Aihe: Behringer 1010 switchien ohjelmointi (asetus ei pysy päällä)
1
re infecta
19.09.2005 18:56:17 (muokattu 19.09.2005 20:57:20)
Pikaista apua tarvitaan - arvauksetkin ovat tervetulleita!

--

Tarkoituksena on ohjata ENGL Screamerin neljää kanava-asetusta siten, että Behringerin FCB1010-midilaudasta painamalla yhdestä napista tulee "Lead/Hi-gain", toisesta "Lead/Lo-gain", kolmannesta "Clean/Hi-gain" ja neljännestä "Clean/Lo-gain". Käytössäni on inserttipiuha, jossa siis toisessa päässä kaksi mono 6.3 mm -plugia ja toisessa päässä yksi 6.3 mm stereoplugi.

Kytkennän olen tehnyt seuraavasti: Monopäät Behringerin kahteen releeseen ja stereopää Screamerin Channel/Gain-jalkakytkin liittimeen. Screamerin kanavapainikkeet ovat ylhäällä (ei alaspainettuina). Behringeristä painan ensin presetin numeroa (esim. "1"), sitten painan "down"-painiketta 3 sekuntia pohjaan, jolloin pääsen aktivoimaan releitä.

Jos oletetaan, että haluan ykkösasetukseen "Lead/Hi-gain" kanavan, niin aktivoin molemmat releet Behringerin painikkeilla "1" ja "2". Molempien switchien valot syttyvät, samoin Screamerissa valot palavat. Tallennan asetukset pitämällä pohjass "Down"-nappia.

Nyt kanava toimii, mutta vain siihen asti kunnes vaihdan johonkin toiseen presettiin. Tällöin "1"-nappia painaessa Screamerin kanavaledit vain välähtävät (soudi muuttuu oikein), mutta pitääkseni kanavaasetuksen voimassa, minun on painettava myös Behringerin jalkakytkintä pohjassa.

Missä vika, mitä teen väärin?
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus]
re infecta
19.09.2005 21:59:27
Tietääkseni noissa Behkun laudan uudemmissa versioissa on latch- ja unlatch-moodit. Latch tarkoittaa siis "tarrautuva" eli rele jää päälle ja unlatch on vain yksi kosketus. Eli etsippä ohjeet sille miten saat tuon unlatch-tilan muutettua latch-tilaan.

Kiitos, mutta tähän ei löydy mitään viitteitä manuaalista. Muita neuvoja - luulisi, että Behku 1010 -käyttäjiä olisi paljon?
Groove Man
19.09.2005 22:36:59 (muokattu 19.09.2005 22:38:05)
Kokeile ihan tavallisella stereo-stereo piuhalla. Voi olla tuo sun inserttipiuha syyllinen..
re infecta
19.09.2005 23:02:55 (muokattu 19.09.2005 23:10:54)
Kokeile ihan tavallisella stereo-stereo piuhalla. Voi olla tuo sun inserttipiuha syyllinen..

Kokeiltu on. Ei skulaa.

Siis kyllä tuo inserttipiuha periaatteessa toimii. Saan kaikki neljä kanavaa kyllä esiin midilaudalla, MUTTA jalkakytkintä on pidettävä pohjassa.

Kun olen presetin editointimoodissa, jossa voi valita switch 1 ja 2:n tilan päälle/pois, niin switchit pysyvät kiltisti aktiivisena (ei tarvitse painaa pohjassa). Mutta menen pois editoinnista tavalliseen käyttömoodiin, kanavan päällä pysyminen vaatii jalkapolkimen pitämistä pohjassa.

Osaisisko JuSu tai januszian tai joku auttaa?
Groove Man
19.09.2005 23:33:13 (muokattu 19.09.2005 23:53:45)
Kokeiltu on. Ei skulaa.

Siis kyllä tuo inserttipiuha periaatteessa toimii. Saan kaikki neljä kanavaa kyllä esiin midilaudalla, MUTTA jalkakytkintä on pidettävä pohjassa.

Kun olen presetin editointimoodissa, jossa voi valita switch 1 ja 2:n tilan päälle/pois, niin switchit pysyvät kiltisti aktiivisena (ei tarvitse painaa pohjassa). Mutta menen pois editoinnista tavalliseen käyttömoodiin, kanavan päällä pysyminen vaatii jalkapolkimen pitämistä pohjassa.

Osaisisko JuSu tai januszian tai joku auttaa?

No sitten on noissa uusimmissa softissa tosiaan jotain uutuuksia tuon osalta, koska mulla skriimerin ohjaus sujuu behkulla kuten pitäisi..

EDIT: jep..pienellä googletuksella löytyi tuosta maininta:

With the new software update v.2.4.1B, you get even more useful features for your FCB1010. The new version offers:

...
...
Non-Latching Relay function, which provides the added possibility of controlling external analog equipment; when this function is activated, the relay switches are only closed as long as the Preset button is depressed
...
re infecta
20.09.2005 08:27:35 (muokattu 20.09.2005 08:35:57)
Nyt toimii. Kiitos avustasi, GrooveMan, tosiaan kysymys oli non-latching / latching-toiminnosta. Ostin tämän laudan kuukausi sitten, eli on ilmeisesti tätä uudempaa versiota.

Käytätkö sinä itse stereo-stereo -johtoa Behkun releisiin?

Tämän avulla homma hoitui (löysin netistä Behringerin sivuilta):

"New Non-Latching Relay Function
The relay switches which can be used to control external analog equipment, can now be configured to be non-latching. This means that their contacts are only closed as long as the preset button is depressed. Many effects units and also our BEHRINGER guitar workstations react on a switch impulse rather than on the switch's status. When activating the global setup / config menu the buttons 1 and 2 are used to determine whether the relays are used for static or dynamic control, e.g. when the LED 1 is on but LED 2 is off, this means switch 1 will be latching and switch 2 will be only temporarily closed. Thus, if the FCB1010 is required to replace the FS112 footswitches that come with our BEHRINGER Guitar Workstations, both LEDs must be off."
Groove Man
20.09.2005 09:39:04

Käytätkö sinä itse stereo-stereo -johtoa Behkun releisiin?

Joo, ihan yhdellä stereo piuhalla mennään, kun silläkin kerran toimii. Kyllä niitä piuhoja muutenkin on riittävästi, että ei niitä väkisin halua enempää lattialle.. ;)

Uusin softa näytti olevan v2.5 (mulla v2.3). Pitääkin ottaa selvää mitä kaikkea muita parannuksia tuossa on josko pitää hommata uus softapiiri. Jos olis jotain oikein tarpeellistakin kehitelty..
re infecta
20.09.2005 10:55:51
Joo, ihan yhdellä stereo piuhalla mennään, kun silläkin kerran toimii. Kyllä niitä piuhoja muutenkin on riittävästi, että ei niitä väkisin halua enempää lattialle.. ;)

Uusin softa näytti olevan v2.5 (mulla v2.3). Pitääkin ottaa selvää mitä kaikkea muita parannuksia tuossa on josko pitää hommata uus softapiiri. Jos olis jotain oikein tarpeellistakin kehitelty..

JuSu:lta ymmärsin, ettei tuon pitäisi toimia :D Noh, kaikkea sitä onkin. Itse en ole kyllä saanut toimimaan, ja ihmettelen että miten tuo voisikaan toimia. Osaatkos vinkkasta vielä vähän lisää?

Onko sinulla kaksi stereo-stereo johtoa, jolloin myös "Reverb/VLS" onnistuu? Stereo-stereo piuhalla (molemmissa päissä 1xstereo 6.3mm), saan vain ohjatuksi "Gain Lo/Hi"-toimintoa.

Mistä Behkun versionumeron näkee?
Groove Man
20.09.2005 11:37:32
JuSu:lta ymmärsin, ettei tuon pitäisi toimia :D Noh, kaikkea sitä onkin. Itse en ole kyllä saanut toimimaan, ja ihmettelen että miten tuo voisikaan toimia. Osaatkos vinkkasta vielä vähän lisää?

Ei tuossa ole mitään mystistä. Ote manuskasta:

"..connect the SWITCH putputs of your FCB1010 to your amplifier. Since these outputs are normalized, you can send both switching pulses from one switch output, by using a stereo cable, which is useful in combination with amplifiers that have a stereo phone jack to select several functions"... "In this case use only one of the two SWITCH outputs with one stereo cable connected."

--- ---

Onko sinulla kaksi stereo-stereo johtoa, jolloin myös "Reverb/VLS" onnistuu?

En ole kokeillut, kun mulla on myös toi G-Major, jossa on pari relettä. (Jossa ei muuten edes ole kuin yksi stereo plugi paikka tätä varten). Mutta ei pitäisi kai toimia, koska releitä on vain kaksi. Tai voi toimia, mutta ei toisistaan riippumattomasti eli esim. rele 2 aktivoitaessa menee aina päälle sekä reverb että hi-gain tms..

Mistä Behkun versionumeron näkee?

Ainakin suoraan siitä EPROM piirin päällä olevasta tarrasta. Tätä varten laudan takakansi pitää avata..
re infecta
20.09.2005 12:15:02
OK, no katsellaan ja ihmetellään. Kiitti sulle kuitenkin vielä kerran avustasi.
paristo
20.09.2005 12:29:43
onkos tuossa fcb:ssä sellasta muistia ylläpitävää paristoa..
Selvästi pidemmälle..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)