mikk0 17.09.2005 00:36:33 | |
---|
Elikkä oon aatellu ostaa jonkinlaisen crashin tässä lähiaikoina ja en ihan suinpäin aikonu mennä ostaan joten aattelin kysyä ensiksi täältä:) voisitteko kertoa? eikä vittuilua.. |
Hössö 17.09.2005 08:24:35 | |
---|
Jaa että räshin osto mielessä! No minkäs laiseen musatyyliin oot ajatellu? |
kampela 17.09.2005 09:12:50 | |
---|
Zildjian A-custom :) Vrmasti hyvä eikä ihan se kallein. Peruna kerrallaan.. |
Progressor 17.09.2005 09:30:02 | |
---|
Zildjian A-custom :) Vrmasti hyvä eikä ihan se kallein. Kalliimmasta päästä kuitenkin. Perus-Avedikset ovat vähän halvempia, ja itse pidän niiden soundista. Sabianilta ja Meinlilta löytyy myös varmasti hyviä crasheja. Makuasioitahan nämä tietysti ovat jälleen kerran. Kannattaa ostaa sellainen pelti, joka miellyttää omaa korvaa. Jos et pääse kauppaan testaamaan, niin em. valmistajien sivuilta löytyy hyviä ääninäytteitä. Annan vielä linkit: www.meinl.dewww.sabian.comwww.zildjian.com Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
eiköhän sitä sabianin hh sarjan ohuempia rässejä kannata kattella, sekä aax:ää. zildjianilta löytyy kanssa maanmainioita symbaaleja ja sitten meinlin byzance sekä amun. mutta jos ihan vain kämppäsoittoa varten, eikä keikoille haet sitä rässiä, ni sitten se meinlin classicsikin ehkä kelpaa. :P Whatever happens, happens. |
Dnjmaster 17.09.2005 13:48:29 | |
---|
Joo kehuvat noita meinlin classics crasheja. Hinta- laatusuhde kohdallaan. Ja kyl niillä voi keikkaaki tehä. Jos eirokiosta saundia haluat nii Stagg DH. Itellä 16" ja oon tykänny. Eikä oo ees kallis. kalamies#40 >-)))> |
Bacchus 17.09.2005 19:34:08 | |
---|
Joo kehuvat noita meinlin classics crasheja. Hinta- laatusuhde kohdallaan. Ja kyl niillä voi keikkaaki tehä. Jos eirokiosta saundia haluat nii Stagg DH. Itellä 16" ja oon tykänny. Eikä oo ees kallis. Classicin crashit kuulostaa aivan hirveältä, muovisilta. Näin ainakin mun mielestä. Omaa korvaa tietenkin kannattaa käyttää (jos on edes hieman harjaantumista). Muuten ei classiceja kyllä voi suositella. Jag är en hund |
drum-monkey 17.09.2005 21:03:09 | |
---|
Joo Classicsin crashit ei miellytä. Hi-hatit on ok, chinat kivoja efektejä, mutta crashit ei oo kovin mukavia. Munletti on mulletti |
Nolte 17.09.2005 21:10:37 | |
---|
Hyvät rummut, huono soittaja! |
LumPus 17.09.2005 21:27:26 | |
---|
Byzanceja suosittelen tarkistelemaan. hyvä hinta-laatu suhde. saundit on melko namia. |
Magiz 18.09.2005 00:07:25 | |
---|
torilta osta a:ta ja a-customia. nyt saa halvalla. sitte osta vielä kaveriks thomannilta a-custom haikat, ku neki lähtee halvalla. :D tai sitte torilta käytettynä, sama hinta. kyllä lähtee. oli muuten torilla vielä a ridekin 21". siitä kunnon kattaus. :D Whatever happens, happens. |
hollmi-5 18.09.2005 09:10:19 | |
---|
mikkO voisi kertoa, paljon sitä rahaa on crashin ostoon varattu? Helpompi olisi neuvoa. Mika Hollström |
Akahito 23.09.2005 08:07:08 | |
---|
Elikkä oon aatellu ostaa jonkinlaisen crashin tässä lähiaikoina ja en ihan suinpäin aikonu mennä ostaan joten aattelin kysyä ensiksi täältä:) voisitteko kertoa? eikä vittuilua.. No, crasheja niin kuin muitakin symbaaleita on joka lähtöön, eikä ole mitään yhtä ainoata oikeaa vaihtoehtoa. Siinä tapauksessahan me kaikki soittaisimme yhtä merkkiä ja mallia, ja emmehän me soita, vai mitä? :) Periaatteena on tämä: Anna oman korvasi valita, älä luule että muut pystyisivät päättämään puolestasi. Olet kuitenkin ostamassa soundeja _itsellesi_. Mene musiikkiliikkeeseen kokeilemaan, omine keppeinesi, mikä tahansa itseäänkunnioittava liike antaa kokeilla tuotetta ilman mitään ostovaatimuksia. (Muista myös kokeilla peltejä sekä tulpilla että ilman: Tulppien kanssa kuulet enemmän sitä soundia, joka kuuluu sitten muun musiikin yli, joka ei luonnollisestikaan ole kuin n. puolet pellin oikeasta taajuusskaalasta.) Jos sinua kuitenkin kielletään soittamasta symbaaleita liikkeessä, itse pakkaisin kapulani ja kävelisin toiseen liikkeeseen. ;) Kannattaa myös käydä vähän pidemmällä kokeilemassa peltejä, jos ei oman kotikylän musakioskista löydy mitään järkevää. Symbaalin koko kannattaa valita soittotyylin mukaan. Jos lyöt lujaa, älä hanki mitään pikkuruista poikaa vaikka se halvempi ja kevyempi ja söpömpi ja helpommin hipaisten soikin; Siitä loppuu vain äänenvoimakkuuskapasiteetti kesken ja alat ylisoittamaan sitä saadaksesi siitä kovemman äänen. Sitä siitä ei tosin tule, pelti vain menee rikki moisesta moukaroinnista. Muista myös, että pellin soundi muuttuu akustiikan mukaan, eli liikkeessä hyvältä kuulostava pelti voi kuulostaa kotona klohmolta. Tämä ei tarkoita että pelti olisi huono: Vie settisi lavalle vaikka koulun liikuntasaliin tai johonkin vähän suurempaan paikkaan ja anna ystäväsi soittaa settiä kun itse kuuntelet kauempaa. Näin kuulet miten pelti käyttäytyy livetilanteessa, joka lieneekin se tärkein. Älä myöskään hämäänny kaiken maailman "rock" ja "heavy" ja "power" ja "fusion" yms. mallimerkinnöistä, ne eivät tarkoita soittotyylivaatimusta. Jos soitat rokkia, voit aivan hyvin käyttää thinejä siinä missä powereitakin, jos se sopii omaan soittoosi ja tatsiin. Perusrokkiin suosittelen 16" - 18" crasheja, isompiakin jos soundinne on oikein stadionhenkinen. ;) Heviin ja metalliin ei kannata oikeasti paljon 17" pienempää hankkia, sekin alkaa jo olla vähän rajatapaus: Vaikka ääni leikkaisikin, se on niin pieni ja josta johtuen myös kevyt, että nopeammin soittaessa pelti pomppii menemään eikä sitä ole hyvä soittaa. Tässä tapauksessa soittajat usein myös kiristävät peltiä telineessä, mutta liian kireällä pellin kello rasittuu ja voi aiheuttaa halkeamia. Eli: 1. Kuvittele/päätä soundi, 2. Kokeile mahdollisimman paljon eli peltejä, 3. Valitse sopiva koko, vasta sitten paino. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
grege 23.09.2005 17:24:16 | |
---|
en uutta topiccia viitti vääntää mutta kiinnostais tietä mitä porukka on mieltä Paisteen 505 pelleistä ? mulla 16" crash mediun ride ja 14" hi-hatti. crashin saundista tykkään eikä haikassakaan mitään vikaa ole mutta ride on vähän kummallinen |
Alpha 23.09.2005 17:34:17 | |
---|
en uutta topiccia viitti vääntää mutta kiinnostais tietä mitä porukka on mieltä Paisteen 505 pelleistä ? mulla 16" crash mediun ride ja 14" hi-hatti. crashin saundista tykkään eikä haikassakaan mitään vikaa ole mutta ride on vähän kummallinen Mulla oli joskus kauan sitten 505 China. Todella kuuluva ja sai lyödä suht kovaa...:o) Olikohan noissa Chinoissa mitään vahvuuksia? |
ruuhkis 27.09.2005 01:45:57 | |
---|
No ehdottomasti K dark crash thin |
Danko 28.09.2005 12:09:27 | |
---|
Your fantasies are unlikely. But beautiful. |
dictatorsh*t 28.09.2005 13:43:47 | |
---|
Vähän offtopic, mut Millbrookilla on Meinlin loppuunmyynti ollut käynnissä varmaan pari vuotta jo. |