Aihe: digitechin pedaalit?
1
sokka
18.09.2005 20:21:22
oon aikeissa ostaa reverb ja delay pedaalia. onko kokemuksia digitechin vastaavista? ne on selkeesti halvempia kuin bossit, onko myös huonompi laatuisia?
LaXu
18.09.2005 20:56:17
Digidelay ja Digiverb kiinnostaisivat meikäläistäkin. Hyvää noista kai on lähinnä maailman voorumeilla puhuttu, mutta en ole ehtinyt vielä itse maistelemaan.
booster
18.09.2005 21:03:26 (muokattu 18.09.2005 21:08:28)
Mulla on tuo Digidelay. Hyvä purkki, tuota ennen oli DD-3, joka varastettiin, eikä tuo Digidelay sen jälkeen mitenkään pahalta tuntunut. Se tap-tempo ominaisuus muuten on melko lailla käyttökelvoton, ei sillä live-soitossa ainakaan mitään tee, sen verran hankala, ja se tempo unohtuu kun pedaalin polkaisee pois päältä.

Niin ja, patteri kestää ehkä 15 min, eli muuntaja on oikeastaan pakollinen noiden kanssa.
Myydään: käsintehty germanium-fuzz, katso lisätiedot ja pistä tarjousta!
McNulty
19.09.2005 00:23:59 (muokattu 19.09.2005 00:25:25)
oon aikeissa ostaa reverb ja delay pedaalia. onko kokemuksia digitechin vastaavista?

Itselläni on nuo kyseiset boksit ja kerrassaan mainioita ovat. Olen tykännyt niistä suuresti.

ne on selkeesti halvempia kuin bossit, onko myös huonompi laatuisia?

Voisinpa väittää että jopa parempia kuin Bossit. Ainakin vertailin DD-3 ja DD-6 speduja tuon Digidelayn kanssa ja Digitech lähti mukaan 3 syystä. A) sen tuottama delay oli saundiltaan pehmeämpi, Bossit oli jotenkin kolkkoja ja metallisia. B) tässä delayssa on niin monta erilaista vaihtoehtoa että siitä löytyy kaikki sellaiset delayt joita tarvitse ja C) se on puolet Bossin DD-6 halvempi.

Reverbillä ei nyt ollut sen suurempaa merkitystä, halusin vain saada room ja hall kaiut kompaktissa paketissa ilman suurempia mutkia. Vahvistimen oma spring-reverb kun ei tahdo meikäläiselle riittää. Tuo Level-potikka toimii pikemminkin Dry/Wet-potikkana jolla saa ääriasennossa varsin vekkuleita saundeja. Suosittelen testaamaan.

Niin ja, patteri kestää ehkä 15 min, eli muuntaja on oikeastaan pakollinen noiden kanssa.

Höpöhöpö... nyt on ollut pedaalilauta "hajalla" ja olen ottanut delaysta saundit ihan patterin avulla kun virtalähde on toisaalla. Pari viikkoa tuo patteri on tuossa jo kestänyt. Kannattaa repiä inputista se piuha irti soittamisen päätteeksi.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Jag
19.09.2005 00:58:53

Itseä vähän kiinnostaa tuo multi chorus. Ilmeisesti ihan metellikuorinen peli?.
Entäs muuten soundeiltaa ja kestävyyeltään yms.
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Nazareth
19.09.2005 01:02:54
Itseä vähän kiinnostaa tuo multi chorus. Ilmeisesti ihan metellikuorinen peli?.
Entäs muuten soundeiltaa ja kestävyyeltään yms.

Tässä välissä kysyn että eikös nää Digitechin pedaalit oo metallisia? Kuvista ainakin näyttää siltä.
"Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6
Jehu
19.09.2005 01:03:35
Metal Master on kuulemma ihan ok särötin.
You call it graveyard, I call it home.
LaXu
19.09.2005 01:26:37
bonecrusher, oletko sattunut vertaamaan noita polkusimia esim. TC G-Majoriin tai Rocktron Xpressioniin? Meikäläinen on vähän niin kuin kahden vaiheilla hommatakko räkkiefekti vai kasa pedaaleita..periaatteessa lähinnä delayta ja reverbia käytän efekteinä ja toisaalta noissa räkkiefekteissä on aina sitä helvetin menujen selaamista. Eli lähinnä helppokäyttöisyys vs. efektien laatu ja määrä tuottaa valinnanvaikeutta. Puhumattakaan siitä, että räkkiefektin kanssa tarvisi vielä sen MIDI kontrollerin presettien vaihtoon...
jussimus
19.09.2005 02:02:01
Meikäläinen on vähän niin kuin kahden vaiheilla hommatakko räkkiefekti vai kasa pedaaleita..periaatteessa lähinnä delayta ja reverbia käytän efekteinä ja toisaalta noissa räkkiefekteissä on aina sitä helvetin menujen selaamista. Eli lähinnä helppokäyttöisyys vs. efektien laatu ja määrä tuottaa valinnanvaikeutta. Puhumattakaan siitä, että räkkiefektin kanssa tarvisi vielä sen MIDI kontrollerin presettien vaihtoon...

Jotenkin irtopurkit laudassa tuntuu simppelimmältä kokonaisuudelta toteuttaa ja käyttää kuin räkkiefektimidihässäkkä. Mun mielestä.

Ensinnäkin, pedaalit voivat olla eri värisiä ja eri mallisia, joten jalka osuu hektisessä keikkaröydössä todennäköisesti helpommin oikeaan osoitteeseen kuin poljettaessa midiboardin kymmeniä identtisiä nappeja :)

Toiseksi, irtopurkkien kanssa ei ole pelkoa hedelmäpeli-ilmiöstä ynnä muista mystisistä häiriöistä. Olettaen tietysti että piuhapolitiikka on kunnossa irtopedaalien kanssa.

Kolmanneksi, irtopurkeista voi muodostaa haluamansa efektipaletin, jossa ei tarvitse olla mitään turhaa. Räkkimultihärpäkkeessä voi olla paljonkin turhaa tavaraa, tai puuttua jotain hyvin olennaista.

Tossa jotain mietteitä. Höö..
Jucciz
19.09.2005 02:48:31
Ainakin vertailin DD-3 ja DD-6 speduja tuon Digidelayn kanssa

Bossin paras delay-ratkaisu onkin DD-5 + FS5U. DD-3 on vähän puutteellinen (ei tap tempoa) ja DD-6:n tap tempo on surkeasti toteutettu (ei mahdollisuutta erilliselle tempopedaalille).

Minkäköhän takia juuri DD-5:n valmistus lopetettiin? Onneksi noita edes välillä pyörii käytettynä... vinkkivinkki. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
tommiot
19.09.2005 06:56:21
Minkäköhän takia juuri DD-5:n valmistus lopetettiin? Onneksi noita edes välillä pyörii käytettynä... vinkkivinkki. :)

DD-20 pyörii käytettynä myös ;)
Lord of the strings
19.09.2005 07:45:23
Metal Masterin omistan ja mainiot hevjyystöt lähteepi siitä. Digidelay pitäisi hommata.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
McNulty
19.09.2005 10:32:49 (muokattu 19.09.2005 10:42:53)
Tässä välissä kysyn että eikös nää Digitechin pedaalit oo metallisia? Kuvista ainakin näyttää siltä.

Kyllä ovat metallikuorien sisään kasattuja. Hyvin ovat kestäneet vaikka olen joskus vahingossa koko painollani niiden päälle astunut.

bonecrusher, oletko sattunut vertaamaan noita polkusimia esim. TC G-Majoriin tai Rocktron Xpressioniin? Meikäläinen on vähän niin kuin kahden vaiheilla hommatakko räkkiefekti vai kasa pedaaleita..periaatteessa lähinnä delayta ja reverbia käytän efekteinä ja toisaalta noissa räkkiefekteissä on aina sitä helvetin menujen selaamista. Eli lähinnä helppokäyttöisyys vs. efektien laatu ja määrä tuottaa valinnanvaikeutta. Puhumattakaan siitä, että räkkiefektin kanssa tarvisi vielä sen MIDI kontrollerin presettien vaihtoon...

Suoraa vertailua en ole tehnyt. TC G-Majoria olen kyllä soitellut ja midilankun kanssa sai vaihdeltua patcheja ja presettejä mukavan helposti. Onnistuu siis delay-tyypin vaihtaminen lennosta ilman että tarvii kykkiä lattialla kääntämässä potikoita.

Saundillisesti kummatkin ovat hyviä laitteita. Itse olen kuitenkin sitä koulukuntaa etten välitä näistä "menu-submenu-parametri-hyväksy-parametri-säädä-submenu-menu-parametri-säädä" häsäköistä laisinkaan. Menee hermot kun jossain keikkapaikalla kestää 15min saada asetukset muutettua jostain "multipaavosta".

Eli... Digitechin laatu on saundillisesti että fyysisesti ollut hyvää. Ainakin minun kohdalle on sattunut kestävät ja hyvät spedut. Mistään kytkinongelmista tms. ei ole ollut tietoakaan. Pedaalit ovat aika massiiviset (X-sarja siis) ja painavat hieman Bossin speduja enemmän. Onko se sitten merkki tukevasta koteloinnista vai mistä, en tiedä... hyvin ovat kestäneet känniset reenikset, sekoilulivet, nauhotukset ja kotisoittelut :)

Yksittäiset spedut ovat siitä nerokkaita että ne voi sijoitella haluamallaan tavalla, säätäminen on helppoa ja jokaiselle efektille on oma piirinsä joka tuottaa sen halutun soundin. Miinuspuolia on sitten virtaongelmat, eli mistä virtaa? (itselläni on Cioks Big John joka löytyy Custom-Soundsilta.) Vieväthän nuo spedut tilaa aika mukavasti, etenkin jos niitä on monia... ja homma menee aika steppaamiseksi jos haluaa vaihtaa kompressoidun särösaundin missä on flangeria ja delayta esimerkiksi cleaniin jossa ei ole kompuraa, ei delayta ja flangerin tilalle chorus. Tietysti jos pedaalit asettelee hyvin, niin yhdellä jalalla polkasee vaikka 4 spedua päälle ja pois samalla kertaa.

Sekoitinko pakkaa lisää vai helpottiko yhtään? :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
sokka
19.09.2005 14:39:52
kyl mut ainakin vakuutti noi tein kommentit. taidan tilata sokkona thomannilta:) et kiitti teille.
Oz
19.09.2005 15:13:18

miks thomannilta. väittäisin että esim st.pauls soundista saat nopeammin ja halvemmalla.
thomannilla 85€ plus postit
stpaulilla 95€ ja postit varmaan halvemmat kun saksasta asti
Time is never wasted when you're wasted all the time.
LaXu
19.09.2005 15:37:34 (muokattu 19.09.2005 16:35:01)
Sekoitinko pakkaa lisää vai helpottiko yhtään? :)

Helpotti ainakin vähän, kiitos. :)

En itsekään tosiaan juuri perusta tuosta multiefektien menu-rassauksesta, Boss GT-6:n omistin yhdessä vaiheessa ja hermot meni sen säätämiseen. Mielenkiintoista onkin, että markkinoilla ei tunnu olevan yhtäkään räkkimultiefektiä, jossa säätämiseen olisi iso liuta potikoita. TC M300 on vähän siihen suuntaan, mutta siinä on jokunen aika ikävä juttu (ei virtanappia, efektit putoavat pois jos kääntää kitarasta volaa pienemmälle tms.).

EDIT: Mikähän liike pääkaupunkiseudulla muuten mahtaa myydä TC Electronicin laitteita?
sokka
19.09.2005 16:24:48
miks thomannilta. väittäisin että esim st.pauls soundista saat nopeammin ja halvemmalla.
thomannilla 85€ plus postit
stpaulilla 95€ ja postit varmaan halvemmat kun saksasta asti

kyl mä sieltä paljon muutakin tilaan samalla (esim kieliä, mitkä on puolet halvempia kuin musaliikkeissä:)), et eiköhän se kannattavaks tuu. eikä oo niin kiire:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)