Aihe: Toivemusiikini hitaat valssit
1
Ami
08.06.2003 16:45:52
Esitin n. 1 vuosi sitten, että joku artisti/orkesteri tekisi CD:n :"Suosituimmat hitaat valssit." Tällaista levytystä ei kuitenkaan kukaan ole vielä rohjennut tehdä. Eikö artistit usko, että sille löytyisi kysyntää?
Minulle kyllä kolmessakin musiikkikaupassa sanottiin, etten ole ainoa, joka on etsinyt tällaista levytystä. Luultavasti virolaiset tai venäläiset ehtivät tässäkin meitä suomalaisia ennen.
Jos olisi epäselvää, mitä nämä kappaleet olisivat, voisin luetella vaikka yli 30-kappaletta, joita itse pidän parhaina. Esim. niiden joukosta voitaisiin valita parhaimmat äänitettäväksi.
isojussi
08.06.2003 17:29:40
Jos olisi epäselvää, mitä nämä kappaleet olisivat, voisin luetella vaikka yli 30-kappaletta, joita itse pidän parhaina. Esim. niiden joukosta voitaisiin valita parhaimmat äänitettäväksi.

Jos lista on noin selvä, kannattais varmaan etsiä vähitellen käsiinsä alkuperäisiä levytyksiä. jos on vaikee löytää, pistä lista tänne palstalle, niin jelpataan porukalla. 30 biisiä on kuitenkin vaan pieni otanta kaikista levytetyistä hitaista valsseista.
Osta mut - ma olen kaupan!
Carde
08.06.2003 23:05:29
Siitä kaikkien aikojen parhaasta ei varmaankaan tulisi kiistaa: Sehän on Mantovanin "Charade". Suomenkielinen versio on nimeltään "Yö katseessasi". Tosin sitä alkuperäistä ei ole kukaan/mikään milloinkaan onnistunut ylittämään. - Vai mitä, Isoo-Jussi?
isojussi
09.06.2003 08:46:53
Siitä kaikkien aikojen parhaasta ei varmaankaan tulisi kiistaa: Sehän on Mantovanin "Charade".

Mm-m, paitsi että Charade on Henry Mancininin ja John Mercerin säveltämä samannimiseen TV-sarjaan.

Suomenkielinen versio on nimeltään "Yö katseessasi". Tosin sitä alkuperäistä ei ole kukaan/mikään milloinkaan onnistunut ylittämään. - Vai mitä, Isoo-Jussi?

Mancinin levytyksiä ei juuri ole pystytty nokittamaan.

Jos tähän nyt jotain omia "lemppareite" pitäis laittaa, niin...

- Fascination (oma häävalssi,mutta silti hyvä...:))
- Merikannon Valse Lente
- Mancinin Moon River on kylkanskiva....
Rantsu
09.06.2003 10:04:37
Siitä kaikkien aikojen parhaasta ei varmaankaan tulisi kiistaa: Sehän on Mantovanin "Charade".

Se Mantovanin orkesterin esittämä (ei siis Mantovanin säveltämä) hidas valssi on nimeltään "Charmaine".
Rantsu
09.06.2003 10:08:45
Luultavasti virolaiset tai venäläiset ehtivät tässäkin meitä suomalaisia ennen.

Varmaan juu, kun eivät ole niin tarkkoja noitten tekijänoikeuksien kanssa...

Levytuottajaainesta... tällaisia aina tarvitaan! :)
Carde
09.06.2003 15:02:24
Liikaa juovuttavia aineita, menee M:llä alkavat nimet sekaisin...
Tarkoitin nimenomaan Mancinin "Charadea", joka siis on samannimisestä elokuvasta, ei TV-sarjasta.
Rock n
09.06.2003 16:55:18
Vinkki: Hitaita valsseja löytyy myös Rock 'n' Roll ja kantrilevyiltä.
isojussi
09.06.2003 22:03:32 (muokattu 09.06.2003 22:03:57)
...Tarkoitin nimenomaan Mancinin "Charadea", joka siis on samannimisestä elokuvasta, ei TV-sarjasta.

Niinpäs onkin.... "Henkka" teki niin pirusti ja niin hyvää tunnarimusaa, ettei aina muista, mikä on leffasta ja mikä TV-sarjasta.

BTW: Onko kukaan huomannu kattoo Peter Gunnia? Siinä on Mancinin mainio musa - eikä ruåtsinkiälinen tekstityskään pahasti häiritte....
isojussi
12.06.2003 13:15:24
Eikös tämä Mancini tehny musan tohon Pink Pantheriinki, vai muistanko nyt ihan väärin..??

Et. Se teki musan niihin kaikkiin, ja sieltä löytyy ihan vitusti helmiä teeman lisäks. Mm. A Shot in the dark, It had better be tonight etc. etc....

Tossa on muuten hyvä linkki, jos haluu nähdä vaikuttavan elokuvabiisilistan yhden ihmisen säveltämänä:

http://www.scififilmmusic.com/sfan/mancini/index.htm

Ja jäi nyt mieltä kaivamaan, kukas oli/on se herra, joka on säveltäny mm. Star Warssin musan, ja monen muun leffan hyvät musat.. oliks joku Smith..??

John Williams
Speedy
12.06.2003 15:49:28 (muokattu 12.06.2003 15:49:38)

John Williams

Just, niin olikin..=) tack
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
isojussi
12.06.2003 22:58:23
Just, niin olikin..=) tack

Eips kstä! Netistä mä sen lunttasin...;-)
Neljä Ruuvia
13.06.2003 10:43:38
Jos haluais erikoisempaa tunnelmaa,niin Hendrixin Angel vois olla hieno.
Rock n
17.06.2003 20:18:53
Olisikohan täällä sopivaa. En ole levyjä kuunnellut, mutta kokemukseni mukaan hitaan valssin kilpatanssiin tarkoitettu musiikki toimii hyvin myös lavatanssiin.

http://www.tanssitarvike.net
Speedy
18.06.2003 18:21:14

Olen tossa miettiny, että oiskohan oikeesti ideaa / tilausta tommoselle levylle..=I Jos tässä vaikka alkas tekemään.. Eihän sille ehkä kovinkummosesti rikastumaan pääsis, mutta varmasti jotain vois opiskelija poikain kukkaroonki napsahtaa..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Ami
19.06.2003 16:44:52
Olen tossa miettiny, että oiskohan oikeesti ideaa / tilausta tommoselle levylle..=I Jos tässä vaikka alkas tekemään..

Olen saanut monta ehdotusta siitä, mistä löytää näitä engl.valsseja (= hidasta valssia), mutta ei sellaista levytystä, jossa kaikki kappaleet olisivat näitä hitaita valsseja. Vielä vähemmän, että ne olisivat niitä suosituimpia kappaleita.
Olen löytänyt ainoastaan yhden levytyksen, jossa oli neljä engl.valssia, ja loput kappaleet muita tanssilajeja.
Jäänen odottamaan aikaansaannostasi. Ilmoittanet kun se on valmis ja mistä voin ostaa sen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)