Aihe: Rajana ~800€. Rokki/nykypunkki/hevi -vahvistinta.
1 2
TheWickerMan
16.09.2005 20:09:59
Ehdotelkaa jotai mielellään PUTKIvahvistinta joka omaa hyvät säröt. En halua mitään säröpurkki yhdistelmiä enää.. Älkää ehdottako JCM800, en tykkää.. liian yleinen ja kasari ;)

Combo taikka nuppi+kaappi. Mielellään 50W.

Huomenna kun olen menossa kiertelemään helsinkiä, niin olisi kiva tietää, että mitkä olisi testattavan arvoisia vaffareita :)
Punked.
*Kitaristi*
16.09.2005 20:11:16 (muokattu 16.09.2005 20:11:51)
TheWickerMan
16.09.2005 20:26:10
Kitarapajalta ENGL Thunder nuppi hintaan 600 euroa. Sitten etsit itsellesi käytetyn Marshall 1936:n noin kahteensataan euroon.

Luin jostain että thunderissa on kirpeät ja liian terävät saundit jossa ei ole yhtään alapäätä :D se tosin oli jonkun bluesmiehen kirjoittama. Ihmettelin aekas paljon että ei kai tuo nyt voi pitää paikkaansa. Saako siitä sitten pehmeitä ja lämpimiä saundeja? :)
Jäi vaivaa se juttu minkä luin.
Drink, Drank, Punk
-K-
16.09.2005 20:28:53
Ihmettelin aekas paljon että ei kai tuo nyt voi pitää paikkaansa. Saako siitä sitten pehmeitä ja lämpimiä saundeja? :)

Putkia vaihtamalla varmasti saa, tai no ainakin lämpimämpiä. Nuo sovtekit on aika kolkot ja kylmät.
Ei suotta elämys.
Niskamies
16.09.2005 20:30:31
Luin jostain että thunderissa on kirpeät ja liian terävät saundit jossa ei ole yhtään alapäätä :D se tosin oli jonkun bluesmiehen kirjoittama. Ihmettelin aekas paljon että ei kai tuo nyt voi pitää paikkaansa. Saako siitä sitten pehmeitä ja lämpimiä saundeja? :)

En Thunderia ole testannut, mutta Screameria olen. kuulopuheiden perusteella perussaundin pitäisi olla sama. Screamer oli ainakin lämmin ja rouhea kaikilla tavoilla. Tykkäsin.
Meitsi on meshissä!
J.RA
16.09.2005 22:16:41
Mulla saattaisi olla Engl thunder nuppimalli myynnissä.
-Sellasta se vaan on-
oiva tumpeloinen
16.09.2005 22:24:43
En Thunderia ole testannut, mutta Screameria olen. kuulopuheiden perusteella perussaundin pitäisi olla sama. Screamer oli ainakin lämmin ja rouhea kaikilla tavoilla. Tykkäsin.

En tiedä, onko vika mussa ,vai...?!? Mun mielestä siitä oli rouheus kaukana. Aika kireen kuulonen oli, varsinkin puhtaalla soundilla. Tosin testaus oli kohtuu pika (johtuen juurikin em. syystä), enkä nyt muita kumpi styrkkari siellä MM:n kulmassa nyt oli.
Jag
16.09.2005 22:56:56

En tiedä, onko vika mussa ,vai...?!? Mun mielestä siitä oli rouheus kaukana. Aika kireen kuulonen oli, varsinkin puhtaalla soundilla. Tosin testaus oli kohtuu pika (johtuen juurikin em. syystä), enkä nyt muita kumpi styrkkari siellä MM:n kulmassa nyt oli.

Joo itsekkin pidin Engliä liian kireänä pelinä. Ei ollut mun makuun.
Toi Engl oli vahvin vaihtoehtoni udeksi vahvistimeksi. Aikaanaa tuossa kesällä siis. Mielipiteeni olin muodostanut täysin yleisen m.net mielipiteen perusteella (virhe). Onneksi kumminki päädyin testaamaan kys. laitetta ja totesin tuon Peavey Classicin minun makuuni paremmaksi.

(hölmösti muotoiltu teksti mutta menkööt)
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
oiva tumpeloinen
16.09.2005 23:00:37
Joo itsekkin pidin Engliä liian kireänä pelinä. Ei ollut mun makuun.
Toi Engl oli vahvin vaihtoehtoni udeksi vahvistimeksi. Aikaanaa tuossa kesällä siis. Mielipiteeni olin muodostanut täysin yleisen m.net mielipiteen perusteella (virhe). Onneksi kumminki päädyin testaamaan kys. laitetta ja totesin tuon Peavey Classicin minun makuuni paremmaksi.

(hölmösti muotoiltu teksti mutta menkööt)

Siis ei mun mielestä kaikki Englit ole kireitä. Puutteistaan huolimatta jo voimapallolla saa ihan ok soundit. Onhan Englillä hyviäkin koneita ;). Ei vain se kyseinen kombo iskenyt.

P.S. Krankeistakin sai paremman puhtaan samalla verstaalla (myös vertaillessa PB:iin), vaikka en muuten koneesta tykännyt.
Jag
16.09.2005 23:11:06

Screameria siis testasin. Sen olisi voinut mainita.
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
TheWickerMan
16.09.2005 23:58:04
Ok no suositelkaapas jotain muita mitä voisin ehkä testailla? :)
Drink, Drank, Punk
oiva tumpeloinen
17.09.2005 00:08:28
Ok no suositelkaapas jotain muita mitä voisin ehkä testailla? :)

En siis halua teilata em. vahvistinta. Se ei vain toiminut mulle. Kokeile ihmeessä.

Nyt taidan olla liian juubassa löytääkseni sun budjettia aikaisemmasta keskustelusta, mutta mikä se on? Kuitenkin aikas olennainen osa vahvarin hankintaa.....
TheWickerMan
17.09.2005 00:11:01
En siis halua teilata em. vahvistinta. Se ei vain toiminut mulle. Kokeile ihmeessä.

Nyt taidan olla liian juubassa löytääkseni sun budjettia aikaisemmasta keskustelusta, mutta mikä se on? Kuitenkin aikas olennainen osa vahvarin hankintaa.....

Se on se 800€ ;) Ehkä se thunderin luonne selvii sitten vaan testaamalla, ja säröjähän saa kuitenkin modattua putkilla ja vaikka jollai pedaalilla, vaikka niitä välttelenkin mutta puolelta päivän TÄNÄÄN jopa sen sitten näkee :)
Drink, Drank, Punk
oiva tumpeloinen
17.09.2005 00:23:31
Se on se 800€ ;) Ehkä se thunderin luonne selvii sitten vaan testaamalla, ja säröjähän saa kuitenkin modattua putkilla ja vaikka jollai pedaalilla, vaikka niitä välttelenkin mutta puolelta päivän TÄNÄÄN jopa sen sitten näkee :)

Ei se kadonnut alapää kuitenkaan pelkällä putkien vaihdolla sinne ilmesty. Siis voihan soundia muokata niillä, mutta ei se vahvarin perussoundi mihinkään katoa.

Tohon hintaluokkaan ja musiikkityyliin tulis kieltämättä kova houkutella sitä JCM:ää, mutta se ilmeisesti on tiukasti kielletty vaihtoehto tässä tapauksessa.

Toinen kokeilemisen arvoinen vahvistin voisi olla 5150, riippuen puhtaiden soundien tärkeydestä.

Se absolut_HEVI_rajaa classic 3kybäsen ulos, mutta eihän kokeileminen mitään maksa :)

Tällä mielentilalla ei tule just nyt heti mieleen muita (omasta mielestä sopivia) PUTKIvahvistimia tuohon hintaluokkaan.
TheWickerMan
17.09.2005 00:28:10
Hmm no pitäsköhän sittenkin sitä JCM vaffaria ettiä :) sitä kuitenkin nyt ollaan niin kehuttu.. En kuitenkaan voisi luukuttaa sitä niin kovalla kotona että se pääsisi oikeuksiinsa.. hmm paahapaha paikka mutta joo eiköhän kaupasta jotain löydy.
Drink, Drank, Punk
TheWickerMan
17.09.2005 00:30:34
Tällä mielentilalla ei tule just nyt heti mieleen muita (omasta mielestä sopivia) PUTKIvahvistimia tuohon hintaluokkaan.

Saa toki hyviä trankkujakin ehdotella :) Onko kokemuksia Carlsbro NU-tone vahvistimista?
Drink, Drank, Punk
oiva tumpeloinen
17.09.2005 00:32:01
Hmm no pitäsköhän sittenkin sitä JCM vaffaria ettiä :) sitä kuitenkin nyt ollaan niin kehuttu.. En kuitenkaan voisi luukuttaa sitä niin kovalla kotona että se pääsisi oikeuksiinsa.. hmm paahapaha paikka mutta joo eiköhän kaupasta jotain löydy.

Jos sä sitä vain kotona lämmittelet, niin silloin se ei ole hyvä juttu. Ehkä keinokuorman kanssa, mutta itse en ole saanut siitä mitään hyvää ulos ilman loputonta luukutusta.

Jos tänään menet niitä kokeilemaan, älä anna täällä annettujen vinkkien mitenkään ohjailla. Kokeilemalla jotain ihan tuntematonta (tai täällä haukuttua) voi löytyä juurikin se oma ihanne.
TheWickerMan
17.09.2005 00:33:34
Jos sä sitä vain kotona lämmittelet, niin silloin se ei ole hyvä juttu. Ehkä keinokuorman kanssa, mutta itse en ole saanut siitä mitään hyvää ulos ilman loputonta luukutusta.

Jos tänään menet niitä kokeilemaan, älä anna täällä annettujen vinkkien mitenkään ohjailla. Kokeilemalla jotain ihan tuntematonta (tai täällä haukuttua) voi löytyä juurikin se oma ihanne.

No kyllä se varmaankin kuitenkin olisi pääasiassa ehkä tulossa bändisoitteluun ja mahdollisestii demonauhotuksiin.. Mutta joo olen väsynyt jaa sekava :D yöt.
Drink, Drank, Punk
Gary the pine
17.09.2005 06:41:23
Jos ei JCM800 innosta ja tuntuu olevan liian styrkka laite, niin kokeile ettiä JCM900 dual reverb 4500, 50W ja tehonpuolituksella 25W, myöskin aika absolut hevijyrä, mun yksilö ainakin potkii aika kivasti jo omilla säröillä, vielä kivemmin kun polkasee SD1:n mukaan.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)