tähtivaeltaja 19.09.2005 12:08:56 | |
---|
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -FZ |
Kimmo72 19.09.2005 14:18:17 | |
---|
Ristin tilalla vosi pitää Ankhia. Paljon hienompikin. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
blastoff 19.09.2005 14:36:46 (muokattu 19.09.2005 17:32:09) | |
---|
|
Kosminen 19.09.2005 14:39:32 | |
---|
Ankh eli silmukkatau on ehkä vähän teinisyvällinen. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
Pidä vain risti kaulassa, se karkoittaa demonit ja muut pannahiset etäämmälle. Jos tehot ei riitä, lisää valkosipulia ja tarvittaessa vihkivettä. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Pelsi 19.09.2005 16:49:30 | |
---|
Ei taas tätä... Henkilökohtaisesti en todellakaan palvo tahi suuresti kunnioita kaulassani roikkuvaa korua. Se, mistä ristikoru minua alati muistuttaa, onkin sitten jo toinen juttu. Risti on teloitusväline, kyllä. Mutta juuri tällä kyseisellä teloitusvälineellä suoritettiin uhraus, josta koko evankeliumissa on loppupelissä kyse. Siitä siis ristin merkitys. THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man |
KTR 19.09.2005 17:07:32 | |
---|
Risti on uskovaisille itselleen sen uskon symboli. Ei sen merkitystä voi mun mielestä joku muu voi määritellä uudestaan. |
Qsysi 19.09.2005 17:24:45 | |
---|
Eihän sen ristin edessä kukaan polvistele tai sille mitään uhraa. Sitäpaitsi kristinusko itsekin kieltää kaikenlaisen palvomisen jne. Symboli se vaan on. "Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD"
- Jonskuliini |
Super-Jari 19.09.2005 17:37:42 | |
---|
Miksi kirkossa on alttari? "Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
"Olitko lähettämässä pikaviestejä?"
BaariMikko |
Pelsi 19.09.2005 17:42:19 | |
---|
Miksi kirkossa on alttari? Mitä tarkoitat? Miksei? THV-klubi #3
>-)))> #3
Henkka Hevimies 19.09.2005 17:51:22 | |
---|
Mitä tarkoitat? Miksei? Jos kristinusko kieltää kaiken palvomisen? "Parran kasvattaminen alkaa olla ainoa asia, jota nainen ei pysty tekemään paremmin kuin mies, tai jos pystyy, hänen menestyksensä on varma ainoastaan sirkuksessa" |
Pelsi 19.09.2005 17:52:49 | |
---|
Jos kristinusko kieltää kaiken palvomisen? Palvotaanko alttaria sitten? THV-klubi #3
>-)))> #3
Henkka Hevimies 19.09.2005 17:56:23 | |
---|
Palvotaanko alttaria sitten? Ei. Alttari on palvomista varten. Jos et tajunnut. "Parran kasvattaminen alkaa olla ainoa asia, jota nainen ei pysty tekemään paremmin kuin mies, tai jos pystyy, hänen menestyksensä on varma ainoastaan sirkuksessa" |
Pelsi 19.09.2005 18:08:54 | |
---|
Ei. Alttari on palvomista varten. Jos et tajunnut. Tajusin, mutta sitä en tajunnut, miksi alttari tuotiin esiin epäjumalien palvomista käsittelevässä ketjussa. a) Kyse oli epäjumalien palvomisesta. Alttarilla palvotaan, jos ylipäätään siis palvotaan, ainoastaan Jumalaa. b) Alttari on ensisijaisesti paikka, jossa nautitaan ehtoollinen. c) Alttari on, paitsi Jumalanpalvelusta varten, myös rukousta varten. THV-klubi #3
>-)))> #3
Cujo 19.09.2005 19:10:37 | |
---|
Tyhjänä risti symboloi mielestäni elämää, se symboloi Jeesuksen voittoa kuolemasta. Krusifiksi puolestaan muistuttaa minua Jeesuksen kärsimyksistä, jotka hän oli valmis kärsimään ihmiskunnan puolesta. Ja toki mielestäni ristin eteen saa polvistua rukoilemaan. Eihän se mikään jumalankuva ole. Toki voidaan kysyä onko oikein että monissa lapsille suunnatuissa uskonnollisissa teoksissa Jumala kuvataan parrakkaana setänä -- puhumattakaan Michelangelon freskoista. Tässä tapauksessa taidetaan kuitenkin hieman eksyä itse asiasta. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |
wrshredder 19.09.2005 19:28:39 | |
---|
Miten kukaan voisi ottaa symbolikseen teloitusvälinettä? hoo. Alice Cooper. Aika pilkunviilausta tommonen ettei saa "palvoa" ristiä.. tuskimpa Jumala siitä pahastuu. Romantikkoitkijät#23
A mänskadaduu wada mänskadaduu. |
Super-Jari 19.09.2005 20:30:29 | |
---|
Mitä tarkoitat? Miksei? Minusta alttarilla on aika selkeä tarkoitus. Kesän aikana on tehty paljon karhu-havaintoja. Vaikka siksei. "Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
BaariMikko |
Pelsi 19.09.2005 20:35:21 | |
---|
Minusta alttarilla on aika selkeä tarkoitus. Niin minustakin. Kesän aikana on tehty paljon karhu-havaintoja. Vaikka siksei. Joo, määkin näin aika monta Karhu-lippalakkipoikaa tuossa taannoin. Oli siellä myös Battery ja Karjalakin edustettuina. THV-klubi #3
>-)))> #3
Super-Jari 19.09.2005 20:43:47 | |
---|
Niin minustakin. Jeah! Joo, määkin näin aika monta Karhu-lippalakkipoikaa tuossa taannoin. Oli siellä myös Battery ja Karjalakin edustettuina. Mutta puhuinkin oikeista karhuista, senkin offtopikki hevi mies. "Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
BaariMikko |
Bumbarr 20.09.2005 00:32:29 | |
---|
Tyhjänä risti symboloi mielestäni elämää, se symboloi Jeesuksen voittoa kuolemasta. Krusifiksi puolestaan muistuttaa minua Jeesuksen kärsimyksistä, jotka hän oli valmis kärsimään ihmiskunnan puolesta. Ja toki mielestäni ristin eteen saa polvistua rukoilemaan. Eihän se mikään jumalankuva ole. Kettu kuittaa! Musta risti tosiaan symboloi ihmisen henkilökohtaista uskoa, ei jumalaa sinänsä. Mutta kuuluuko tämä keskustelu m.nettiin? Kilpikonnat rockkaa! |