Aihe: Kiinnostusta nettiyhteistyöhön?
1 2 3
Carpenter
16.09.2005 15:28:54
No tälläsen väsäsin. Aika helppo, mutta yksinkertainenhan on kaunista. Ja riffi oli niin hyvä, että en viittinyt sitä alkaa sotkemaan.

Tässä kitara + urut + rummut:

http://files.mikseri.net/hifi/downl … at_sahellykset_-_netti_projekti.mp3

Tässä pelkät urut:

http://files.mikseri.net/hifi/downl … php?fn=omat_sahellykset_-_organ.mp3
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Spiral
16.09.2005 16:49:46

Moro!

Kyllä minäkin olen vielä mukana, hieman ollu vaan kiirettä. no, syitähän aina piisaa. Mutta kyllä se tästä... :)
Spiral
16.09.2005 19:21:11 (muokattu 17.09.2005 10:11:26)

Ok, eli tässä olis jatkoa.
http://s27.yousendit.com/d.aspx?id=0S9YV1BI1EVAU1T4EH5NTRGOVC
Tiedosto alkaa olemana jo aika iso, mutta ois tietenkin parempi, jos ei tarvis veivata ees taas wav -> mp3 -> wav...
Voin kuitenkin tehdä tuosta mp3:sen, jos joku haluaa..

Ja miksen tekis, eli tässä mp3:sena. (uudempi versio alempana!)
http://s32.yousendit.com/d.aspx?id=1GZZZBC74IYYO3T0ZX96W4SGZK
Huomattavasti pienempi. (Ois hyvä jos joku sais pysyvästi talteen...)

Eli soinnut menee
F Fis A Gis E Fis
F Fis A Gis A B

ja sama sitten ylempää, eli G ja B kieliltä
B-kieli: 6 7 10 9 5 7...
G-kieli: 5 6 9 8 4 6... jne.

Jos WK haluaa, vois tuplata nuo rytmikitarat (ainakin alemman), niin sais samalaisen soundin niihin, kattoo sitten kumpia haluaa käyttää, vai kumpiakin.

Pistin siihe jotain soolontynkää, mutta siinä ois vielä vapaata tilaa, jos joku haluais heittää väliin pienen riffi/soolon.

Lisäsin keyboardiin pienen kaiun. Sama kaiku myös kitarasoolossa.

Riffin/sooloilun tasosta en sano mitään, mutta eihän tässä laatua haeta, kunhan vaan tehdään! ;D

edit:osoite korjattu
Spiral
17.09.2005 09:31:11

Hienoa, basso on mukava lisä biisiin.

Täällä biisin tämänhetkisessä tilassa.
http://s33.yousendit.com/d.aspx?id=2HNYGY1BOHWK61S0JF600MZVHL

p.s. otin hieman kaiusta feedbackia pois ja laskin minun äänittämien kitaroiden tasoa.
Spiral
17.09.2005 10:09:28 (muokattu 17.09.2005 10:13:10)

kylläpä on vaikeaa tän foorumin käyttö
Spiral
17.09.2005 10:09:57 (muokattu 17.09.2005 10:19:47)

Jos intoa löytyy, seuraavaa osiota vois rakentaa jonkun riffin ympärille.
!!!!Kunhan se on soitettu metronomin/tikin/tms. kanssa.!!!! (120bpm)

Nuo mun rumpukompi on ollu jotenkin munattomia/tylsiä, niitä ois mukavampi rakennella jonkun idean alle/päälle.

Jasittenhän tietenkin on mahdollista äänittää ne kitarat tai urut tai mitkä tahansa uudestaan siihen päälle, jos on taimauksen kans ongelmia.
Wk
17.09.2005 10:35:13
Hmmm.. mulla on täs konees tämmönen subwoofer-systeemi ja sillä kuunneltuna tuo bassokitara jyrää vähä kaiken muun alleen :)
...koska kiviäkin kiinnostaa
Spiral
17.09.2005 10:43:34 (muokattu 17.09.2005 10:45:19)

Hmmm.. mulla on täs konees tämmönen subwoofer-systeemi ja sillä kuunneltuna tuo bassokitara jyrää vähä kaiken muun alleen :)

Voi hyvin olla, ku mulla taas on huonot kuulokkeet ja pienet kaiuttimet. Oon ennenkin huomannut, että kun oon polttanu biisejä cd:lle ja kuunnellu stereoilla, niin bassot on miksattu ihan liian kovalle. Yritän korjata.
Wk
17.09.2005 12:27:42 (muokattu 17.09.2005 12:37:04)
Hmmm.. Spiral, oisit mun mielestä voinu wahitella loppuun asti siitä kohasta mistä lähit (hyvä soundi!) ja sitten tohon vois nyt tulla joku yksinkertanen riffi jonka päälle sanat tulis. Se riffi vois ihan olla semmosta suljettua, esim. kuten Enter Sandmanin säkeistössä... Ei oo oikein balansissa nuo meidän kitarat omasta mielestä.

Bassokitaran soundi on myös todella hyvä, homma lähtee hyvin käyntiin basson tultua mukaan. Liian kovalla se oli tosin viel. Kyllä tästä jotain voi tulla :D

Koskettimethan pitää tohon uuteen osaan vielä lisätä.

Onkos meillä vielä rumpali mukana täs? Jos on niin niinhän siinä kannattaa tehä että rakennetaan tämä biisi noille konerummuille ja toimitetaan rumpalille joka sitten soittaa siihen oikeat rummut.
Spiral
17.09.2005 14:22:47

Hmmm.. Spiral, oisit mun mielestä voinu wahitella loppuun asti siitä kohasta mistä lähit (hyvä soundi!)
No voihan tuota noin tehdäkin, ajatetlin vaan ,että ois mielenkiintoisempaa, ku siinä vähän vuorottelis soittajat/ideat. No, katotaan.

ja sitten tohon vois nyt tulla joku yksinkertanen riffi jonka päälle sanat tulis.

Jep, vaikka bassolla. Kitaralla vaikka vähän vaan mausteita, tai sointuja tms.

Ei oo oikein balansissa nuo meidän kitarat omasta mielestä.
Mun kitara liian isolla, sitäkö tarkoitat? Ajattelin just, että jos vetaisit sen alemman rytmikitaran tuplana, niin se ois helpompi pistää balanssiin sen sun aikasemman riffin kans, ja soundeissa säilyis joku jatkuvuus.

Bassokitaran soundi on myös todella hyvä, homma lähtee hyvin käyntiin basson tultua mukaan.

Totta. Minusta oiskin hauska, jos seuraava riffi (joka ois niiden vokaalien taustalla) ois basso-lähtöinen. Basso jytkyttelis jotain riffiä ja kitarat vaikka vähän maalailis päälle.

Liian kovalla se oli tosin viel. Kyllä tästä jotain voi tulla :D

Joo, yritän säätää, kunhan ehdin.
Ja kyllä tästä jotain voi tosiaan tulla, tyyliin "keskinkertaista yritettiin tehdä, mutta paskaa tuli!" ;D
No, vaikkei nyt mitään kaikkien aikojen radiohittiä tuliskaan, niin homma on hauskaa, ideoiden vaihtoa jne. Ehkä tässä jopa oppii jotakin!

Koskettimethan pitää tohon uuteen osaan vielä lisätä.
Jep, joku hommaa ryhdittävä sointu sinne tänne, ja hyvä tulis. Siis rytminen, ei pitkiä sointuja, ja vain mun mielestä, kuten aina...

konerummuille ja toimitetaan rumpalille joka sitten soittaa siihen oikeat rummut.

totta
Spiral
17.09.2005 14:38:33

uusin versio...
http://s19.yousendit.com/d.aspx?id=0FLIO0T6OZMBJ1MI8Z1QZU17G0

Toivottavasti baaso ei jytise enää ihan niin kovasti. Mitä mieltä olette?

Ritin kans hieman säätää noiden kitaroiden volumeja. Panorointi on vielä hieman hakusessa. Liian laaja?
Pistin ekaan rifiin toiselle kavalle hiljasessa saman kitararaidan tuplana, meneekö liian suttuiseksi?

No, paljon voidaan vielä säätää.
Spiral
17.09.2005 14:47:03 (muokattu 17.09.2005 14:58:44)

Vokaaleista....

Biisi on sen verran rock, että kaipais aika räyhäkästä vokalisointia. Minä en oikein kerrostalossa kehtaa alkaa huutamaan...

Eli jos vokaalit jää minun harteille, niin vokaalisosuudet vois olla "ei-niin-rock/heavy". Ja minun vokalisoinnin taso on mitä on muutenkin, no, mikseri-osotteesta voittte kuulostella.

Mutta jos jollakin muulla on mahdollisuus ja intoa tehdä vokaaleita, kaikki olisi kotia päin.

Katotaan mitä tehdään vokaaleiden kanssa, mutta mukavahan ne ois saada. Jos ei muu auta, niin kyllä minäkin voin yrittää niitä kiekua. :)

NIIN JA!!!!
Lyyrikot kynä sauhuamaan!

edit: suomeksi vai englanniksi?
Spiral
17.09.2005 14:59:49

Aika helppo, mutta yksinkertainenhan on kaunista.

Tyttöystävän mielestä nuo urut on parasta koko biisissä!
:)
Wk
17.09.2005 15:42:40 (muokattu 17.09.2005 15:44:02)
Tästä tulee varmaan aika progea loppupeleis, alle 10 minsan ei mitään chäänssiä jäähä :D

Aika erilaista jo nyt mitä tulee itse väsättyä, esim. urkuja en käytä biiseissäni ikinä :) mutta nehän toimii kyl täs!
Parastahan tässä tosiaan on se että monta eri visioa kohtaa... voihan siitä kyllä paskaakin tulla :D mutta tosiaan omiin viritelmiin kyllästyy nopeammin kun muistaa justiin mitä soitti missäkin kohtaa, liian tavallista itelle.

Pitää katella jos illalla keksis jotain tähän...

EDIT: Niin ja itselle ei ole väliä millä kielellä tehdään...
Hannu H.
17.09.2005 17:35:33

Heh. Kai musta olis basistiksi ainesta kun suunnilleen samanlaisen jömpsyttelyn keksisin tuossa. Vaan onkos tässä jotain sarkaa vielä? Aika valmis paketti ainaki tää biisi jo..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Spiral
17.09.2005 17:40:57

Heh. Kai musta olis basistiksi ainesta kun suunnilleen samanlaisen jömpsyttelyn keksisin tuossa. Vaan onkos tässä jotain sarkaa vielä? Aika valmis paketti ainaki tää biisi jo..

No ei suinkaan, vastahan tuossa ollaan pääsemässä asiaan. Jos tulee joku hyvä bassoriffi mieleen, nauhoita. Jatketaan siitä.

Ihan samanlaista riffiä ei tarvi kehittää, mutta jotenkihan se ois hyvä sopia teemaan.
Carpenter
17.09.2005 17:53:27
Mitens tästä eteenpäin jatketaan? Että millainen olisi sitten kolmas osa? Yritän tässä juuri kakkososaan jonkunlaista syntikkaa vääntää.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Spiral
17.09.2005 18:01:12

Mitens tästä eteenpäin jatketaan? Että millainen olisi sitten kolmas osa? Yritän tässä juuri kakkososaan jonkunlaista syntikkaa vääntää.

No vokaalien alle vois tulla kohtalaisen yksinkertainen riffi, olkoon nyt sitten soitin mikä tahansa. Tai vaikka ei ois niin yksinkertainenkaan, niin semmonen että sopii taustalle.
Hienoa, syntikat kehiin. Taivas rajana! :)

p.s. nyt minä keskityn oluen juontiin.... :)
Spiral
19.09.2005 12:41:17

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)