Leikari 16.09.2005 09:21:38 | |
---|
Hmm, onkohan tämä sama jota JP`s käytti jonkun biisin introna? tuo ei minulle tuttu - enpä osaa sanoa Soitetaan jamia! |
baron 16.09.2005 09:28:05 | |
---|
mulla on kotimainen hammond -mainos-/demosingle - - se kuullostaa aivan kauhealta - - 50-60 -lukujen taitteessa hammondia kaupattiin täällä aivan tosissaan sillä, että hammondilla voi jäljitellä uskottavasti orkesterin eri soittimia -- en nyt muista, mutta ne mainossanonnat/ilmaisut olivat mainioita. Mä oon nähnyt jonkun lyhytelokuvan, jossa Klaus Wunderlich taisteli bigbändin kanssa ja se päättyi siihen, että sopu löytyi, alkoivat soittaa yhdessä. Ihan hirveä! The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Karlsson 16.09.2005 11:11:08 | |
---|
tuo ei minulle tuttu - enpä osaa sanoa Juuh, toi oli muistaakseni jollain ehkäpä Soundin kokoelmalla joskus. Vanhaa rahisevaa vinyyliä ja kovaa myyntipuhetta josta sitte vaivihkaa siirrytään biisiin. Hauska. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
musamies 16.09.2005 15:38:44 | |
---|
Vastoin Hammondin tahtoa. Ihan oikeesti en tunne kunnolla Hammondin historiaa, koska se ei ole koskaan mua kiinnostanut, koen loukkaukseksi, jos joku (niinkuin mun rokkibändin liideri) kutsuu mua urkuriksi etc. Ei ihmekään jos ei tunne itseään urkuriksi. Mua taas ottaa päähän jos joku mieltää mut syntikan soittajaksi. Ette saa mua kääntymään, mä tykkään akustisesta Church Organ soundista, just ja just sämplätystä enkä muista.) Niin mäkin tykkään. Toteutan sitä kuuntelemisen muodossa ja toisaalta joskus harvoin saatan raahata itseni akustisten urkujen ääreen. Hammondeja ei yleensä soita huonot pianistit vaan siihen vihkiytynyt oma soittajakuntansa. Mun mielestä hyvin Hammondeja on käytetty esim. Lasse Mårtensonin leveyillä. |
Notefix 16.09.2005 23:36:57 | |
---|
Edit: Ihan oikeesti: Kun Klaus Wunderlich ja sen suomalainen kopioija Erkki Ertama aloitti, mä sain paiseita. Mun mielestä Klaus Wunderlich on aivan mahtava! Sillä on myös eritäin hienoja synalevyjä, jotka oli aikaansa edellä! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
baron 17.09.2005 00:27:50 | |
---|
Mun mielestä Klaus Wunderlich on aivan mahtava! Sillä on myös eritäin hienoja synalevyjä, jotka oli aikaansa edellä! Sulla on muutenkin kummallinen maku. Mä oon aina inhonnut Whitney Houstoniakin. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
musamies 17.09.2005 10:28:38 | |
---|
Sulla on muutenkin kummallinen maku. Mä oon aina inhonnut Whitney Houstoniakin. Mul on Klasun Time for romance LP. Whitney Houstonia ei löydy, mutta löytyy vaikka Aretha Franklin:iä. |
steelysam 17.09.2005 12:27:43 | |
---|
Sulla on muutenkin kummallinen maku. Mä oon aina inhonnut Whitney Houstoniakin. Onpas täällä nyt myrkyllistä..... Trumpettisyntikat rulez, ok.
Älä loukkaa mua soitollasi! |
baron 17.09.2005 13:31:52 | |
---|
Onpas täällä nyt myrkyllistä..... Mä yritän puolustautua käännyttämisyrityksiä vastaan.... Noi uskovaiset on aina niin innokkaita. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Mä yritän puolustautua käännyttämisyrityksiä vastaan.... Noi uskovaiset on aina niin innokkaita. Minä kun taas uskon että meidän kaikkien tekis joskus hyvää tutustua Noten levyhyllyyn. Sen verran uskovainen oon. Olis kiva oppia uusia asioita kun oon muusikkona niin vaiheessa vielä. Trumpettisyntikat rulez, ok.
baron 17.09.2005 14:27:46 | |
---|
Minä kun taas uskon että meidän kaikkien tekis joskus hyvää tutustua Noten levyhyllyyn. Sen verran uskovainen oon. Olis kiva oppia uusia asioita kun oon muusikkona niin vaiheessa vielä. OK, ymmärrän. Sit kun on täysin oppinut niinkuin mä, ei tarvitse enää oppia uusia asioita. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
maza 18.09.2005 20:58:48 | |
---|
B3 tuli kolkytluvun lopussa.... Vuonna 1935 tuli Model A, B-3 tuli tuotantoon muistaakseni 1954. |
jyrkik 18.09.2005 22:10:13 | |
---|
B3 tuli kolkytluvun lopussa.... Eipähän, B3 lanseerattiin vuonna 1954. Sitä edelsi toki muutama ulkoisesti lähes samanlainen malli. Ihan tarkkaa valmistushistoriaa ei taida tietää kukaan, mutta tämmöistä kertoo kirja "The Hammond Organ, Beauty in the B": Model A, alkaen 1935 Model AB ja BC, alkaen 1936 -Laatikko on suurempi kuin A-mallin, jotta siihen voitiin tuotannossa tarvittaessa asentaa toinen generaattori chorus-efektiä varten. -"C" sisältää toisen äänigeneraattorin chorus-efektiä varten BV, 1945 tietämillä -"chorus-genis" korvattiin ns. scannerivibraatolla. Tämä on suurelta osin "isojen hammondien" soundin ero spinetteihin (L100 jne.) B2, -Sama kuin BV, mutta vibra/chorus oli valittavissa erikseen kummallekin manuaalille. B3, -valmistus alkoi lokakuussa 1954 -Sama kuin B2, mutta lisänä percussiot Generaattorihammondin taru päättyi vuonna 1974. Firman leivissä suunnittelijana olleen kaverin mukaan syynä oli (suurten valmistuskustannusten lisäksi) se, että markkinavoimat vaativat sustain-ominaisuuden lisäämistä urkuun (italialaisilla "kilpailijoillakin" oli semmoinen). Generaattorista sustainia ei saanut sitten millään ja niinpä oli siirtyminen puolijohteisiin.. Jyrki |
iancoast 19.09.2005 02:41:23 | |
---|
Jeah, Baron on populäärimusan henkinen viisari, ilmojen kirves ja moottorisaha!! Joku muukin on nähnyt näemmä Rampe ja Naukkis leffan:) |
maza 19.09.2005 09:26:25 | |
---|
Vähän pitää vielä tarkentaa: BV, 1945 tietämillä -"chorus-genis" korvattiin ns. scannerivibraatolla. Tämä on suurelta osin "isojen hammondien" soundin ero spinetteihin (L100 jne.) Itseasiassa kaikissa BV:tä uudemmissa, generaattorilla varustetuissa uruissa L- ja R-sarjaa lukuunottamatta kylläkin on skannerivibrato, eli myös mm. M- ja T-sarjan spineteissä. Soundillisesti isompia eroja on kuitenkin kahden alimman drawbarin puuttuminen alamanuaalista (ts. ei voi soittaa käsibassoa) ja ns. foldbackin puute -> esim. 800000008-rekisteraatio ei spineteissä oikein toimi, kun 1' drawbarin äänet loppuvat puolessa välissä ylämanuaalia. B-2:n ja B-3:n erona on perkussion lisäksi muuten se, että B-2:n etunen AO-10 käyttää vanhemmanmallisia oktaalikantaisia putkia. Tästä syystä useimmissa B-2:ssa on B-3:stakin läskimpi soundi. :) Isot pojat ovat kertoneet, että monien suosikki "B-3" on juurikin BV tai B-2, johon on lisätty esim. Trekin perkussiosysteemi. :) Generaattorihammondin taru päättyi vuonna 1974. Firman leivissä suunnittelijana olleen kaverin mukaan syynä oli (suurten valmistuskustannusten lisäksi) se, että markkinavoimat vaativat sustain-ominaisuuden lisäämistä urkuun (italialaisilla "kilpailijoillakin" oli semmoinen). Generaattorista sustainia ei saanut sitten millään ja niinpä oli siirtyminen puolijohteisiin.. Pitää kutinsa... paitsi että kyllä generaattorista saa sustainin! Tulkaapa vaikka tsekkaamaan mun E-200:sta; siinä on alamanuaalissa "harp sustain"-feature... joka koskettimelle oma erillistrankuilla tehty envelope! Okei, meni vähän saivartelun puolelle. |
Martso 19.09.2005 10:34:31 | |
---|
Joku muukin on nähnyt näemmä Rampe ja Naukkis leffan:) aivan ;) Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
steelysam 19.09.2005 18:55:07 | |
---|
Pahoittelen siinä tapauksessa tietämättömyyttäni. Model A on kovasti B3:n näköinen kapistus, ainakin mulle. Trumpettisyntikat rulez, ok.
baron 19.09.2005 20:35:33 | |
---|
Pahoittelen siinä tapauksessa tietämättömyyttäni. Model A on kovasti B3:n näköinen kapistus, ainakin mulle. Mä ymmärrän. Mä erotan ne taas soundien perusteella. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
steelysam 19.09.2005 21:33:52 | |
---|
Mä ymmärrän. Mä erotan ne taas soundien perusteella. Selvä. Niinpä tietysti. Trumpettisyntikat rulez, ok.
mhh 27.09.2005 17:14:12 | |
---|
mulla on kotimainen hammond -mainos-/demosingle - - se kuullostaa aivan kauhealta - - 50-60 -lukujen taitteessa hammondia kaupattiin täällä aivan tosissaan sillä, että hammondilla voi jäljitellä uskottavasti orkesterin eri soittimia .. Heehehee:D Saattoi noita juttuja kuunnellessa revetä parin sinfoniaorkesterin pelihousut silloin aikoinaan... Hyvä voittaa pahan 6-0 |