Aihe: Downstroken treenaaminen metronomin kanssa
1 2 3
Defrayer
19.09.2005 05:37:56
Kannattaa ottaa huomioon etta janteethan tassa ottavat osumaa, siksi tuosta rajojen yli vetamisesta saa pidemmalla juoksulla jannetupintulehduksen
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
kimurantti1
19.09.2005 21:56:30 (muokattu 19.09.2005 22:15:17)
Eihän täällä kukaan ole väittänyt etteikö lihakset kehityisi kun niitä rasittaa, mutta siinä vaiheessa kun alkaa väsymään niin olisi syytä lopettaa, varsinkin ennen kuin alkaa polttelemaan. Vaikkei lihakset olisi aivan jumissa, mutta kun ne väsyvät eivät ne pysty enää tekemään hienomotorista työtä jolloin treenaamisen hyötysuhde laskee romahtamalla. Ja nimenomaan niinkuin Defrayer edellisessä viestissä sanoi, nivelet alkavat ottamaan osumaa, ja siinä ei auta vaikka kuinka olisi lihasvoimaa. Yksinkertaisesti sitä lihasvoimaa ei tarvitse jos kehittää tarpeeksi hyvän tekniikan.

En mä väitä etteikö tuo tekniikka voisi toimia. Kuitenkin jos treenaa monta tuntia päivässä niin ihmisen motoriikalle ja varsinkin käden (ranteen) rakeenteelle se ei ole kovin terveellinen tapa.

Eikä mulla muuten olisi mitään intressejä väitellä asiasta, mutta olen kärsinyt rannevaivasta ja kun joku suosittelee tuollaista tapaa niin on pakko älähtää. Olen nimittäin itsenäisesti opiskellut käden rakennetta ja anatomiaa ja tuo ei todellakaan olisi se ensimmäinen tapa jota suosittelisin, varsinkaan jos haluaa treenata paljon.

Kyllä mä ainakin Master Of Puppetsit sun muut joskus downstrokeilla soittelin sujuvasti. Ikinä en ole varsinaisesti lihaskuntoa treenannut vaan nimenomaan motoriikkaa, taimia ja tasaisuutta.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
dfloreno
20.09.2005 11:29:05

Kyllä mä ainakin Master Of Puppetsit sun muut joskus downstrokeilla soittelin sujuvasti. Ikinä en ole varsinaisesti lihaskuntoa treenannut vaan nimenomaan motoriikkaa, taimia ja tasaisuutta.

Hyvä! +
God made me funky
Kapt. Bratislava
20.09.2005 12:36:14 (muokattu 20.09.2005 12:38:50)
Noniin, tässäpä hyvä kysymys koskien treenaamista metronomin kanssa yleensäkin.

Mistä nopeudesta kannattaisi aloittaa downstroken treenaaminen ?

Downstroken, ja kaiken muunkin tekniikan, treenaaminen kannattaa aloittaa hyvin hitaalla tempolla. Ei missään nimessä mitään soita-niin-nopeasti-kuin-pystyt-vauhdissa. Ja kaikkea käden/ranteen kipeytymistä tulisi välttää, jos alkaa tuntumaan ilkeältä niin pidä pieni tauko tottakai. Ja jos sinulla on joku tietty biisi alla niin älä hyvä mies soita/treenaa koko biisiä samalla kertaa vaan keskity vaikka kahden/neljän tahdin pätkiin jotka harjoitat tällä hitaalla tavalla kuntoon että osaat soittaa ne puhtaasti.

Itse treenaan myös intervalliharjoittelulla (siis en soita intervalleja huom.) joka tarkoittaa sitä että soitan pätkän aluksi kolme kertaa hi - taa - aa - lla tempolla läpi. Sitten kolme kertaa nopealla. Ja sitten taas kolme kertaa hitaalla. Tärkeää on kuitenkin muistaa että soittaa siinä nopeudessa jossa varmasti pystyy moisen soittamaan puhtaasti. Sitten hiljalleen kasvattaa metronomin nopeuslukemia, menköön sitten siihen viikko tai 2 päivää.. ei väliä. Mutta kuitenkin siten että soitto on puhdasta eikä mitään käsi kipeänä revittämistä.

Itse en soita sähkistä kovinkaan paljon, mutta luulenpa että samat lainalaisuudet treenaamisen suhteen pätevät yhtä hyvin niin sähkiksellä kuin klasarillakin.
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)