Omistan Bassman Reissue 59. Kitarana toimii Strato, jossa takamikkinä Seymour duncanin sh5. Etsin itselleni Heavy/hard rock ja blues-säröä. Nyt kuitenkin kun olen testaillut esim. Route 66 Visual Soundilta, Tech 21 triple x, Boss Ds-1, od1, od3, sd3 ja muita niin kaikki soundit "murenevat käsiini".Heti kun nostaa drivea ylös tulee soundista muroinen, kauhea paska. Bluesiin esim tech 21 ja route 66 käyvät hyvin, potkua löytyy, mutta mistä sellainen säröpedaali jolla saavuttaa kunnon lead-särö(van halen, Doug aldrich, slash, steve vai ym.) Saanko sellaisen soundin ulos Bassmanista, vai onko hommattava putkinuppi sekä kaappi. |
Omistan Bassman Reissue 59. Kitarana toimii Strato, jossa takamikkinä Seymour duncanin sh5. Etsin itselleni Heavy/hard rock ja blues-säröä. Nyt kuitenkin kun olen testaillut esim. Route 66 Visual Soundilta, Tech 21 triple x, Boss Ds-1, od1, od3, sd3 ja muita niin kaikki soundit "murenevat käsiini".Heti kun nostaa drivea ylös tulee soundista muroinen, kauhea paska. Bluesiin esim tech 21 ja route 66 käyvät hyvin, potkua löytyy, mutta mistä sellainen säröpedaali jolla saavuttaa kunnon lead-särö(van halen, Doug aldrich, slash, steve vai ym.) Saanko sellaisen soundin ulos Bassmanista, vai onko hommattava putkinuppi sekä kaappi. Ensi alkuun pitää sanoa, että onpa komea setuppi, jos kyseessä on kolmielementtinen Bassman kuten arvelen. Et varmasti joudu vaihtamaan kitaraa etkä vahvistinta. Jos Route 66 ei riitä, kokeilepa vaikka Mesa-Boogien V-Twiniä seuraavaksi. Kaulamikki päälle, jos tahdot Slashia, tallamikillä tai väliasennossa Van Halenia. Tarvittaessa voit pudottaa kitaran potikasta volyymia hieman. Kokeilemastasi Bossin Distortion 1 -pedaalista lähtee ihan kiva Steve Vai, mutta hurina on ongelma, ja jos diskanttia taas on liikaa, alkaa pedaali kuulostaa heti varhaiselta Metallicalta :-( mitä varmaan et hae. Vanhat, LEDittömät Rat-pedaalit saattavat myös olla ratkaisu. Niissä on erilainen soundi kuin re-issueissa tai uudemmissa ProCo RATeissa. |
Mulla oli kans reissue Bassman kunnes kyllästyin kanniskelemaan sitä ja myin pois. Mun kokemuksen mukaan Slash-vakavuusluokan särön saat Bassmanista ajamalla kahta mietoa säröä peräkkäin, esim kahta Tube Screameria. Yhdellä pedaalilla en itse saanut oikein koskaan aikaiseksi hyvää soundia. Aina meni sellaiseksi ampiainen tikkuaskissa meiningiksi. Ja volaa saa olla paljon. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
Nyt kuitenkin kun olen testaillut esim. Route 66 Visual Soundilta, Tech 21 triple x, Boss Ds-1, od1, od3, sd3 ja muita niin kaikki soundit "murenevat käsiini".Heti kun nostaa drivea ylös tulee soundista muroinen, kauhea paska. Onkohan kitaran mikit ihan balanssissa? Eli eivät liian lähellä kieliä tms. Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety. |