funkylord 17.09.2005 23:45:07 (muokattu 17.09.2005 23:46:29) | |
---|
Ensimmäisen kolauksen sain "Bird elää!" kirjasta. Harjottelin sumeana pitkään ja pitkään. Seuraava kolaus, hieman erinlainen toki, tuli Milesin omaelämänkerrasta. Nyt luin ensin Ornette Colemanin, joka oli todella pettymys. Tänään illalla aloitin Satchmon. Vaikuttaa loistavalta kirjalta. Saas nähdä miten vaikuttaa. Jos joku kehtais vähän helpata mistä blosareista on tehty suomenkielisiä elämänkertoja, niin helpottais ettimistä. Mulla elämänkerran lukeminen ei oo ihan pelkästään kirja läpi nopeasti kahlaten ja näin, vaan se on jopa parin kuukauden prosessi, kun pitää ettiä koko ajan oheismateriaalia. Nyt kun puhutaan louisista, niin googlella new orleansista muitakin kuvia kun venetsia kuvia, ja kirjastosta paljon materiaalia. Sitä pääsee syvemmin kiinni jotenkin siihen juttuun. Välillä pitää pitää mietiskelytupakkitaukoja. nekin on tärkeitä. :) Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
sax machine 18.09.2005 11:25:02 | |
---|
Mulla on tullu tilaukseen Eric Dolphyn elämänkerta ja odotan innolla. Miles Davisinkin elämänkerta on tullu luettua. Like-kustantamolla taitaapi olla jazzmuusikkojen elämänkertasarja. "Don't play the saxophone. Let it play you."
-Charlie "Yardbird" Parker |
Simplex 18.09.2005 12:43:15 (muokattu 18.09.2005 12:48:36) | |
---|
Hyväksi vastapainoksi ja toista näkökulmaa loistavalle"Bird elää!" -kirjalle aikansa tapahtumista tarjoaa Dizzy Gillespien elämänkerta jonka nimeä en muista, kirjastosta löytyi. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
totomiettinen 18.09.2005 14:11:36 | |
---|
Soon sitte elämäkerta. White men can't jump |
Soon sitte elämäkerta. Hei siellä takana. Eipäs viilailla siellä. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
Karlsson 19.09.2005 13:17:41 | |
---|
Hei siellä takana. Eipäs viilailla siellä. Pienimunanen ei voi ku nussia pilkkua. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
M.i.k.key 19.09.2005 13:18:59 | |
---|
Quincy Jonesin elämänkerta pitäis nyt aloittaa. Mä lopetan nää hommat! |
J_Mikkonen 20.09.2005 12:38:02 (muokattu 20.09.2005 12:38:32) | |
---|
Hyväksi vastapainoksi ja toista näkökulmaa loistavalle"Bird elää!" -kirjalle aikansa tapahtumista tarjoaa Dizzy Gillespien elämänkerta jonka nimeä en muista, kirjastosta löytyi. To BE or not...to BOB kenties? Hyvä kirja, aloitin pari päivää sitten lukemisen, kohta luettu. Käynks mä täällä usein? |
J_Mikkonen 20.09.2005 12:38:10 (muokattu 20.09.2005 12:38:21) | |
---|
tuplat Käynks mä täällä usein? |
Morse Code 24.09.2005 01:18:27 | |
---|
Olen lukenut joitain elämänkertoja ja "John Coltrane, his life and music" oli pahuksen hyvä. Today is a gift ; that's why it's called the present |
Simplex 24.09.2005 08:24:15 | |
---|
To BE or not...to BOB kenties? Hyvä kirja, aloitin pari päivää sitten lukemisen, kohta luettu. Vai olisko ollu 'bop'? En oikeesti halua viilata mutta oli pakko...;-) Tuo on se kirja juu. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
blyysi 27.09.2005 00:25:17 | |
---|
Joo, kyllä ne motivaatiota kasvattavat.. Mulla erityisesti harrastuksen alkuaikoina Hendrixin useat elämäkerrat ja SRV:n myöskin, vaikka eivät jazz-genreä edustakaan. Myöhemmin juuri tuo "Bird elää!" sekä myös Jaco Pastoriuksesta kertova "Jaco". Jännää sinänsä, koska Pastorius ei ole suoranaisesti soittooni vaikuttanut lainkaan, eikä Birdiltäkään ole montaa ideaa tullut napsittua. Kuvaus kovasta treenistä ja virtuositeetista puskee vain itseäkin eteenpäin. Olen ajatellut tilata netistä Django Reinhardtin elämäkerrat, onko joku sattunut lukemaan niitä? Tämä kyseinen kaveri on sitten vaikuttanut jo soittoonikin melkoisesti, joten olisi varmasti erittäin mielenkiintoista ja motivoivaa, mikäli kirjat ovat hyvin toteutettuja. |