Aihe: auto tune cubasessa!
1
kostaja
10.06.2003 07:17:04
Moro,
onko kenelläkään kokemuksia cubase sx:n autotunesta? onko siinä mahdollisuus käyttää autotunea esim. lauluraidassa? jos on niin kuinka tämä mahdollisesti toimii? vai olenko oikeassa että tätä autotune toimii vain midissä? eli lauluraitaa ei voi tunettaa..!?
Ukko
10.06.2003 17:07:24

Moro, onko kenelläkään kokemuksia cubase sx:n autotunesta?ei voi tunettaa..!?
Autotune pitäisi nimenomaan olla audiolle, ainakin Antareksen malli.
kostaja
11.06.2003 07:06:48
heh... niin no en mä kyl oo tuhlannut tohon penniäkään.. siis senttiäkään!! ois vaan ollu tosi kiva tietää et miten saan pelittään sen autotunen lauluraidalle.. jos jollakin olis tietoa löytyny..
Pyronius
11.06.2003 09:06:19

Harrastat piratismia, häpeä! ;)
phannola
11.06.2003 10:23:30

Onhan kaveri voinut saada sen vaikka lahjaksi.... ;)
Ukko
11.06.2003 18:13:23

heh... niin no en mä kyl oo tuhlannut tohon penniäkään.. siis senttiäkään!! ois vaan ollu tosi kiva tietää et miten saan pelittään sen autotunen lauluraidalle.. jos jollakin olis tietoa löytyny..

Ostetun ohjelman mukana tulee manuaali. Siinä yksi sen eduista.
Maximilian
11.06.2003 21:37:03
Noh, Ainaskin erilaiset tune-softat (antares, oberhain)toimii esim. Nuendossa, logic, cubase..jne.. niin et laitat sen plugarin lauluraidan inserttiin ja riippuen sit tune-softasta.. korjaatko lauluas tai soittoa manuaalisesti (antares näyttää laulun myös graafisena)vai annatko softan korjata, eli annat yksittäiset sävelet, sävel-lajin tai jotain siltä väliltä mihin korjataan...
Hemmu
15.06.2003 11:37:42
Moro,
onko kenelläkään kokemuksia cubase sx:n autotunesta? onko siinä mahdollisuus käyttää autotunea esim. lauluraidassa? jos on niin kuinka tämä mahdollisesti toimii? vai olenko oikeassa että tätä autotune toimii vain midissä? eli lauluraitaa ei voi tunettaa..!?

Moi
Ethän sä midin kanssa mitään autotunea tarvi vaan se on tarkoitettu nimenomaan audioraitoihin. Koska instrumentit yleensä viritetään ennen äänittämistä niin luonnollisesti autotunea käytetään enimmäkseen juuri lauluraidoissa. Itse käytän Logig 5.5 softaa musiikin tekoon. Aloitin Cubasella mutta siiryin myöhemmin Logigiin. Laitan autotunen johonkin mitä kutsutaan nimellä Bus (en tiedä miksi sitä Suomessa kutsutaan kun en ole -85 vuodesta lähtien maassa asunut). Tämän sama bus voi myös sisältää muita effektejä ja sen voi ohjata niihin audioraitoihin mihin haluaa. Tämä toimii luultavasti samalla tavalla myös Cubasesissa.
Mohla
15.06.2003 15:20:08

Eikös autotunesta ole olemassa se demoversio? Sen manuaaleista en kyllä tiedä mitään.

Korjatkaa jos olen väärässä...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)