Aihe: Queen + Paul Rodgers Live CD/DVD
1 2
willie
17.09.2005 10:51:46
Freen ja Bad Companyn keulakuva Rodgers korvasi konserteissa Queenin edesmenneen vokalistin Freddie Mercuryn. George Michael on hänkin pistäytynyt Mercuryn kuoleman jälkeen Queenin solistina.

Free ja Bad Co. diggarina Paul Rodgers on aina ollut yks mun mielestä parhaita laulajia, mutta tää yhteistyö Queenin kanssa jotenkin tökkii vaikka en ole biisin biisiä heiltä kuullut.

Tällaset asennevammat on joskus perin harmittavia.
Lutkare
17.09.2005 11:27:22
Kyllä se vaan on niin että Mercurya ei voita kukaan.
Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia"
rheinone
17.09.2005 19:42:21
Free ja Bad Co. diggarina Paul Rodgers on aina ollut yks mun mielestä parhaita laulajia, mutta tää yhteistyö Queenin kanssa jotenkin tökkii vaikka en ole biisin biisiä heiltä kuullut.

Saatanan saatana, loistavia muusikoita ja loistavia piisejä, mutta että pitääkin käyttää Queen-nimeä! Eihän tossa ole edes Deacon messissä. Jos levy tulis ulos vaikka May-Rodgers Projectin nimella, saattaisin hankkiakin sen.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
willie
17.09.2005 20:19:48
Saatanan saatana, loistavia muusikoita ja loistavia piisejä, mutta että pitääkin käyttää Queen-nimeä! Eihän tossa ole edes Deacon messissä. Jos levy tulis ulos vaikka May-Rodgers Projectin nimella, saattaisin hankkiakin sen.

No tälle linjalle minäkin lähtisin, May & Rodgers.

Rodgers ei ole, eikä pysty ja tuskin halunneekaan KORVATA tai olla uusi Freddie Mercury. Sen verran erityyppisiä laulajia.. Rodgers vaan on kovempi.

17.09.2005 20:20 8 keppanaa ja hieman *****.
rheinone
17.09.2005 20:32:33
Ihan mielenkiintoistahan toi keikka olis kuulla/nähdä. Eikä siinä mitään että vedetään Queen- ja Free-covereita; Varmaan ovat ihan hienoja versioitakin. Mutta hirvee rahastuksen maku tossa Queenin nimellä ratsastamisessa on, ja se vituttaa.

8 keppanaa ja hieman *****.

* ja *** on jalluja, mutta toi ***** taitaa olla jo konjakkiakin parempaa kamaa?
J.Hollström
18.09.2005 11:14:48
Jos levy tulis ulos vaikka May-Rodgers Projectin nimella, saattaisin hankkiakin sen.

No on sullakin kriteerit levyn hankkimiseen. Mulle riittää että musa on hyvää.

Enemmän ihmettelisin jos Queenin biisejä julkastaisiin jollain projektinimellä, varsinkin kun 2/3 elossa olevista soittajista on mukana projektissa. Johan heti Mercuryn kuoleman jälkeen spekuloitiin, että hommaa jatketaan jollain toisella laulajalla. George Michaelin nimi taisi olla tapetilla tuolloin.
Roger
18.09.2005 11:36:14

Mielestäni herroilla May ja Taylor on täysi oikeus käyttää Queen -nimeä. Queen on kuitenkin ollut tärkein osa heidän elämäänsä yli 30 vuoden ajan ja kyllä John Deaconiakin pyydetty hommaan mukaan, mies vain on kieltätynyt.

Ja mitä rahastamiseen tulee, niin May ja Taylor ovat kymmenen parhaiten ansaitsevan brittimuusikon joukossa ilman "rahastusrundiakin" joten eiköhän heillä riitä pätäkkää loppuelämäkseen jos niin haluavat. Ja miksi rundi on ollut lähes poikkeuksetta loppuunmyyty ja erittäin suosittu ja kehuttu? Queen lopetti keikkailemisen kuitenkin vuonna 1986 eli lähes 20 vuotta sitten. Itse olin alle kymmenen vanha tuolloin, joten minulle tämä rundi on ainoa tapa kuulla Queen biisejä livenä Mayn ja Taylorin suosiollisella avustuksella.
"I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969.
J.Hollström
18.09.2005 11:40:47
Mutta hirvee rahastuksen maku tossa Queenin nimellä ratsastamisessa on, ja se vituttaa.

Miksi se vituttaa, ethän ole ostamassa edes heidän levyään, ei ne sulta mitään rahasta.
rheinone
18.09.2005 15:42:14
Miksi se vituttaa, ethän ole ostamassa edes heidän levyään, ei ne sulta mitään rahasta.

No ehkä reagoin tähän turhan rajusti. Olis kiva ostaa toi levy, mutta mulle Queen ei ole Queen ilman Mercuryä. Koska hommassa on rahastamisen maku, se vituttaa, josta taas johtuu etten osta ;+)

Mun mielestä on hienoa ettei Velvet Revolverin nimi ole Guns'n'Roses eikä Audioslaven nimi RATM.
Jarkko G.
18.09.2005 22:27:04 (muokattu 18.09.2005 22:28:55)
Mielestäni herroilla May ja Taylor on täysi oikeus käyttää Queen -nimeä. Queen on kuitenkin ollut tärkein osa heidän elämäänsä yli 30 vuoden ajan ja kyllä John Deaconiakin pyydetty hommaan mukaan, mies vain on kieltätynyt..

Queen + Paul Rodgers on ok asia, kun nimi pysyy tuollaisena.
Keikoillahan ei vain soiteta Queeniä vaan myös Rodgersin bändien hittejä.

Niin ja sääli on että Deacon ei ole mukana, mutta on ilmoittanut että hän tukee 100% Brianin ja Johnin tekemisiä (en muista mistä tuon luin).

Kyllä ainakin tuo Live DVD tulee hommattua hyllyyn, kahden muun Queen liven viereen (ja Greates Video Hits 1&2 viereen myös). Hienoa kuulla "I'm in love with my car" livenä.
"And in the end, the love you take is equal to the love you make.."
Jarkko G.
18.09.2005 22:28:26 (muokattu 18.09.2005 22:28:47)
tupla
"And in the end, the love you take is equal to the love you make.."
kvhl
19.09.2005 10:43:49
mulla on fenderin 50 vuotis juhlan live taltiointi dvd, siinä rodgers ja may esittävät yhdessä pari freen kappaletta.täytyy sanoa että rodgers on hyvässä kunnossa ainakin noissa biiseissä.
J.Hollström
19.09.2005 11:20:35 (muokattu 19.09.2005 11:21:15)
Koska hommassa on rahastamisen maku, se vituttaa, josta taas johtuu etten osta ;+)

Mun mielestä on hienoa ettei Velvet Revolverin nimi ole Guns'n'Roses eikä Audioslaven nimi RATM.

No jos se on rahastamista että on otettu paras mahdollinen elossa oleva laulaja bändiin ja vedetään biisit vimpan päälle hienosti niin ei voi mitään.

Toiseksi VR ei kai esitä GnR:n biisejä eikä Audioslave RATM:ää. Aika luonnollista että bändeillä on eri nimet. Saattaisipa Axel Rose ja se toinenkin laulaja olla eri mieltä bändien nimien käytöstä. Tai jos Mercury eläisi, tuskin Queen ilman häntä tekisi keikkaa. Saattaapa hänen perikuntasakin hieman kostua tästä viimeisestä rahastuksesta...
rheinone
19.09.2005 11:28:21 (muokattu 19.09.2005 11:44:03)
Toiseksi VR ei kai esitä GnR:n biisejä eikä Audioslave RATM:ää. Aika luonnollista että bändeillä on eri nimet.

Ainakin niillä VR- ja Audioslave-keikoilla, joita mä oon käyny tsekkaamassa, ovat kyllä vetäneet.

Mutta mutta... nimi on vain nimi ja ehkäpä minäkin tuohon Freddiettömään Queeniin vuosien varrella totun, eihän sitä koskaan tiedä.
Nolte
19.09.2005 11:48:45
Näissä tämän tyyppisissä hommissa ei ole välttämättä kysymys rahasta. Ainakaan Queenin kohdalla. Ukoilla taatusti on sitä jo riittävästi. Se että onko oikeus käyttää jotakin nimeä (Queen), on myös loppujen lopuksi pelkkää tekniikkaa. Minusta tässä on kysymys arvostelukyvystä ja tyylitajusta. Nuo asiat nimenomaan puuttuvat herroilta. Pitäisihän jokaisen ymmärtää, että jos selkeästi keskeisin hahmo (ainakin yleisön silmissä) puuttuu rivistä, niin vanhalla nimellä ei esiinnytä. Tätä samaa surullista linjaa vetää "Thin Lizzy", "Doors", "Beach Boys" ja mitä muita niitä oli - liian monta kuitenkin. Mutta, kaipa tästäkin voi olla eri mieltä...
Hyvät rummut, huono soittaja!
C
20.09.2005 12:07:42
Minusta tässä on kysymys arvostelukyvystä ja tyylitajusta. Nuo asiat nimenomaan puuttuvat herroilta. Pitäisihän jokaisen ymmärtää, että jos selkeästi keskeisin hahmo (ainakin yleisön silmissä) puuttuu rivistä, niin vanhalla nimellä ei esiinnytä.

No nyt minäkin osallistun keskusteluun.

Ns. pitkän linjan Queen-diggarina mulle yksi valitettavimpia asioita on se, että en koskaan voi nähdä Queenia aidossa kokoonpanossaan. Toisekseen mulle henkilökohtaisesti Brian May on aina ollut se bändin ykköshahmo.

Kun nyt tuli mahdollisuus nähdä May Taylorin kanssa lavalla esittämässä hyvän laulajan kanssa Queenin biisejä, oli se mielestäni hieno juttu. Globenissa tuli vappuna käytyä. Kokoonpano esiintyi asiallisesti nimellä "Queen + Paul Rodgers", pelkän Queen-nimen käyttö olisi ollut asiatonta.

Mielestäni May ja Taylor tarjosivat Queen-faneille hienon elämyksen, ja varmasti myös itse nauttivat siitä, että pääsivät jälleen toteuttamaan elämäntyönsä yhtä keskeistä elementtiä eli ihmisille esiintymistä.

Väitettä arvostelukyvyn ja tyylitajun puuttumisesta en sulata. May on sen verran fiksu mies, että on varmasti miettinyt tätä asiaa. Ja viisaana miehenä tiennyt sen, että Queenin ystävät
ottavat kiertueen innolla vastaan.
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
Nolte
20.09.2005 13:03:25
Kokoonpano esiintyi asiallisesti nimellä "Queen + Paul Rodgers", pelkän Queen-nimen käyttö olisi ollut asiatonta.

Ahaa. Tuo onkin jo lähes asiallista jos tuolla otsikolla ovat liikkeellä. Taisin lukea vähän huonosti nuo aikaisemmat kirjoitukset, kun ajattelin, että käyttävät pelkkää Queen-nimeä.

Väitettä arvostelukyvyn ja tyylitajun puuttumisesta en sulata. May on sen verran fiksu mies, että on varmasti miettinyt tätä asiaa. Ja viisaana miehenä tiennyt sen, että Queenin ystävät
ottavat kiertueen innolla vastaan.

Niinno. Kyllä se joskus fiksummallakin arvostelukyky pettää. Onhan näitä nähty.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Roger
21.09.2005 23:54:06

Jotta keskustelu ei menisi siihen että onko rundi rahastusta vai ei ja että voiko kukaan astua Freddie Mercuryn saappaisiin, niin palaan itse asiaan.

Ensivaikutelma levystä on se että Homma Toimii !! Rodgers on täysin omanlaisensa laulaja, jonka ei tarvitse todistella kenellekään mitään. Hän vetää biisit omalla tyylillään hienosti. May ja Taylorkin ovat kovassa tikissä.

DVD:tä odotellessa...
"I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969.
Tellervo
22.09.2005 10:26:22 (muokattu 22.09.2005 10:31:49)
Ahaa. Tuo onkin jo lähes asiallista jos tuolla otsikolla ovat liikkeellä. Taisin lukea vähän huonosti nuo aikaisemmat kirjoitukset, kun ajattelin, että käyttävät pelkkää Queen-nimeä.

Minä olenkin ihmetellyt tätä sauhuamista. Queen + Paul Rodgers -nimellähän tämä juttu on koko ajan mennyt. Okei, okei, eihän Rodgersin kanssa soita _ihan_ Queen, mutta ehkä on käytännöllistä käyttää sitä nimeä, joka on ensinnäkin kaikille tuttu ja toiseksikin kompaktimpi kuin luettelo soittajien nimistä.

En myöskään ymmärrä, miten Queenin nimellä voisi rahastaa sen enempää kuin soittajien nimillä. Kaikkihan kuitenkin tietävät, ketä siellä on soittamassa ja ketä ei. Ei tuo nimiasia sitä miksikään muuta.
Pervo romantikkoitkijä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)