karin 18.09.2005 16:44:19 | |
---|
Hei kaikki! Minulla on Audio Technica ATM31 -pari, jonka olen hankkinut käytettynä. Niiden pitäisi toimia phantom-virralla - ainakin mainosten mukaan. Mutta jos otan patterin pois ei käsittääkseni virta ilmassakaan kulje, vaikka kuinka olisi etuasteessa phantom päällä. Onko jotain mitä en ole tajunnut? Auttakaa viisaammat. |
maxtheman 18.09.2005 21:56:24 (muokattu 18.09.2005 21:57:20) | |
---|
Oletkos kokeillut toimiiko se phantomilla? Sillähän sen tietää... Max |
karin 18.09.2005 22:33:53 | |
---|
No, olen tietysti, eikä toimi. Ja kuinka voisikaan. Rakenne on sellainen että mikki ruuvataan auki keskeltä. Siitä näkee selvästi että jos patteri ei ole paikallaan niin virtapiiri on poikki. Mitään näkymättömiä salajohtoja siellä tuskin kulkee. |
No jos sitten antaisit sen patterin olla paikallaan? Max |
tuhlaajapoika 19.09.2005 13:30:53 | |
---|
Minulla on Audio Technica ATM31 -pari, jonka olen hankkinut käytettynä. Niiden pitäisi toimia phantom-virralla - ainakin mainosten mukaan. Mutta jos otan patterin pois ei käsittääkseni virta ilmassakaan kulje, vaikka kuinka olisi etuasteessa phantom päällä. Tervehys Phantom-virta tulee mikeillesi mikkipiuhaa myöten sieltä etuasteelta. Tämä edellyttää, että mikkipiuhan kaikki kolme karvaa on asianmukaisesti kytketty molemmissa päissä, eli yleisimmin näin: pin1 maa, pin2 "kuuma" signaali ja pin3 "kylmä" signaali. Eikä tällöin pitäisi patteria tarvita jos vaan se phantom sieltä etuasteelta oikeasti tulee.. |
dfloreno 20.09.2005 12:03:12 | |
---|
Toi mikki toimii vain noilla pattereilla. Eiks nää oo niitä ns. elektreettimikkejä? Eli käytännössä sitähän se phantom-virran tarve on, että jostain on tultava siihen mikkiin virtaa. Noissa se hoidetaan pattereilla, ja mikserin syöttämä phantomi ei tuohon auta. God made me funky |
J.T. 20.09.2005 14:48:03 | |
---|
Toi mikki toimii vain noilla pattereilla. Eiks nää oo niitä ns. elektreettimikkejä? Eli käytännössä sitähän se phantom-virran tarve on, että jostain on tultava siihen mikkiin virtaa. Noissa se hoidetaan pattereilla, ja mikserin syöttämä phantomi ei tuohon auta. Niinkö? Valmistajan verkkosivut kertovat aivan muuta: http://www.audio-technica.com/cms/w … ed_mics/cda28eaf0f698b54/index.html Toimiiko mikrofonisi paristoa käytettäessä? Jos näin on, yritä vaikka seuraavaa: tarkista, että mikrofonijohtosi on ehjä; ts. kaikki johtimet toimivat. Tsekkaa myös, että mikseristäsi ko. kanava syöttää phantom-virtaa. |
karin 22.09.2005 23:42:30 | |
---|
Kyllä se toimii patterilla ihan hyvin. Etuaste (Trakmaster) syöttää phantom-virtaa. Ongelma on juuri se että valmistajan sivuilla ja mainoksissa väitetään että se toimii paitsi paristolla, niin myös phantom-virralla. Rakenne mikissä on sellainen että en osaa oikein kuvitella miten virta kulkee kapseliin, sillä kun mikin ruuvaa auki niin tajuaa heti että mikään ei yhdistä virtapiiriä jos patterin ottaa pois. Ajattelinkin että tähän olisi jokin niksi, sillä ei kai joka paikassa voi niin virheellistä tietoa olla. Audio-Technican mikit ovat aika laadukasta tavaraa. Kiitos osanotosta! |
ile.pop 24.09.2005 12:40:01 | |
---|
CAD-nimisellä valmistajalla oli muistaakseni aikoinaan e-200 mallinen mikki, missä oli joku akku sisässä, mikä antoi isompaa jännitettä kalvolle kuin fantom ja tää akku otti sit virtansa fantomista. Ehkä jotain samankaltaista? |
karin 24.09.2005 16:46:26 | |
---|
Tuo kuulostaa ihan järkevältä. Tyhjällä patterilla se ei toimi (on kokeiltu ihan varmuuden vuoksi). Mutta jos CAD on tälläistä systeemiä käyttänyt niin miksei Audio-Technicakin. |