Aihe: Powerbook G4 kovalevyn nopeus ja audio recording
1
MrShaft
09.09.2005 23:14:47 (muokattu 09.09.2005 23:18:01)
Fiksummat kertoivat etta lamposyista kovalevyt ovat lappareissa hitaampia.
Olen aikeissa kayttaa Powerbookia pienimuotoisiin live aanitykseen
Logic Pro softalla (muutamia stereokanavia).
Mahtaako kovon nopeus (n.3000?) riittaa?
Voihan tuota kovoa tietysti upgreidata mutta en halua nopeuden sijasta
koneen lampoongelmia..

Toisaalta saattaisi olla hyva hankkia joka tapauksessa ulkopuolinen
kovo. Mika olisi hyva vaihtoehto musakayttoon, kun usb 1.0
on ainakin hidas kuin taivas. Onko siis nopeusongelmaan
apua ulkopuolisesta kovosta?

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Janus
11.09.2005 14:11:36 (muokattu 11.09.2005 14:26:52)
Olen päivittämässä oman PowerBookini sisäisen kovalevyn Seagaten 7200 rpm (80 GB) sirkkeliin. Kun levy saapuu Verkkokauppaan ja saan sen vaihdatettua, voin kirjoittaa käyttökokemuksia tänne.

Loppukokoonpano tulisi siis olemaan ym. kovo, 2 GB RAM (Kingston) ja PB 15" 1,33 GHz. Softina Cubase SL 3.0 ja Pro Tools Le.

EDIT: Koneen lämpenemisestä tuli mieleen tämä thread:
http://www.hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=120160

Varmaan ostan ton Ikean levyn koneen käyttöalustaksi, pohjalta "kannattaa ainakin kokeilla".
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
HK
11.09.2005 21:51:22
Kaikella ne osaavat nykyään rahastaa.
Peltikorva puupäässä.
MrShaft
12.09.2005 04:13:54
Olen päivittämässä oman PowerBookini sisäisen kovalevyn Seagaten 7200 rpm (80 GB) sirkkeliin. Kun levy saapuu Verkkokauppaan ja saan sen vaihdatettua, voin kirjoittaa käyttökokemuksia tänne.

Mika oli sun vanhan kovan nopeus ja paljonko silla
karsi liveaanta tallentaa?

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Locrian
12.09.2005 12:35:29
Ite päädyin hankkimaan FW-kovon (itseasiassa kaksi) alkuperäisen vaihtamisen sijaan. Tuo 80 gigaa loppuu jokatapauksessa kesken ja tykkään pitää ymmärrettävästi softat siellä. Ei tarvihe pelkää sitä kuumenemistakaan.

Ja alkuperäiselle 5400rpm-levylle olen nauhoittanut 24/44.1-matskua muistaakseni 14 kanavaa kerralla ihan sujuvasti. Ei riitä kunnianhimoiseen rock live -nauhoitukseen millään mutta perushommaan kyllä mainiosti. Enemmän ongelmia on tullut miksatessa suuria raitamääriä.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)