassojen kaulassa on ohut satiinilakka, joka toimii mulla paljon paremmin. Lakan saa aina pois. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Niskamies 20.09.2005 10:13:59 | |
---|
Lakan saa aina pois. Joo, niin saa. Jos joskus Fendän basson menen ostamaan, niin lakkaa saa kyllä lähteä. Mikäs lakka siinä kaulassa muuten on? Nitroselluloosa, polyuretaani?? Meitsi on meshissä! |
Teijo K. 20.09.2005 10:15:50 | |
---|
Lakan saa aina pois. Jep, jos on rasvattu kaula, eli öljy tai vaha, niin lakkaa ei saa enää siihen päälle. Munsta. |
Karlsson 20.09.2005 10:16:02 | |
---|
Joo, niin saa. Jos joskus Fendän basson menen ostamaan, niin lakkaa saa kyllä lähteä. Mikäs lakka siinä kaulassa muuten on? Nitroselluloosa, polyuretaani?? Ei mitään hajua. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Karlsson 20.09.2005 10:16:21 | |
---|
Jep, jos on rasvattu kaula, eli öljy tai vaha, niin lakkaa ei saa enää siihen päälle. No, en usko että tulis ikävä. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Teijo K. 20.09.2005 10:20:08 | |
---|
No, en usko että tulis ikävä. Njoo, kuka tykkää mistäkin. Miulle tulee ton Kukkiksen kanssa. Mieluummin lakka kuin vaha. Munsta. Munsta. |
Karlsson 20.09.2005 10:21:31 | |
---|
Njoo, kuka tykkää mistäkin. Miulle tulee ton Kukkiksen kanssa. Mieluummin lakka kuin vaha. Munsta. Siinähän on satiinilakkaus, eikä vaha. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Teijo K. 20.09.2005 10:25:43 | |
---|
Siinähän on satiinilakkaus, eikä vaha. Kyllä tämä on vahakäsitelty. Munsta. |
Karlsson 20.09.2005 10:28:33 | |
---|
Kyllä tämä on vahakäsitelty. Jaa, no, sitte. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
pardy 20.09.2005 10:38:35 | |
---|
Jep, jos on rasvattu kaula, eli öljy tai vaha, niin lakkaa ei saa enää siihen päälle. Paitsi että. Soitinrakentajakaverin Musari-skitassa oli nimenomaan vahattu kaula, ja se sen vahan sitten hioi pois ja lakkasi kaulan. No problemo, onnistui kuulemma hyvin. |
Teijo K. 20.09.2005 10:40:28 | |
---|
Paitsi että. Soitinrakentajakaverin Musari-skitassa oli nimenomaan vahattu kaula, ja se sen vahan sitten hioi pois ja lakkasi kaulan. No problemo, onnistui kuulemma hyvin. Ne pitäisi saada kaikki vahajäämät pois siitä puusta, että ei puske lakkaa irti myöhemmin. Voi muhia pitkäänkin se "aikapommi" lakan alla. Olen kyllä harkinnut kovasti vastaavaa hommaa. Munsta. |
pardy 20.09.2005 10:44:58 | |
---|
Ne pitäisi saada kaikki vahajäämät pois siitä puusta, että ei puske lakkaa irti myöhemmin. Voi muhia pitkäänkin se "aikapommi" lakan alla. Olen kyllä harkinnut kovasti vastaavaa hommaa. Nii en tiiä tosta. Saa nähä miten sille käy sen kanssa. Mutta sen verran puhtaalta se puu näytti siellä lakan alla että vaikutti kyl et se ois aika lailla kaiken saanu pois. Mut toisaalta, se ei ollu juuri koskaan sitä kaulaa ite käsitelly enää sen jälkee ku se oli tullu tehtaalta, et siinä ei niin paljoa sitä tahmaa ollu imeytyny ku säännöllisesti käsitellyissä. Paskakerros siinä kaulassa lähinnä oli. |
Karlsson 20.09.2005 10:45:42 | |
---|
Nii en tiiä tosta. Saa nähä miten sille käy sen kanssa. Mutta sen verran puhtaalta se puu näytti siellä lakan alla että vaikutti kyl et se ois aika lailla kaiken saanu pois. Mut toisaalta, se ei ollu juuri koskaan sitä kaulaa ite käsitelly enää sen jälkee ku se oli tullu tehtaalta, et siinä ei niin paljoa sitä tahmaa ollu imeytyny ku säännöllisesti käsitellyissä. Groovekerros siinä kaulassa lähinnä oli. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
valvoja 20.09.2005 10:46:27 | |
---|
Mulla on -98 japsi Jazzbasso ja -78 USA Precision. Japsi on mukavampi. Jazzbasson oon tuunannu EMG:n mikeillä, precisionille en oo tehny mitään. |
Groove Nojuu, sehän se siis. |
poppamies 20.09.2005 11:57:50 | |
---|
En ookkaa koskaan kuullu Flamenco merkkisistä autoista. Ekkönä tajunnut. Chevrolet = USA, Daihatsu = Kaukoitä, flamenco = Mexico (ei tosin ihan relevantti vertaus mutta meni tällä tavalla minulle perille) Myydään EBS MultiComp bassokompura |
Karlsson 20.09.2005 16:07:15 | |
---|
Ekkönä tajunnut. Kamoon, basisti kyseessä kuitenkin! (ja miten flamenco liittyy mexicoon?) "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
J.Hollström 20.09.2005 16:56:45 | |
---|
(ja miten flamenco liittyy mexicoon?) Meksiko oli Espanjan vallan alla vuoteen 1821 saakka ja sen virallinen kieli on Espanja. Flamenco on Etelä-Espanjasta, Andalusiasta, peräisin olevaa laulua, tanssia ja musiikkia. Selkee yhteys, kato... |
Karlsson 20.09.2005 17:03:05 | |
---|
Meksiko oli Espanjan vallan alla vuoteen 1821 saakka ja sen virallinen kieli on Espanja. Flamenco on Etelä-Espanjasta, Andalusiasta, peräisin olevaa laulua, tanssia ja musiikkia. Selkee yhteys, kato... Juu, missä on Otila kun sitä eniten kaivataan? "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |